Per auto het eiland verkennen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Petra Wal - WaarBenJij.nu Per auto het eiland verkennen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Per auto het eiland verkennen

Door: ¨Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

12 Oktober 2008 | Nederland, Amsterdam

Hallo iedereen,

vandaag gaan we een auto huren en zelf op pad naar het noorden van het eiland, dat schijnt ook erg mooi te zijn.

Bij Plaza(van der Valk) huren we een Kia Picanto automaat, klein maar fijn. Ik mag het stuur bedienen omdat mijn reisgenoot geen rijbewijs mee heeft genomen. Het is even wennen zo'n automaat maar als je je linkervoet maar vergeet dan gaat alles goed. We rijden op advies van heel veel mensen langs de kust naar het noorden. Onderweg heel veel mooie uitzichten en heel veel mooie duik- en snorkelplekken. Op zee zien we heel veel boten want we treffen het deze week er is Regatta en dat is 1x per jaar een week en net nu wij er zijn dus dat geeft heel veel drukte en gezelligheid op Bonaire. Veel muziek, een marktje, veel eettentjes en veel soorten mensen. Op een gegeven moment gaat de weg naar rechts maar volgens de bekenden van hier moeten we dan de B weg gaan volgen die schijnt geweldig te zijn en loopt prachtig langs zee. Het is een mooie route maar de weg heeft wel wat stuurmanskunsten nodig, het is dus zand, modder, stenen,keien en plassen maar het is ook wel weer een uidaging om zo'n weg te bedwingen. Als we eindelijk op het einde zijn worden we wel beloond met een meertje met daarin vrij dicht bij ons mooie roze flamingo's supermooi. Er is geen andere weg dus we moeten dezelfde weg terug. Daarna gaan we de weg vervolgen via de reguliere weg dat is voor mij iets makkelijker kan ik ook eens om me heen kijken. We gaan op weg naar Rincon de tweede plaats op het eiland. Onderweg komen we langs het nationaal park van het eiland en het Goto meer waar heel veel flamingo's zitten maar helaas zitten ze heel ver weg in een groep tegen het eiland aan. We spotten nog wel een aantal loslopende flamingo's dichterbij. In Rincon drinken we bij Norman, een heel bekend figuur op het eiland, een cola en gaan daarna naar het slavenmuseum wat vlakbij ligt. Na dit museum gaan we richting Kralendijk doen nog even wat boodschappen in de Jumbo, echt een supergrote supermarkt waar alles te krijgen is wat wij in Nederland ook hebben alleen voor hele dure prijzen. 's Avonds gaan we gezellig met Joop en Silvie naar een visrestaurant waar we de Catch of de day nemen, dat is dus de vis die dag is aangevoerd. Het is een heerlijke witvis en we sluiten ons bezoek aan Bonaire goed af. Na het eten nog even naar het centrum van Kralendijk waar het nog steeds feest is in het kader van de Regatta 2008. Op het Wilhelminaplein is een groot podium met optredens van lokale artiesten, heel erg gezellig. We lopen ook nog even over de markt die er is. Ik koop nog een nummerbord van het eiland een leuke souvenier. Daarna zetten Joop en Silvie ons af bij The Lodge en nemen we hartelijk afscheid van hun met een flesje rose en een doos bonbons.

morgen terugvlucht naar Nederland en dan nog 1 berichtje vanuit Nederland als afsluiting van deze vakantie

liefs
Petra

• 13 Oktober 2008 - 07:26

Peet & Liel:

Hoi Petra

We wensen je een heel goede terugvlucht en we hebben genoten van je verhalen.
    Liefs,dikke welkom thuis kus
    Peet & Liel

• 14 Oktober 2008 - 09:33

Gretha:

je bent inmiddels weer terug.
    zo te lezen heb je een geweldige vakantie gehad
    en ik...ik heb genoten van je verhalen
    op naar de volgende vakantie...wanneer is die?????? whahaahah

Groetjes van Koert en Gretha

oja welkom thuis

• 15 Oktober 2008 - 13:08

Inge:

Petra, wat ontzettend leuk om die verhalen te lezen.

groetjes Inge

• 29 Maart 2010 - 20:18

Angeline:

hoi Petra,
    Jij kent mij niet, maar ik ben een vriendin van Ursula met wie jij 2X een reis hebt gemaakt (ladakh en Equador).
    Ik weet niet of je het al gehoord hebt, maar eind augustus 2009 is Ursula plotseling overleden. Zij was mijn beste vriendin. Ik heb niet heel veel foto's van Ursula. Mijn vraag aan jouw is, als jij nog foto's van Ursula hebt, zou ik die dan bij jou kunnen bestellen (uiteraard tegen betaling)? Mijn emailadres is:
    avanriswick@hotmail.com
    groetjes, Angeline van Riswick