Groeten uit Mc Leod Ganj - Reisverslag uit New Delhi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Groeten uit Mc Leod Ganj - Reisverslag uit New Delhi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Groeten uit Mc Leod Ganj

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Petra

10 Augustus 2007 | India, New Delhi

Hallo Allemaal,

Na een dag van stilte ivm lange reisdagen eindelijk weer een berichtje uit India.

Volgens mij was ik gebleven bij het bezoek aan de ayuervedische massage. Nou dat was op zich wel een bijzondere ervaring om door 2 mensen tegelijk te worden gemasseerd. Na de massage heb ik nog een oliebehandeling gehad waarbij er over je voorhoofd een uur lang olie wordt gegoten, heerlijk.

Na de massage hebben we nog lekker zitten eten in een lokale tent en wel voor 10 roepie (20 eurocent)dus het was wel eens sterrenrestaurant gezien de prijs.

De volgende dag zijn we gereden naar Shimla wat in de bergen ligt op 2200 meter en vroeger voor de engelsen hun buitenverlijf was. Dit natuurlijk omdat de temperatuur hier stukken lager is dan in het hete Delhi. Onderweg hebben we nog wat regen gehad maar van weinig betekenis. Het was een heerlijk temperatuurtje toen we om 18.00 uur aankwamen na een busrit van 11 uur. Natuurlijk hadden we onderweg diverse koffie,thee,plas en rookpauzes ingelast.

's Avonds nog even het dorpje ingeweest om te kijken of we een internet cafe conden vinden maar helaas niets te vinden. Toen zijn we maar lekker gaan eten daar waren we wel aan toe na zo'n lange reisdag.

Vanmorgen was het weer vroeg op pad nl om 7.00 uur in de bus voor weer een lange rit naar Mc Leod Ganj. Hier blijven we gelukkig 6 nachten dus eindelijk even rust. De busrit duurde vandaag 13 uur en dat voor 250 kilometer. Je moet ook niet kijken over wat voor wegen en we moeten natuurlijk bergen oversteken en dat gaat met zo'n busje niet zo snel.

Direct na aankomst het dorpje even gaan verkennen. Het is hier superleuk lekker veel winkeltjes om te neuzen en te kopen natuurlijk. Daarna hebben we heerlijk met 3 dames gegeten bij Ashok een goed restaurant waar we zeker nog wel een keertje gaan eten want de kaart zag er goed uit.

Morgen gaan we dan naar het kinderdorp waar we de komende dagen zullen gaan werken.We gaan in een huis waar een aantal kinderen wonen werken, we zullen op school lessen Engels bijwonen, we moeten ook een avond koken voor 40 kindjes in een huis en heet liefst iets echt nederlands,hadden ze dat nou maar gezegd dan had ik zuurkool meegenomen. Het zal wel uitdraaien op pannekoeken of id. Verder moeten we ook intervieuws af gaan nemen. Wij hebben een intervieuw met wat ouderen vluchtingen, kinderen van 15 jaar en ouder,aangevraagd en een gesprek met een monnik over het behouden en uitdragen van de tibetaanse cultuur.

Ben erg nieuwsgierig hoe het zal lopen maar daar breng ik jullie zeker van op de hoogte.

Als laatste nog even het volgende we houden als Baobab groep ook een weblog bij mocht je willen kijken dan is dit het mailadres :http://www.baobabunitedindia.waarbenjij.nu/

groetjes bedankt voor jullie berichtjes terug ik vind ze leuk om te lezen

Petra

  • 10 Augustus 2007 - 17:35

    Gretha:

    Meid wat een belevenissen allemaal
    ik merk dat je het naa je zin hebt
    leuk om te lezen hoor
    en je hebt me lekker gemaakt qwa massage
    zou ik ook wel willen

    ik wens je nog heel veel plezier en verheug me op je volgende bericht
    Groetjes Gretha

  • 11 Augustus 2007 - 06:19

    Jannie Louwman:

    Petra,

    Ik kijk alweer gespannen en vol verwachting uit, naar je volgende mail, groetjes Jannie

  • 11 Augustus 2007 - 08:42

    Gertrud:

    Hoi Petra,

    Heel veel succes de komende week in het tehuis. Wij gaan vanavond lekker barbequen, het weer is nu tenminste weer iets zomerser. Komende week gaan we 2 dagen op de fiets naar Nijverdal en weer terug, ben benieuwd.
    Groetjes van ons allemaal, Gertrud

  • 11 Augustus 2007 - 12:22

    Hanneke:

    Ik kan me voorstellen dat je blij bent dat je nu een paar dagen niet de hele dag in een busje hoeft te reizen. Veel plezier met je werk in het tehuis.
    Ik ga morgen ook 3 weken weg. Eerst een week met mijn kleinkinderen naar Schiermonnikoog, aansluitend 6 dagen met mijn vriendin fietsen, vanuit Winterswijk de Midden Nederland route naar en Haag en via de Maas- Vestingroute tot Den Bosch terug. Daar nemen we de trein naar Winterswijk. Tot slot nog een weekje oppassen in Brussel. JKe zult van mij geen reacties meer ontvangen maar ik vind het leuk om jouw mailtjes later te lezen. Petra geniet nog veel!
    Groeten

  • 11 Augustus 2007 - 19:47

    Anita:

    Jee Peet, het zijn wel vroegertjes daar.
    Maar zo te lezen kun je ook daar goed omgaan met een korte nachtrust. Alvast veel plezier in het kinderdorp. Wie gaat wie wat leren?

    dikke zoen
    anita

  • 12 Augustus 2007 - 10:52

    Elles Beumer:

    Ik begrijp dat je blij bent dat je een kleine week op één plaats verblijft.
    Twee van die lange dagen in de bus krijg je volgens mij vierkante billen van.
    Leuk om je reis op deze manier te volgen.

    Groetjes Rinus en Elles

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 201711

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: