gelukkig is het gestopt met regenen - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Petra Wal - WaarBenJij.nu gelukkig is het gestopt met regenen - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Petra Wal - WaarBenJij.nu

gelukkig is het gestopt met regenen

Door: ¨Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

26 September 2008 | Ecuador, Quito

lieve allemaal,
de tweede dag in de jungle begint gelukkig droog en dan zou betekenen dat we vandaag lekker ons programma kunnen doen zoals gepland zonder in grote regencapes rond te moeten blijven lopen. Na het heerlijke ontbijt gaan we per boomstamboot stroomafwaarts naar Amazoonico, een dierenopvangcentrum.Hier worden allerlei dieren opgevangen die bij de locale bevolking thuis wordt gehouden. Ze verkopen de beestem voor geld of gebruiken de onderdelen van beesten voor souveniers. Gelukkig zijn deze beesten in ieder geval gered van deze slechte ervaring. We worden rondgeleid door een Fries meisje die in Nederland diergeneeskunde studeert en hier een paar maanden als vrijwilligster aan het werk is. We zien o.a. Ara´s, enkele katachtigen,toekans, schildpadden en capibara´s. De meeste dieren kunnen de natuur niet meer in omdat ze hun jachtinstict verloren zijn omdat ze bij mensen zijn grootgebracht, erg triest om te horen. Per boot gaan we nog iets verder stroomafwaarts en midden in de rivier op een eilandje van stenen gaan we lunchen, we krijgen een heerlijke maaltijd voorgeschoteld zo midden op de rivier. Na de lunch vervolgen we onze weg en gaan naar een soort vlindertuin waar ze in een doort overdekte ruimte 22 soorten vlinders hebben en kweken. Er zitten mooie soorten bij maar het is erg moeilijk om foto´s te maken ze zijn nog al beweeglijk.
Per boor moeten we nu stroomopwaarts terug naar de lodge dat neemt ongeveer 1,5 uur in beslag en na zon´n tochtje voel je echt je billen op zo´n houten bankje. Terug in de lodge gaan we na het avondeten met Marco onze gids een avondwandeling doen in de jungle op zoek naar insecten en ander ongedierte. We hoeven niet echt te zoeken want we zien direct genoeg. Ook schijnen er slangen te zitten dus verstandigerwijs de sokken maar goed over de broek heen doen, alhoewel ik me afvraag of dat werkelijk helpt tegen een slangenbeet. Gelukkig komen we ze niet tegen. Wel zien we hele mooit harige vogelspinnen, hele klein kikkertjes (nog kleiner dan een erwtje), wandelende takken, hele diverse soorten spinnen, kakkerlakken in alle soorten en maken en sprinkhanen in allerlei kleuren. Het is wel een bijzondere ervaring zo´n avondwandeling.
Na de wandeling nog even met elkaar rond het houtvuur onder het genot van een biertje

groetjes

Petra

Rob wil je heit en mem een exemplaar geven van deze mail thanxxxx

• 27 September 2008 - 08:26

Gretha:

spinnen............brrr was op de vlucht geslagen
    niets voor mij dus

Groetjes