Dagje op het water - Reisverslag uit Kochi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Dagje op het water - Reisverslag uit Kochi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Dagje op het water

Door: ¨Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

14 November 2010 | India, Kochi

Hallo allemaal,

vanmorgen konden we uitslapen want we gingen pas rond 9.30 uur op stap. We gingen per bus ongeveer 1,5 uur buiten de stad naar het platteland waar we in een soort venetiaanse gondel maar dan op z'n indiaas natuurlijk een tocht door de kanalaen gingen maken waarbij we vanaf het water het leven op het platteland konden aanschouwen, heerlijk relaxed zitten als de koningin en zonder enige vorm van stress die ik gelijk kwijt was trouwens toen in hier het vliegtuig uit stapte ondanks alle hectiek in de diverse steden.
We hebben een heerlijk tocht gemaakt en zijn onderweg gaan kijken wat ze maken van de bast van kokosnoten, heel stevig touw een hele aparte manier hoe ze dit doen en alles met de hand en natuurlijk gedaan door vrouwen.
Na de tocht hadden we een echt zuid indiase lunch, op een bananenblad rode rijst uit de streek, met daarbij een stuk of 10 soorten prutjes van zoet tot pittig en erg pittig maar wel lekker.
Na de lunch gingen we weer terug naar Kochi en heeft de bus ons afgezet bij het dutch palace ja hoor de nederlanders hebben ook hier gezeten. Het gebouw is nu als museum ingericht een mooi gebouw. Daarna gaan we de joodse wijk in die erg groot is en bezoeken we de synagoge ook erg mooi om te zien. Dn nemen Jolanda en ik een tuktuk want me moeten de andere kant van het eiland nog helemaal doen en lopen is nog wel een kilometer of 5 dus even voor het gemak. We komen eerst langs een tempel maar die is dicht net alsof de baseliek. Kerale is het enige deel van India waar heel veel christenen wonen vandag alle kerken en baseliken. We rijden nog langs het nederlandse kerkhof wat we helaas alleen door het hek kunnen bekijken. Dan is de volgende kerk aan de beurt waar Vasca da Gama was begraven. ondertussen is hij weer teruggebracht naar zijn moederland Portuga dus het graf is leeg. Ook vinden we hier nog grafstenen in de kerk met nederlandse teksten. wel leuk om te zien zo ver van huis.

Onderweg naar de haven komen we weer langs een paar stalletjes waar de nodige sjawls weer worden ingekocht. Ik ben een erg goede onderhandelaar en ding meer dan de helft af. Ik heb erg veel lol met de verkoper omdat ik altijd erg kort ben ik bied 1 prijs en zeg er direct bij dat ik niet onderhandel ik hoef ze niet dus voor hetzelfde mag hij ze van me houden. Hij moet erg lachen om mijn tactiek en probeert het nog een paar keer met een grote lach maar ik trap er niet ik. Hij noemt me een tough women hahahah maar het is me weer gelukt.
Dan komen we in de haven aan waar hele speciale vissers zijn we nemen wat foto's en drinken een heerlijke verse watermeloensapje.
Daarna gaan we in de hoofdstraat op een dakterras eens even lekker eten en dan vroeg naar bed morgen een lange reisdag voor de boeg

heel veel liefs vooral voor heit en mem en tot horens

Petra

• 14 November 2010 - 14:19

Hilde:

Hee, tough woman, waar heb je dat nu toch van???
    Je bent en blijft een commerciële tante ook als je met vakantie bent!

groetjes
    Hilde

• 14 November 2010 - 16:17

Herma:

Heerlijk om je reis mee te lezen.

ps Wilfred is gisteren Prins Carnaval geworden. Leuk he

• 14 November 2010 - 19:31

Evelyn:

hoi Petra,

leuk om weer deelgenoot te zijn van al je belevenissen, alsof ik er zelf bij ben! je zal wel weer flink wat te doen hebben als je terug bent aan foto's plakken.
    Genietse!

Liefs Eef

• 17 November 2010 - 09:17

Maureen:

Hoi Petra!
    Ik lees je verhalen met veel plezier!! Klinkt allemaal heeeeeeeeeeeeel goed!! :-) Ben ook erg benieuwd naar je foto's.
    Geniet nog even lekker van je vakantie!!!

Groet,
    Maureen

• 17 November 2010 - 13:48

Liel:

Hoi Petra
    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Cochin is inderdaad een heel leuke plaats vooral bij de haven met al die vissers. Dat varen op de backwaters blijft ook een leuke bezigheid,vooral het dagelijkse leven aan de kant is leuk om te zien,niet!
    Hoe is het weer bij jullie?Hier is het nu snikheet, nog maar een paar daagjes en dan is het helaas weer afgelopen. Geniet nog lekker van al de mooie dingen die nog komen gaan.
    Liefs,groetjes vanuit Orissa.
    Liel