Op naar de nacht bij de Equadoriaanse familie. - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Petra Wal - WaarBenJij.nu Op naar de nacht bij de Equadoriaanse familie. - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Op naar de nacht bij de Equadoriaanse familie.

Door: ¨Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

19 September 2008 | Ecuador, Otavalo

Goedemorgen allemaal,

Vandaag vertrekken we richting Otalvalo waar we de nacht gaan doorbrengen bij een Familie thuis in een klein dorpje. We rijden weer via Quito. Oh ja dat was is gisteren nog vergeten te vertellen we zijn gisteren de Evenaar overgestoken. We hebben een bezoek gebracht aan het museum aldaar waar ze je op een leuke wijze laten zien m.b.v. proefjes wat het verschil is tussen het noordlijk en zuidelijk halfrond. Als je bijvoorbeeld de wasbak leeg laat lopen draait hij met de klok mee op het zuidelijk halfrond en tegen de klok in op het noordelijk halfrond en op de evenaar gaat de straal direct door het putje naar beneden, heel erg apart om te zien.

We gaan dus op weg naar Otavalo wat ten noorden van Quito ligt.Onderweg bezoeken we een vulkaan waar in de kratermond gewoond wordt door mensen en waar achter een groot kratermeer ligt. Als we in Otavalo aankomen worden we per stel naar een gezin gebracht waar we de nacht zullen doorbrengen. Deze gezinnen doen mee aan een project waarbij er toeristen bij hun slapen en ze hebben hiervoor geld gekregen van het rijk om een soort huisjes van te bouwen. Voor de overnachtingen krijgen ze natuurlijk ook betaald. We zijn bijna als laatste aan de beurt waardoor we ongeveer 1,5 uur hobbelend over de diverse weggetje rijden met de bus, net echt een genot. Zo tegen 18.30 uur komen we dan eindelijk aan op de plaats van bestemming. We worden gedropt en komen terecht in een huis vol vrouwen en kindjes die allemaal aan het broodjes bakkken zijn voor een dorpsfeest van morgen.We hadden in Otavalo een grote taart bij de bakker gekocht voor de familie en die viel wel in de smaak. Ik krijg direct een lap deeg in mijn handen geduwd en moet maar even meehelpen, dat valt nog niet mee maar er komen toch een aantal leuke baksels tevoorschijn op de bakplaat.

De gastvrouw stelt voor, met handen en voeten natuurlijk want zij spreekt geen woord anders dan spaans en dat Spaans van mij is ook erg beperkt, dat we om half 8 kunnen gaan eten dus dat doen we. We krijgen maissoep met aardappels en rijst met een prutje van groenten en aardappels best smaakvol. Als toetje krijgen we kruidenthee met een stukje van onze eigen,mierzoete, taart. Na het eten gaan we even verderop naar het huisje waar Hermine en Annemarie zijn gedropt om te kijken hoe die terecht zijn gekomen. We blijven daar even gezellig kletsen met handen en voeten met de gastvrouw en haar dochterje een vreselijke teutebel. Daarna gaan de meiden even met ons mee om ons stulptje te bekijken en kennis te maken met onze gastvrouw en de andere dames. Zo tegen half 10 gaan we naar bed voor hoop ik een goede nacht.

Heel veel groetjes en tot de volgende keer

XX Petra

ps Rob printje naar Heit en Mem met heel veel lieve groetjes van mij xxx

• 19 September 2008 - 20:03

Femmi:

Hoi Petra,
    Wat een avonturen beleef jij weer.Ik wens je verder eenleuke reis met ook een goede nachtrust, groetjes, femmi.

• 20 September 2008 - 06:40

Peet & Liel:

Hoi Petra,
    Leuk om eindelijk iets van je te horen, want we waren wel benieuwd naar je verhalen hoor.
    Maar zo te lezen heb je best een vol programma met leuke dingen. Leuk dat je bij een familie te gast bent,krijg je toch vaak net even iets meer mee van hun levenstijl e.d. We wensen je veel plezier en tot de volgende keer.
    Liefs, dikke kus Peet & Liel

• 20 September 2008 - 07:37

Gretha:

Dat klinkt weer heel gezellig allemaal.
    begon me al af te vragen hoe je het had, fijn iets van je te horen
    leuk dat je bij de plaatselijke bevolking bent terecht gekomen...gelukkig geen groeten uit de rimboe....hahaha

veel plezier en ik wacht weer met smart op je volgende verhaal

GRoetjes van Gretha

• 20 September 2008 - 20:18

Gertrud:

Hoi Petra,

Zo te horen heb je het wel naar de zin. Ik heb eergisteren de hotstonemassage gedaan, heeerlijk...ik wilde helemaal nog niet weg.

Groetjes

• 21 September 2008 - 10:53

Elles :

Hoi Petra,

Leuk dat je een nacht bij de plaatselijke bevolking gaat slapen. Ik ben benieuwd hoe dat is afgelopen.
    Veel groeten,

Elles en Rinus