Going back to my roots - Reisverslag uit Udaipur, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Going back to my roots - Reisverslag uit Udaipur, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Going back to my roots

Door: ¨Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

18 Oktober 2009 | India, Udaipur

Hallo,

gisteren zijn we aangekomen in Jaipur en vanuit hier ga ik mijn reis van ongeveer 20 jaar geleden herbeleven want tot nu toe was alles (met uitzondering van de rattentempel) nieuw voor mij althans dat denk ik maar dat zal ik nog even nakijken in mijn oude fotoboeken als ik thuis kom.

we hebben het vreselijk naar onze zin en doen ook best speciale dingen. Bijvoorbeeld de vorige dagen en nacht toen verbleven we in een piepklein dorpje midden op het platteland waar geen toeristen komen en daar verbleven we in het ford van de Maharadja aldaar, de prins verwelkomde ons zelf en het was een hele bijzondere omgeving net een sprookje uit 1001 nacht. 's morgens voor we vertrokken hebben we een wandeling gemaakt door het dorp en een massa aan foto's geschoten want iedereen wil op de foto dus de kans om mooie portretten te schieten.
Ik heb later onderweg nog maar een 4 GB geheugenkaartje bijgekocht want anders kan ik wel eens tekort komen denk ik.

Gisteren dus aangekomen in Jaipur en gelijk de stad ingegaan om met de lokale mensen Diwali te vieren,waar ik al eerder over schreef, en dat was erg bijzonder. Het was net een uit de hand gelopen oud en nieuw wat er werd gevierd heeeeel veel mensen op straat allemaal in hun mooiste kledij gestoken, iedereen wenst je Happy Diwali en veel heel veel en heel erg luid vuurwerk in de hele stad. Toen we 's avonds thuiskwamen in ons hotel hebben we nog een paar uurtjes in de tuin gezeten en gekeken naar alle mooie vuurwerk wat maar doorging.
Gelukkig was het rond 1.00 uur rustig en konden we van onze nachtrust genieten.

Vandaag de hele dag weer op pad geweest met een paar mensen we hebben eerst het Ford buiten de stad bekeken, later het City Paleis en het paleis der Winden.

Zo rond half 4 waren we terug in ons hotel waar we lekker in de tuin iets hebben gedronken want zometeen gaan we met de hele groep wat drinken omdat onze stagaire reisleider Niels morgen afscheid van ons neemt zijn eerste groep komt morgen aan dus hij moet naar Delhi.

Daarna gaan we met z'n allen naar een Bollywood film in de Bioscoop Raj Mandir een supergrote bios. Dit heb ik de vorige reis ook al gedaan een belevenis op zich mensen die huilen, veel praten, iedereen weet vooraf aan de scene al wat er komt en dus heb je al veel reactie in de zaal voor wij weten wat er gaat komen.

Het zal weer een hele belevenis worden ondanks dat de film Hindi gesproken is en we er niets van verstaan. Gelukkig heb ik Oscar in de groep een surinamer van Indiaase afkomst die nog Hindi spreekt dus ik ga lekker naast hem zitten kan hij me bijkletsen waar het over gaat.

Nou ik ga me even lekker opfrissen het was weer een hete dag vandaag met veel stof en dan aan de borrel voor Niels en daarna naar de bios.

voor iedereen de groetjes en speciaal voor heit en mem natuurlijk

groeten Petra

  • 18 Oktober 2009 - 11:26

    Ria:

    Hallo Petra,

    Leuk om al je belevenissen te lezen! Zo blijven we goed op de hoogte. We zien elkaar weer in Dedemsvaart.

    Liefs Ben en Ria

  • 18 Oktober 2009 - 12:41

    Hennie:

    Hallo Petra,

    Wat een geweldige reis maak je!!
    Ik geniet van je verhalen.

    Groetjes Hennie

  • 18 Oktober 2009 - 13:08

    Peet & Liel:

    Hoi Petra,

    Leuk dat je in een niet toeristische omgeving hebt gelogeerd, daar vinden de mensen het meestal leuk om gefotografeerd te worden en een praatje te maken, dus dat is dan dubbel leuk.
    Veel plezier in de Raj Mandir,dat is echt de moeite waaard dus lekker genieten van de mensen én de film.

    Groetjes,liefs,
    Peet & Liel

  • 18 Oktober 2009 - 15:55

    Ina:

    Hoi Petra,

    Op een zondagmiddag even op de computer aan de slag en dacht, kom laat ik eens kijken of ik Petra's reisverslag kan vinden. En zie hier even een reaktie van mij. Leuk om te lezen wat je allemaal doet en fijn te horen dat de groep gezellig is. Laten we snel een afspraak maken als je weer in Nederland bent.

    Nog veel plezier!

    Groetjes,

    Ina Kloosterboer

  • 18 Oktober 2009 - 16:55

    Gertrud:

    Hoi Petra,

    Goed naar je zin zo te horen, fijn hoor! Veel plezier verder.

    Groetjes

  • 18 Oktober 2009 - 19:32

    Gretha:

    Hey meis,
    het is duur weer genieten van je leuke verhalen.
    fijn dat je het zo naar je zin hebt
    wens je nog fijne dgn toe
    Groetjes

  • 18 Oktober 2009 - 20:14

    F/S/R/B & Heit/mem:

    Hoi Peet. Mem en Heit zijn vandaag bij ons geweest en hebben het reisverslag gelezen. Rob krijgt namelijk je reisverslag niet dus mem was totaal niet op de hoogte tot nu toe. Zij schrok van je mededeling dat India je 2e thuisland was en dat je hier al een inburgeringscursus had gedaan Mail effe dat je geen plannen hebt omdaar te blijven. Hier is alles goed Ook met Heit.
    Romy zit met beide benen nu in het gips en je merkt er niets aan behalve als je met haar gaat voetballen.

    De groeten en nog veel plezier. Van je geliefde broer+hele familie

  • 19 Oktober 2009 - 09:45

    Maud:

    hoi Petra

    je hebt het wel naar je zin zo te horen.
    leuk dat je naar die bios gaat, praten ze daar ook Nederlands?
    nog een paar fijne dagen in India.
    groetjes van Maud je buurmeisje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 495
Totaal aantal bezoekers 201471

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: