Vandaag een heftig dagje gehad - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Petra Wal - WaarBenJij.nu Vandaag een heftig dagje gehad - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Vandaag een heftig dagje gehad

Door: ¨Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

16 Juli 2008 | Tsjechische Republiek, Praag

Hsllo Holland,

Vandaag eindelijk een hele dag met zon dus het was lekker genieten want alles ziet er dan toch mooier uit buiten.

Na het ontbijt vanmorgen met Jan onze chauffeur die altijd goed te passe is op weg gegaan naar Melnik, een plaats die bekend staat om zijn wijnproduktie en verder is het een leuk dorpje om een paar uurtjes door te brengen. We maken een mooie tocht over het platteland van Tsjechie en we zijn lekker vrij om te doen en te laten als we er aankomen. Samen met Thea zoek ik eerst een terras voor koffie en een wc dus eerst maar lekker genieten in het zonnetje.

We lopen daarna door het dorpje en genieten van de mooie uitzichten vanaf de heuvel van het dorp met daarop de kerk. We eten bij een pizzeria een pizza samen en gaan dan zo tegen helf één richting bus. Enkele mensen van de groep waren met elkaar op een terras neergestreken en het duurde nogal lang voor ze hun eten kregen dus die kwamen een half uur te laat bij de bus, kan gebeuren maar ze hadden Jan al evën gëbeld dus die was op de hoogte.

Daarna met de bus naar Terezin stadt waar we een bezoek brachten aan de Kleine Vesting een verdedigingscomplex dat in de 2e wereldoorlog als joods deportatiekamp werd gebruikt. 32.000 mensen passeerden hier in de oorlog de poorten en werden daarna verder op transport gezet naar de concentratiekampen zoals bijvoorbeeld Auswitz.
We kregen een rondleiding die zeer indrukwekkend was en waar bij de verhalen af en toe de rillingen over je rug liepen. Ik kan me voorstellen dat vooral voor de oudere mensen van de groep dit slechte herinneringen aan de oorlop heeft opgeroepne. Als afsluiting zien we nog een film in het nederlands over het kamp.

Na het bezoek gaan we per bus via Praag terug naar Beroun maar aangezien we in de avondspits terecht komen kunnen we extra lang genieten van de busreis terug.

Het eten was weer als vanouds somber maar wel smaakvol, rijst met een soort hacheesaus met 3 stukjes vlees, vooraf een 3 tal plakjes ham en als nagerecht weer ............een soort koeken-taart.

Daarna nog even wat mensen de beginselen van het Hyven bijgebracht en een lekkere Pivo gedronken met een gezellige club in de hal van het hotel.

Nou morgen een hele dag naar de stad Praag met een hele middag voor onszelf. Ik ga met Thea lekker genieten van een oliemassage in een thaise massagesalon Het weer ziet er weer mindern uit 20 graden en geen zon, nou zo lang het maar droog is vind ik het prima.

Nou voor straks iedereen lekker sliepe, dat is fries voor lekker slapen en tot de volgende keer

Rob printje voor heit en mem????

Groetjes en veel liefs uit Praag

Petra

• 17 Juli 2008 - 05:35

Gertrud:

Hoi Petra,

Veel plezier met de massage, heerlijk.

Groetjes

• 17 Juli 2008 - 05:43

Peet & Liel:

Hoi Petra,

Fijn dat je 'n mooie zonnige dag hebt gehad en de indrukwekkende plaats Terezin hebt bezocht terwijl dat de zon schijnt,omdat er toch altijd een zeer triest verhaal achterzit is het iets prettiger als de zon schijnt.
    Veel plezier in Praag en ga lekker genieten van de massage!

Liefs,groetjes
    Peet & Liel

• 17 Juli 2008 - 07:40

Gretha:

hey Petra,

inderdaad een indrukwekkende dag zo te lezen!!
    lekker genoten vandaag van de massage??
    ben benieuwd naar je volgende belevenis
    denk alleen dat ik die niet meer lees want wij gaan vrijdag naar Hongarije toe
    ik wens je nog een paar fijne dagen toe
    geniet meid!!!!

groetjes van ons