Zo weer een beetje gewend - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Petra Wal - WaarBenJij.nu Zo weer een beetje gewend - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Zo weer een beetje gewend

Door: ¨Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

12 Juli 2010 | Nederland, Amsterdam

Zo nog even een klein verhaaltje na mijn indrukwekkende reis naar Zuid India. We hadden het goed uitgezocht, dachten we. Weet je wat we doen we gaan alvast vroeg naar het vliegveld zodat we daar de hele voetbalwedstrijd van Duitsland tegen Spanje zouden kunnen zien. Dus we zouden de nacht volledig opofferen voor dit duel. We kregen als afscheid van het hotel nog een leuke oliebrander mee naar huis en werden uitgezwaaid door een groepjes van de hotelmensen. De laatste bestellingen van kleding waren net op het laatste moment binnen gebracht die kleermaker heeft zich voor ons nog even in het zweet moeten werken maar het resultaat is er dan ook naar en iedereen gaat met leuke mooie nieuwe kleding richting huis. Dan met een busje naar het vliegveld maar helaas als we daar aankomen gaat ons hele plan in rook op: we mogen niet eerder dan 3 uur voor vertrek het vliegveld op. Buiten het vliegveld staat de tv's op andere zenders, voetbal leeft hier niet zo als in Nederland. Een aantal mensen van de groep proberen via een hogere van het vliegveld alsnog om iets te regelen maar helaas geen kans van slagen. We krijgen de tip om 1 kilometer verderop tv te gaan kijken maar gezien mijn ervaringen met dit soort uitspraken: 1 kilometer kan ook 10 zijn blijf ik lekker op een stoel voor het vliegveld zitten en start mijn laptop op en ga genieten van de film van Borat die er nog op stond, lekker lachen. Als de drie uur voor vertrek daar zijn Check ik vast in gelukkig is het erg rustig en ben ik zo door de douane etc.
Ik nestel mij in een heerlijke diepe stoel en dommel af en toe lekker weg. Dan kunnen we eindelijk instappen en ja hoor ik heb 4 stoelen voor mezelf dus kan ik op de vlcuht van Trivanderum naar Dubai heerlijk languit. Dus zo snel mogelijk na het eten doe ik dat dan ook direct en ik heb een paar uurtjes heerlijk geslapen. Op Dubai komen we de eerste supporters uit Zudi Afrika al tegen de nederlanders uitgelaten de duitsers niet echt vrolijk kijkende.
We moesten ons ook nog wel haasten voor de overstap ik hoorde de last call al voorbij komen toen ik uit het vorige vliegtuig stapte en uit de wc kwam dus even de pas erin.
Helaas zat dit vliegtuig hutje mutje vol en had hij me niet zoals beloofd een gangpad stoel gegeven maar zat ik midden in de rij van 4, gelukkig wel naast een reisgenote. Ook deze vlucht ging goed ik kijk onderweg nog een paar leuke films en geniet van mijn eerste bakje koffie sinds 10 dagen, gelijk weer rotzooi in mijn lichaam foei foei maar wel lekker. Ik waag me maar niet aan een wijntje of mijn vliegtuigborrel gin-tonic want ik denk dat die wel heftig kan vallen en ik moet nog wel met de auto naar huis vanaf Schiphol. Ik tracteer mezelf nog even op een taxfree aankoop van lippenstiften en een horloge. We komen op tijd aan op Schiphol waar we even moeten wachten op de bagage. We nemen afscheid van de mensen van de groep, we zien elkaar wel weer bij de premiere van ons programma bij de OHM tzt.
Ik word gehaaald door de mensen van de parkeerplaats in Hoofddorp waar mijn keurig gewassen auto op me wacht. Ik ga direct door de polder richting mijn vader en moeder die voor mij een heerlijk maaltje hebben gemaakt, gebakken aardappelen met sla en een rundervinkje heerlijk lekker hollands.

Dan ga in heerlijk naar mijn eigen stekkie en het voelt goed om weer thuis te komen, mijn collega belot me hij zit nog op kantoor en ik ga ff een bakkie bij hem doen en even bijkletsen. Zo rond 1.00 uur zoek ik mijn heerlijke eigen bedje op, ben nog steeds niet echt moe en volgens mij ben ik zo weer in de waan van de dag terug want morgen ga ik direct weer werken, laatste dagje van mijn collega dus werkoverdracht van hem en de rest van de dag de mail bijwerken

groetjes Petra

• 13 Juli 2010 - 05:39

Carolien:

Het was een indrukwekkende reis. Zeker voor iemand die nog nooit in India was geweest.Ik heb wel moeite weer in het gareel te komen. Nog geen yoga en meditatie gedaan, zoals voorgenomen.
    Heb wel een ayurvedische massage in de buurt besproken, ben benieuwd of het lijkt op de massages in Somatheeram.
    Leuk je blog over onze reis te lezen. Het was bijzonder.
    X Carolien