aankomst en eerste ervaringen hier - Reisverslag uit New Delhi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu aankomst en eerste ervaringen hier - Reisverslag uit New Delhi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

aankomst en eerste ervaringen hier

Door: ¨Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

01 Juli 2010 | India, New Delhi

Op dit moment zit ik in een hokje, genaamd internetcafe, op ons resort helemaal doordrenkt met olie in een bijna Bagwan (orangje) gewaad omdat ik net een behandeling heb gehad mag ik me voor minimaal een uur niet douchen dus ik dacht een goed moment om jullile even bij te praten.

Toen we aankwamen per luxe auto op het resort werden we opgewacht door een mooi versierde olifant, een compleet orkest en de volle staf van het hotel.We werden direct gezegd met een rode stip op ons voorhoofd en de cameraploegen vlogen rechts en links om ons heen om alles te filmen, HET IS BEGONNEN DUS.
we kregen gelukkig direct wat te drinken een verse kokosnoot, goed tegen de dorst. De eerste intervieuws vonden ook direct plaats gelukkig was ik er niet bij met mijn reisgezicht, niet al te dus.
daarna werden we naar ons huis gebracht een geweldig mooi plekje kreeg ik met uitzicht door de palmbomen op een heftig tekeer gaande zee. De kamer was geweldig ingericht met een bed voor een hele familie, een walk-in.kast en een heelijke badkamer met een stortdouche die je ook wel nodig bent om de olie van de massages van je af te spoelen.

Na even op de kamer te hebben verbleven moest ik direct op bezoek bij de arts die mijn behandelt alhier, eerst moest ik een gigantische vragenlijst invullen met de meest uiteenlopende vragen, daarbij werd ik ook geflimd voor het programma, en toen kreeg ik een klein onderzoek, bloeddruk,hartslag etc, waarna 2 artsen een oude man en een jonge vrouw mij aan de tand gingen voelen.
Op grond van klachten die je hebt wordt er per persoon een behandelplan vastgesteld in de vorm van massages's, andere behandelingen en medicatie. Ze werken hier met 3 type's mensen pita,kapha en vata. kijk voor meer info op http://nl.wikipedia.org/wiki/Dosha
op dit type wordt ook je eten afgestemd gelukkig staan er hier voor het buffet bij elk gerecht bordjes wat je wel en niet mag eten.
ik ben Pita met als combinatie Kapha dat wist ik ook al van een ander iemand die dat bij mij had vastgesteld dus dat klopt dan in ieder geval. De Dosha stellen ze vast aan eigenschappen van je die ze zien en die ze horen.

ik kreeg gelijk een behandelplan mee en kon een paar uur laten terug komen voor de eerste behandeling en verder kreeg ik 2 drankjes (smerig) en 1 soort pil mee die ik moet slikken. gelukkig heb ik niet zoveel klachten als ik sommige andere mensen zie wat die moeten slikken brrr.

's middags ga ik dan voor het eerst naar degene die mij zal begeleiden voor mijn behandelingen naast de arts. Ik krijg een aantal massages waaronder eentje waarbij ze in een touw gaat hangen en ze een massage uitvoert met haar voeten, heel heftig. je hebt het gevoel dat je maatje 46 van voeten op je voelt maar het zijn maar hele kleine voetjes die ze heeft maar een krecht niet te filmen. Telkens krijg ik nieuwe olie in grote hoeveelheden over me heen gegoten. Na de behandeling krijg je een soort Baghwan jurk aan en je moet minimaal nog 1 uur niet douchen, iedereen loopt hier in die soepjurken dus je valt niet op.

Na een zeer onrustige nacht vanmorgen lekker ontbeten en daarna rustig aan de ochtend begonnen. Ik had na de luch tv opnames van een massage waarbij mijn edele delen zeer netjes werden bedekt met een doekje, we zullen het zien als het op tv komt hoe het eruit ziet. Na de middag massage liep ons programma in de soep omdat het al vroeg begon te regenen en we zouden een wandeling door de kruidentuin krijggen maar dat ging niet door vandaar dat ik nu even tijd heb om te schrijven.

nou ondertussen is de olie ongeveer twee uur ingetrokken dus ik ga zo lekker douchen en dan heerlijk Ayurvedisch avondeten

groeten voor iedereen en rob wil jij heit en mem een kopie geven van deze berichten??

groetjes Petra

• 01 Juli 2010 - 13:55

Jolanda:

leuk dat je,ondanks alles, toch gegaan bent. Hier vallen de mussen bijkans dood van het dak, de boeren snakken naar regen. Krijg je ook nog een darmzuivering? Jouw slijmbeursontsteking heeft met ophoping van ama in je darmen te maken. Ben benieuwd. Misschien bevalt het Ayur eten zo goed, dat je er thuis verder mee wilt....heel veel plezier verder, groet

• 01 Juli 2010 - 15:45

Herma:

Fijn dat je bent gegaan. Enne.... geen gekke dingen ik zie het straks allemaal op tv

• 01 Juli 2010 - 16:49

Erik:

Wauw, dit is wel een heel andere vakantie ! Ik vind mezelf al moedig als ik een fietsvakantie in Vietnam wil gaan doen, maar dit ... Knap hoor. Heel veel plezier en gezondheid toegewenst. Ben nu al benieuwd naar het tv programma.
    Groetjes
    Oh ja: morgen schijnt het hier 37 graden te worden.

• 01 Juli 2010 - 16:50

Angelique:

Leuk te lezen hoe het je vergaat.
    En zeer benieuwd naar de uitzending op tv.
    Tegen die tijd moet je me maar even tippen.

Nog een leuke trip gewenst.

• 01 Juli 2010 - 19:53

Peet & Liel:

Hoi Petra

Klinkt goed allemaal, geniet maar lekker van alle behandelingen! Is je eten ook lekker????
    Veel succes met je kuur, je komt wsch. heerlijk uitgerust weer terug.
    Tot hoors.
    peet & Liel