Zo de eerste dag zit erop - Reisverslag uit MahaLakshmiPuram, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Zo de eerste dag zit erop - Reisverslag uit MahaLakshmiPuram, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Zo de eerste dag zit erop

Door: ¨Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

06 November 2010 | India, MahaLakshmiPuram

Hallo Allemaal,
na en voorspoedige vlucht zijn we aangekomen in Zuid India. Ik heb heerlijk geslapen tijdens de vlucht omdat ik naast een roemeen zat die gelukkig niet zoveel zei en niet van zijn plaats af kwam.
We kwamen zo tegen half 12 aan 's nachts in Chennai en daarna moesten we nog een dikke 1,5 uur in de bus naar het hotel.Ik heb tussendoor maar even snel mijn moeder gebeld dan weet ze dat ik weer goed ben terecht gekomen. Ik kreeg helaas ook direct een onplezierige SMS van een vriendin van mij dat haar moeder was overleden.Heb haar direct maar even een berichtje teruggestuurd. Daar kwamen we dus heel laat aan en konden we gelijk de nacht in. Heel toevallig heb ik een kamergenote uit de buurt nl uit Meppel. Dat is wel supertoevallig omdat er bijna nooit mensen uit het noorden op deze reizen zitten. Na een lange nacht waarbij ik gelukkig zonder hulp van tabletten zelf ben ingeslapen werden we gewekt door de reisbegeleidster die ons belde dat het ontbijt maar tot 11.00 uur was. We besloten lekker te blijven liggen en een lunch te nemen. Zo rond 13.00 uur gaan we de bezienswaardigheden van Mahalakshmipuram dat zijn zoals verwacht veel tempels. Dus het tempelleven is weer begonnen het zullen de eersten van velen zijn
Na de tempeltour maar even wat eten en drinken ingeslagen en toen even lekker op de hotelkamer het dagboek bijgewerkt
De groep wilde vanavond in het hotel gaan eten maar Jolanda (mijn kamergenote) en ik hadden daar geen zin in en wij zijn dan ook lekker het dorp ingelopen. Wilkeltjes gekeken en in een leuk restaurantje gaan eten met elkaar. In het hotel zaten ze in een koud airoc ongezellig hok met elkaar dus dat sprak ons al helemaal niet aan.
Morgenvroeg gaan we weer een stapje verder naar Pondycherri slechts 2 uurtjes rijden dus dan zijn we er zo en kunnen we de hele dag nog op pad. We gaan morgen ook voor het eerst een massage doen gelukkig heb ik weer mensen in de groep zitten die dat ook lekker vinden dus dat zel er wel weer regelmatig van komen.

Heleen en rene ik heb jullie groepsgenoten van Sri Lanka ook ontmoet een gezellig stel mensen.

Nou we gaan weer naar het hotel neem nog een (meegenomen) Bacardi Cola en dan lekker slapen onder de fan want het is hier weer erg warm

heel veel lieve groetjes uit India en bedankt voor jullie berichtjes

Petra

  • 06 November 2010 - 18:38

    Jolanda (de Andere!):

    Hoi Petra,

    Je begint volgens mij een echte oude rot in India te worden. Ik hoop dat je na of voor Pondicherry nog langs Mamalapuram (grotbeelden) gaat. In ieder geval heel veel plezier, geniet ze
    groetjes

  • 07 November 2010 - 08:20

    Evelyn:

    Heee die Petra,

    jee zeg weer terug in India, inmiddels begin je het land wel redelijk onder de knie te krijgen. Ik hoop dat je een hele leuke tijd hebt, met een gezellige groep.Genietse!!!!

    Liefs eef

  • 07 November 2010 - 13:03

    Alie:

    Hoi Petra,

    Bedankt voor je lieve kaartje en gelukshandje.
    Leuk en interressant om je zo te volgen.
    Geniet van je vakantie in 'jouw'India.

    Liefs Alie

  • 07 November 2010 - 15:13

    Petra:

    Hallo Petra
    Mooi dat je een goede vlucht hebt gehad met veel slaap en ook nog een leuke kamergenote uit de buurt. We blijven je met belangstelling volgen en wensen jouw en je groep veel reisplezier hartelijke groeten Grietje en Arend

  • 07 November 2010 - 18:20

    Carla:

    Hey Petra,

    Fijn dat je goed bent aangekomen. Leuk om zo te lezen wat je allemaal beleefd.
    Veel plezier daar!
    Geniet ervan.

    Groetjes Carla

  • 08 November 2010 - 08:48

    Jelly:

    Hey topper,

    Heel veel plezier, geniet van je vakantie! Ik blijf je volgen.

    Groetjes Jelly

  • 08 November 2010 - 16:41

    Hilde:

    Haaaa die Petra,

    wat heerlijk om je verhalen te lezen. Ik ga ze allemaal volgen en zal proberen even een berichtje terug te sturen. Mis je nu al op onze afdeling hoor!

    Heel veel plezier daar in India en niet teveel aan ons denken!

    Geniet ervan,

    groetjes
    Hilde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 201680

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: