Zo de eerste dag zit erop - Reisverslag uit MahaLakshmiPuram, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Zo de eerste dag zit erop - Reisverslag uit MahaLakshmiPuram, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Zo de eerste dag zit erop

Door: ¨Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

06 November 2010 | India, MahaLakshmiPuram

Hallo Allemaal,
na en voorspoedige vlucht zijn we aangekomen in Zuid India. Ik heb heerlijk geslapen tijdens de vlucht omdat ik naast een roemeen zat die gelukkig niet zoveel zei en niet van zijn plaats af kwam.
We kwamen zo tegen half 12 aan 's nachts in Chennai en daarna moesten we nog een dikke 1,5 uur in de bus naar het hotel.Ik heb tussendoor maar even snel mijn moeder gebeld dan weet ze dat ik weer goed ben terecht gekomen. Ik kreeg helaas ook direct een onplezierige SMS van een vriendin van mij dat haar moeder was overleden.Heb haar direct maar even een berichtje teruggestuurd. Daar kwamen we dus heel laat aan en konden we gelijk de nacht in. Heel toevallig heb ik een kamergenote uit de buurt nl uit Meppel. Dat is wel supertoevallig omdat er bijna nooit mensen uit het noorden op deze reizen zitten. Na een lange nacht waarbij ik gelukkig zonder hulp van tabletten zelf ben ingeslapen werden we gewekt door de reisbegeleidster die ons belde dat het ontbijt maar tot 11.00 uur was. We besloten lekker te blijven liggen en een lunch te nemen. Zo rond 13.00 uur gaan we de bezienswaardigheden van Mahalakshmipuram dat zijn zoals verwacht veel tempels. Dus het tempelleven is weer begonnen het zullen de eersten van velen zijn
Na de tempeltour maar even wat eten en drinken ingeslagen en toen even lekker op de hotelkamer het dagboek bijgewerkt
De groep wilde vanavond in het hotel gaan eten maar Jolanda (mijn kamergenote) en ik hadden daar geen zin in en wij zijn dan ook lekker het dorp ingelopen. Wilkeltjes gekeken en in een leuk restaurantje gaan eten met elkaar. In het hotel zaten ze in een koud airoc ongezellig hok met elkaar dus dat sprak ons al helemaal niet aan.
Morgenvroeg gaan we weer een stapje verder naar Pondycherri slechts 2 uurtjes rijden dus dan zijn we er zo en kunnen we de hele dag nog op pad. We gaan morgen ook voor het eerst een massage doen gelukkig heb ik weer mensen in de groep zitten die dat ook lekker vinden dus dat zel er wel weer regelmatig van komen.

Heleen en rene ik heb jullie groepsgenoten van Sri Lanka ook ontmoet een gezellig stel mensen.

Nou we gaan weer naar het hotel neem nog een (meegenomen) Bacardi Cola en dan lekker slapen onder de fan want het is hier weer erg warm

heel veel lieve groetjes uit India en bedankt voor jullie berichtjes

Petra

• 06 November 2010 - 18:38

Jolanda (de Andere!):

Hoi Petra,

Je begint volgens mij een echte oude rot in India te worden. Ik hoop dat je na of voor Pondicherry nog langs Mamalapuram (grotbeelden) gaat. In ieder geval heel veel plezier, geniet ze
    groetjes

• 07 November 2010 - 08:20

Evelyn:

Heee die Petra,

jee zeg weer terug in India, inmiddels begin je het land wel redelijk onder de knie te krijgen. Ik hoop dat je een hele leuke tijd hebt, met een gezellige groep.Genietse!!!!

Liefs eef

• 07 November 2010 - 13:03

Alie:

Hoi Petra,

Bedankt voor je lieve kaartje en gelukshandje.
    Leuk en interressant om je zo te volgen.
    Geniet van je vakantie in 'jouw'India.

Liefs Alie

• 07 November 2010 - 15:13

Petra:

Hallo Petra
    Mooi dat je een goede vlucht hebt gehad met veel slaap en ook nog een leuke kamergenote uit de buurt. We blijven je met belangstelling volgen en wensen jouw en je groep veel reisplezier hartelijke groeten Grietje en Arend

• 07 November 2010 - 18:20

Carla:

Hey Petra,

Fijn dat je goed bent aangekomen. Leuk om zo te lezen wat je allemaal beleefd.
    Veel plezier daar!
    Geniet ervan.

Groetjes Carla

• 08 November 2010 - 08:48

Jelly:

Hey topper,

Heel veel plezier, geniet van je vakantie! Ik blijf je volgen.

Groetjes Jelly

• 08 November 2010 - 16:41

Hilde:

Haaaa die Petra,

wat heerlijk om je verhalen te lezen. Ik ga ze allemaal volgen en zal proberen even een berichtje terug te sturen. Mis je nu al op onze afdeling hoor!

Heel veel plezier daar in India en niet teveel aan ons denken!

Geniet ervan,

groetjes