Indiaas voetbalfeestje - Reisverslag uit New Delhi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Indiaas voetbalfeestje - Reisverslag uit New Delhi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Indiaas voetbalfeestje

Door: ¨Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

07 Juli 2010 | India, New Delhi

Nederland Gefeliciteerd we zitten in de finale.Natuurlijk stond ook bij ons de hele dag een beetje in het teken van DE wedstrijd van vanavond. Toch maar gewoon de dag opgepakt en na onze ochtendbehandeling op stap gegaan. Iedereen is hier zo vreselijk lief als je iets geregeld wilt hebben omdat je andere plannen hebt wringen ze zich in allerlei bochten om het je naar de zin te maken van deze service kunnen we in Nederland nog iets van leren. Dus na de behandeling en het verlate ontbijt een taxi geregeld voor het hotel (500 roepies ngeveer 10 euro) om ons naar de hoofdstad van de provincie Kerala Trivanderum te laten brengen. We gingen met 4 mensen dus pp een koopje. De man wacht daar dan gewoon op je tot je klaar bent met je bezigheden. De tocht naar de hoofdstad geeft tenminste een beetje beeld van India want op het resort weet je echt niet of je nu in India zit of waar anders ter wereld en aangezien de meeste mensen nog nooit in India zijn geweest is het ook leuk om iets van het echte India te zien. We bezoeken eerst een hele grote Hindoe tempel die we helaas niet in mogen omdat we geen hindoe zijn maar rondom de tempel is ook van alles te zien. Daarna rijden we naar de winkelstraat want we zijn eigenlijk op zoek naar kruiden en heerlijke Himalaya produkten voor de huid. We spreken een tijd af om weer terug te gaan en de tijd vliegt voorbij en dan zetten we weer koers richting het resort. We kunnen nog lunchen als we terugkomen (15.00uur) dus we nemen nog even een klein hapje. Daarna ga ik naar de schoonheidssalon voor French nails en ik wordt door de eigenaresse Ms. Lulu haarzelf geholpen. Samen met Carolien ga ik nog even shopjes kijken en vind nog een paar leuke rokjes en hempjes dus toch maar weer gekocht het kost hier geen drol, rokjes voor 10 euro etc. Daarna ga ik terug naar het hotel even opfrissen en dan eten. We nemen afscheid van de regiseusse en haar vriend die samen volgens mij toch wel verantwoordelijk zijn voor de gehele produktie,Chander van de OHM (www.ohm.nl) krigt een Hard Disk met alle opnames 19 uur en daar moet hij een programma van een half uur uit maken, veel succes lijkt me een hele klus. Het was erg leuk met deze mensen te werken en we zijn bijna een klein beetje familie geworden en we wisselen adressen uit en uitnodigingen om elkaar op te zoeken. Het schijnt trouwens dat deze vrouw een wereldwijd bekende documentaire maakster is. We zullen eens even gaan googlen als ik terug ben in nederland want hier is alles zo fragiel want op het moment dat ik hier zit valt de stroom weer uit gelukkig knip en plak ik af en toe de tekst want anders ben ik nog verder van huis.Verder ook afsscheid genomen van Chander en zijn vrouw die vliegen een dag eerder terug maar we zien hun nog wel weer in nederland Toen nog even naar mijn kleermaker om te kijken hoe ver hij is. Het pakje met de rok is klaar en ziet er super uit wel erg chique maar helaas heeft hij mijn boezem maten niet goed gemeten, ze doen dit ook heel erg subtiel omdat ze vrouwen niet echt aanraken dus er zal iets aan vermaakt moeten worden, wat ze dan handig doen is aan beide zijden 2 cm extra stof overhouden zodat ze het zo uit kunnen leggen dus morgen maar weer passen. De rest is nog niet klaar wel zit de kleermaker op zijn kop in de oranje lappen want een paar mensen van de groep laten oranje kleding maken voor vanavond oa een kopie van het Bavaria jurkje we zullen zien. Op mijn kamer lekker even relaxen en dan zo tegen 12.00 uur (net nog niet in slaap gevallen) naar de Yoga hal voor de voetbalwedstrijd. Het is erg stil en Carolien en ik zitten er samen met af een toe iemand van het hotel. Geen duitser te bekennen die zitten hier genoeg en ik moet nog wel even zeggen dat ze ons allemaal aanspreken en veel geluk hebben gewenst en dat ze hopen dat Nederland het wint, toch wel erg vriendelijk.

We hebben genoten van de spannende wedstrijd en daarna op You tube de feestende massa in Nederland bekeken, wat een feest zeg en daarom zijn we blij om zondag in nederland de finale te kunnen zien.

Nou vanmorgen het eindgesprek met de arts, pillen voor mee naar huis geregeld, ontbeten, lekker geinternet. Zo meteeen nog even naar de kleermaker om te passen en de kleding mee te nemen en dan reizen we vanacht af. We hebben als groep besloten om eerder naar het vliegveld te gaan zodat we daar de hele wedstrijd van vanavond kunnen zien en dan gaan we tegen de ochtend het vliegtuig in richting Dubai en daarna met een paar uurtjes stop naar AmsterdaM, BACK HOME ook wel weer lekker.

Ik hoop dat jullie een beetje genoten hebben van mijn reisverslagen en ik ga voor de OHM een blog schrijven op internet met daarin info over mijn verblijf hier en laten over mijn reis van november door zuid India en wie weet wat nog meer.
Ik zal jullie tzt op de hoogte brengen wanneer de tv uitzending is, tenzij het er niet uitziet natuurlijk dan horen jullie niets van mij, gelukkig hebben we eerst zelf de voorpremiere voor hij de ether ingaat.

Vanuit Kerale de groetjes en ik ga nog even genieten van de laatste uurtjes hier

Petra

  • 07 Juli 2010 - 07:15

    Angelique:

    Goede reis terug.

  • 07 Juli 2010 - 07:32

    Peet & Liel:

    Hoi Petra,

    Nog even de laatste geuren van India in je opnemen én dan weer terug naar huis.
    Goede reis terug!
    Groetjes Peet & Liel

  • 07 Juli 2010 - 07:32

    Herma:

    Leuk om alles mee te lezen en een hele goede reis terug. Zondag warm weer dus doe geen Bhagwan jurk aan. Dat bavariajurkje is beter

  • 07 Juli 2010 - 07:48

    Erik:

    Erg leuk je verslagen te lezen, wel een heel Andere vakantie dan anders, maar wel stukken gezonder zo te horen. Hier in Nederland is alles oranje, helemaal nu ze in de finale zitten. Iedereen hoopt op Duitsland als tegenstander, maar ik heb liever Spanje. Je zult de vrolijke gekte zondag zelf mee maken: erg leuk. Nog een hele goede, voorspoedige en snelle terugreis. O ja, het schijnt weer tropisch warm te worden komend weekend.
    Groetjes,
    Erik

  • 07 Juli 2010 - 09:20

    Gretha:

    Het was weer genieten meid je verhalen. Verheug me nu al op je volgende trip en je ons weer mee laat genieten met je verhalen.
    Je mag wel een koffer extra mee nemen met al de outfits die je hebt laten maken...echt een goedkoop daar! Wens je een goede terug vlucht en we gaan je weer horen.
    Groetjes van Koert en Gretha

  • 07 Juli 2010 - 16:39

    Yvonne:

    Hoi Petra,

    Goede reis terug.
    Ben benieuwd naar de documentaire.
    Hup Holland Hup, zondag gaan wij genieten!

    Liefs,
    Yvonne

  • 07 Juli 2010 - 17:12

    Hallo Petra:

    Geweldig dat je daar zo,n fijne tijd hebt gehad en wij hopen niet dat je een censuur uitspreekt over de t.v. uitzending want je hebt ons wel erg nieuwsgierig gemaakt wat je daar allemaal hebt meegemaakt. Goede terugreis gewenst Grietje en Arend

  • 10 Juli 2010 - 09:21

    Jolanda:

    Wat een geweldige ervaring!
    Vond jij Trivandrum leuk, ik vond het niet zo geweldig? Jammer dat je zo weinig tijd hebt, Kerala is geweldig om (verder) te verkennen. Leuk dat je een weblog gaat bijhouden. Ben benieuwd naar de uitzending. Je bent als ik dit schrijf w.s. al weer onderweg naar huis. Goede reis gewenst.

    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 494
Totaal aantal bezoekers 201727

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: