ff bijkletsen over de laatste dagen - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Petra Wal - WaarBenJij.nu ff bijkletsen over de laatste dagen - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Petra Wal - WaarBenJij.nu

ff bijkletsen over de laatste dagen

Door: ¨Petra

24 September 2008 | Ecuador, Quito

lieve allemaal,

Na een paar dagen jungle zonder stroom maar onder het genot van een olielampje zit ik weer in de bewoonde wereld en zal ik jullie even bijkletsen van de laatste belevenissen heir.

We vertrokken vanuit Pappallacta pas rond de middag zodat ik ´s morgens nog tijd had voor een behandeling in de Spa aldaar. Als eerste kreeg ik een jetstream maar dat was wat anders dan wat ik me voor had gesteld. Ik werd in een douchcabine gezet met een kleine opening in de deur waardoor de mevrouw mij met een brandslang te lijf ging. De slang hing aan een touw en de mevrouw moest er flink aan hangen om de slag in de hand te houden dus je kunt wel naaan hoeveel kracht erop stond. Voor mij stonden 8 plaatjes hoe ik moetst staan tijdens de 20 minuten durende sessie, gelukkig zaten er beugels aan de muur net als in een invalidentoilet anders was ik volgens mij geplet tegen de wand. Toch was het een heerlijk iet behalve de eindronde die ging namelijk met ijskoud water. Daarna mocht ik in de relaxruimte met een sapje heerlijk uitrusten voor ik aan de beurt was voor de massage. Ik had ivm de slechte busstoelen nogal wat last van mijn rug dus de massage was heerlijk voor mijn rug en achteraf heeft het ook geholpen. Als toetje kreeg van haar nog een heerlijk maske over mijn gezicht met een heerlijke creme als afsluiting.

Zo tegen de middag gingen we richting Cotococha dat is in de jungle van Equador. De busrit duurt ongeveer 5,5 uur en we gaan weer terug naar lager gelegen gebied, wel goed want er zijn al een aantal mensen met hoogteziekteverschijnselen. Later komen we natuurlijk wel weer op hoogte maar dat zien we dan wel weer. Ik heb gelukkig nog geen klachten van hoogteziekte. We hebben of een heel goed stuk weg of geen weg dus af en toe wordt je behoorlijk door elkaar gerammeld. We komen zo tegen 18.00 uur aan in de lodge en dan horen we van de reisleiding dat hier geen stroom is alleen maar kaarsjes en olielampjes. Jammer dat ze dar gisteren niet even had gezegd dan had ik mijn baterijen opgeladen. gelukkig brengt de keuken redding daar is stroom en mogen we wat opladen.
Het is hier bloedheet en supervochtig, alles wat in de rugzak zit wordt damp en kleding die nat is krijg je echt niet droog dus dat is wachten tot Banos. We moeten bij kaarslicht naar ons huisje dus morgen zien we wel hoe het er hier uitziet. Vannacht heel veel regen gehad en de rivier beneden ons huisje is overstroomt en sommige groepsleden zijn bang dat hij hun huisje binnenkomt stromen dus die brengen de bagage naar hoger gelegen huisjes over. We horen dat in Colombia, niet ver van hier, al heel veel dorpjes zijn overstroomt en al dat water komt onze richting ook op dus dat belooft wat.
De rivier is net een kolkende massa en het leger heeft verboden om de rivier op te gaan dus ons programma van vandaag gaat verloren en we zoeken naar een alternatief. Het regent ook nog als we gaan ontbijten dus de regencapes kunnen gebruikt worden. We besluiten om per voet een bezoek aan de indianen te bregen nat zullen we toch wel worden maar om nu de hele dag in je hut te blijven zitten. Hoe verder we lopen hoe meer regen er uit de lucht komt vallen. Na de lunch gaan we met de bus nog een tripje doen en gelukkig wordt het droog als we daar aankomen. We komen aan bij een soort kruidentuin annex kleine dierentuin erg leuk om te zien maar de apen vliegen je om je hoofd en aangezien ik niet van apen houd.....Ze hebben een boa comstrictor liggen, schildpadden, apen in diverse soorten en een soort katachtig dier. Is wel erg zielig zo in de kooien. Beneden aan de rivier zijn een paar vrouwen aan het goed scheppen en ze vinden voor ongeveer 20 dollar aan goud per dag dus dat is de moeite nog wel waard voor hier.
Terug in de lodge drinken we een lekker wijntje op ons terras, gelukkig is de rivier gezakt en kunnen we vannacht met een gerust hard slapen

tot de volgende keer

liefs Petra

• 25 September 2008 - 16:27

Rene Heijnen :

Goed te vernemen dat je je vermaakt. We (Jeroen, Marieke en ik) hebben alles onder controle!! Geniet (onbezorgd) van je vakantie en kom gezond terug op kantoor.

LHL.

Groeten,

Rene

• 25 September 2008 - 19:17

Peet & Liel:

Hoi Petra,

Wel een aparte behandeling in de Spa,weer eens iets anders!
    Gelukkig dat je geen last hebt van hoogteziekte( je bent het intussen wel gewend!!)maar blijf toch maar veel drinken want er komt dus nog meer hooggebergte aan!!
    Geniet nog lekker van de volgende massage en veel plezier met hopelijk niet teveel regen.
    Liefs,dikke kus
    Peet &Liel

• 25 September 2008 - 19:50

Elles Beumer:

Hoi Petra,

Het Spa resort spreekt mijn meer aan dan de hutjes zonder elektra. Geniet en rust lekker uit.

Groetjes Riuns en Elles

• 25 September 2008 - 21:14

Jolanda:

Hoi Petra,

Nou nou, ze zouden mij doormidden hebben gespoten denk ik. Gelukkig ben jij wat steviger. In allerlei opzicht, wat geweldig dat jij overal de positieve kanten van ziet. Dus blijf genieten, zou ik zeggen.
    groetjes Jolanda

• 26 September 2008 - 08:49

Dayen:

Je vermaakt je prima zo te lezen. Dus je hebt nog geen overstroming gehad?
    De foto's in het fotoboek, zijn die ook recent?
    Veel plezier verder en de groeten van ons allemaal.

• 27 September 2008 - 08:23

Gretha:

klinkt allemaal weer heel positief
    alleen die massage met de brandslang daar bedank ik voor...hihi