groeten uit Rishikesh - Reisverslag uit New Delhi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu groeten uit Rishikesh - Reisverslag uit New Delhi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

groeten uit Rishikesh

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Petra

08 Augustus 2007 | India, New Delhi

Hallo Allemaal,
Hier weer even een berichtje uit het nog steeds hete India, maar ik zal niet klagen over de warmte.

Gistermorgen vroeg om 7.00 uur vertrokken in een zeer klein busje met 21 personen maar Rishikesh. Omdat het een maand pelgrimstocht hier naartoe is is het erg druk en zijn de wegen geheel afgezet voor de pelgrimgangers die uit heel India te voet hier naartoe lopen, de mensen zijn soms maanden onderweg om hier te komen en dat zelfs op blote voeten. Ze zijn allemaal in het stemmig oranje gekleed, doet me een beetje denken aan de wedstrijden van het nederlands voetbalelftal.
Omdat die honderd duizenden dus onderweg zijn moeten wij via een alternatieve route hier naartoe rijden en dat kost veel meer tijd. Af en toe komen we nog een stoet pelgrimgangers tegen wel een heel indrukwekkende gezicht. Gisteravond waren we dus hier in Rishikesh rond 9.00 uur maar toe mochten we niet naar het hotel rijden dus nog een half uur in de bus zitten wachten tot de weg weer openging.

Na een laat maar lekker buffet zijn we naar onze kamer gegaan om alles een beetje op orde te maken, dagboeken, rugzakken ed

Vanmorgen zijn Lilian (mijn kamergenote), Marita en ik vroeg opgestaan om per tuk-tuk naar de rivier te gaan waar alles gebeurt voor de bedevaartgangers, je weet niet wat je ziet!!! We lopen in een grote oranje kolonne (wij dus niet in het oranje deze keer) richting een brug die over wordt gestoken mensen die gezangen laten horen, vreugdekreten geven en roepen en zwaaien geweldig ik heb veel gezien maar dit slaat werkelijk alles.

Aan de overkant van de brug heb je ghats (trappen die de rivier in lopen) waar men zich gaat baden in de Ganges, de heilige rivier en waar allerlei flessen worden gevuld met heilig gangeswater. Je kijkt je je ogen uit maar wat een gigantische hoeveelheid mensen bij elkaar.

Vanaf deze brug kun je ook nog naar een andere brug lopen via een pad langs de rivier. Daar kom je allerlei types mensen tegen die allemaal erg vriendelijk zijn en die graag met of zonder je op de foto willen.

India staat ook bekend om zijn ayuvedische geneeskunst (meer dan 5000 jaar oud). Vanmorgen hebben we allemaal een consult gehad bij een ayuvedisch arts. Hij voelt je pols (ja niet zoals een dokter bij ons de pols voelt hoor) en stelt daarmee de diagnose. Je krijgt ook een voedingsadvies mee wat je beter wel of niet kunt eten. Hij stelt nl vast wat voor type je bent en welke voeding wel of niet goed voor je is. Dit is even uitgelegd in een notedop. Jolanda als ik weer bij je kom voor een ayuvedische massage moeten we er samen maar eens naar kijken.
Verder zou ik er baat bij hebben om Aloe Vera te nemen in een vloeibare vorm, ik zal me er eens op beraden.

Zo meteen heb ik de volgende uitdaging ik ga naar een instituut waar ik een Ayuvedische massage krijg van 1,5 uur die wordt gedaan door 2 masseurs tegelijk.Alles gaat tegelijk het schijnt zeer indrukwekkend te zijn.In combinatie met een oliepot die boven mijn voorhoofd hangt waaruit een uur lang constant druppels olie op mijn voorhoofd vallen op mijn chakra die daar zit. Zo ben ik toch weer 2,5 uur onder de pannen. Het lijkt me een geweldige verademing na de mensenmassa waar we vandaag tussen zitten.

Nou ik kap er weer mee voor deze keer en ga me lekker 2,5 uur ontspannen bij de masseurs.

Bedankt voor alle reacties en tot de volgende keer

Petra

  • 08 Augustus 2007 - 11:44

    Gretha:

    hey hallo Petra,

    zo te lezen heb je het prima naar je zin
    fijn dat je ons zo op de hoogte houd
    echt heel erg leuk
    ik wens je nog heel veel plezier en hopelijk heb je genoten van je massage
    groetjes van Gretha

  • 08 Augustus 2007 - 13:24

    Hanneke:

    Hoi,
    India heeft je weer goed te pakken. Ontspan je en geniet. Vergeet het drukk bestaan in Nederland.
    groeten.

  • 08 Augustus 2007 - 13:25

    Rene:

    2 masseurs nog wel. Zonder gekheid geniet ervan. Hier alles onder controle !! Ook van Jenny een hartelijk groet. Rene

  • 08 Augustus 2007 - 15:40

    Gertrud:

    Hoi Petra,
    Zo toe maar, zeg maar nee dan krijg je er twee. Petra...en...zijn het mannen??? haha je hebt het maar lekker voor mekaar daar, het klinkt allemaal goed, kan me voorstellen dat het allemaal heel indrukwekkend is.
    Hier gaat alles zijn gangetje. De vakantiewas weer aan de kant en we klooien hier wel wat aan met zijn allen.

    Groetjes,
    Gertrud


  • 08 Augustus 2007 - 16:01

    Evelyn:

    elke keer kijk ik uit naar je berichtjes, wat indrukwekkend moet het allemaal zijn, zeg! Heerlijk klinkt dat die massage, hoe is het bevallen?
    genietse! liefs eef

  • 08 Augustus 2007 - 17:33

    Jannie Louwman:

    Petra,

    Wat een prachtige reis, en.........zo'n massage lijkt me ook heerlijk. Ik geniet van je info, goede reisen tot mails, Jannie Louwman

  • 08 Augustus 2007 - 17:37

    Elles :

    Een leuke ervaring, om door twee masseurs te worden behandeld, geniet ervan.

    Groetjes Elles

  • 09 Augustus 2007 - 08:07

    Foppe,Sylvia & Romy:

    Hallo Peet, eerste keer dat wij op je site zitten. Onze internet is gecrashd dus doe ik het even via het werk, mag eigenlijk niet. Leuk dat het goed gaat en ik hoor nog niets van de overstromingen van je maar ja dat is daan ook in het noorden en Bangladesh. Ik zal je verslagen uitdraaine en deze naar Heit en Mem opsturen zijn zij ook wat op de hoogte. Hier alles goed en wij horen van elkaat. Groetjes Eddy

  • 09 Augustus 2007 - 21:33

    Richard:

    Twee masseurs? Daar heb je vast van genoten. Ik lees het later wel ;)

    groetjes Richard

  • 10 Augustus 2007 - 13:59

    Yvonne:

    Hoi lieve petra,

    Dat lijkt mij heerlijk zo'n massage!!!
    Warme olie al druppelend op je lichaam en dan die massage behandeling van je chakras. Wat zal je relaxen.
    Wij hebben heerlijk genoten in Bretagne, het was daar mooi weer, de kust is daar prachtig. Wij gaan morgen naar huis.
    Wij wensen je een te gekke tijd en geniet ze!

    LIEFS Yvonne Alex en Sjoerd



  • 10 Augustus 2007 - 14:24

    Annie Somberg:

    Bedankt voor je leuke bericht. Volgens mij weer een vakantie vol uitdagingen, echt iets voor jou. Kan me nu al verheugen op je foto's, als we elkaar na de vakantie zien.
    Hans en ik gaan morgen op vakantie. We willen naar Polen. Ik ben benieuwd wat ons daar te wachten staat.
    Je volgende berichten lees ik over 3 weken.
    Hans en ik wensen je alle goeds op deze (weer) bijzondere vakantie.

    Groet
    Annie

  • 10 Augustus 2007 - 16:46

    Gemma:

    Hoi Petra.
    In Leh zijn tshirts te koop met tektsten van je daila lama. Was ik even vergeten te chatten.
    Groetjes Gemma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 676
Totaal aantal bezoekers 201693

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: