Eindelijk weer 2 dagen op 1 plaats, beetje rust - Reisverslag uit Mysore, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Eindelijk weer 2 dagen op 1 plaats, beetje rust - Reisverslag uit Mysore, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer 2 dagen op 1 plaats, beetje rust

Door: ¨Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

18 November 2010 | India, Mysore

Goedenavond oh ja voor jullie goedemiddag natuurlijk met 4,5 uur tijdsverschil.

Ik had al een heel verslag in elkaar getypt voor jullie maar aangezien mijn reisgenoten met wie ik in het inernetcafe zit nog lang niet klaar zijn zal ik jullie nog een dagje verslag sturen dan zijn jullie ook helemaal weer bij met mijn belevenissen.

wat misschien ook wel leuk is om te vertellen is iets over de prijzen hier want vandaag heb ik ook weer vreselijk duur zitten eten, let op!
Hierbij een kleine opsomming van mijn dagelijkse uitgavenpatroon:

Ontbijt bestaande uit toast, boter, jam, the, koffie, ei in welke vorm dan ook, cornflakes, melk en een sapje dat kost me 's morgens zo ongeveer 2 euro 50 cent en rib uit je lijf.
Vanmiddag heb ik geluncht: een soepje met een groot indiaas brood en een vers geperste ananassapje en eem Pepsi cola kosten 2 euro.
Gisteravond was echt de topper diner:
vers geperst ananassap, Fried noodles en parantha (indiaas brood) kosten nog geen 2 euro. Tussendoor vergrijp ik me nogal eens aan een kopje indiaase thee met veel melk en suiker en dat kost dan 20 cent. Zo zie je voor nog geen 10 euro per dag leef je hier als God in India.

We zijn gistermorgen vauit het willdreservaart naar Mysore gereden met een zieke chauffeur,hij heeft een soort infectie waarbij hij allemaal blaasjes in zijn gezicht krijgt en hij kan zijn hooft bijna niet meer draaien niet erg lekker in het Indiaase verkeer. We denken dat hij een soort herpes heeft hij heeft ons belooft om zsm in Mysore naar het ziekenhuis te gaan. Hij wil niet eerder omdat Mysore zijn thuisbasis is en dan weet hij waar hij terecht moet. Het is erg zielig voor hem. Al snel nadat we de bewoonde wereld weer hebben teruggevonden stopt onze bus bij een soort Indiaase Starbucks waar we heerlijk koffie met ..... kunnen drinken. Ik neem direct een super Cappucino want ik heb nog geen koffie gehad sinds ik hier ben omdat de indiaase niet te drinken is en anders krijg je een slappe bak nescafe.
Het is een ware tractatie en bij iedereen gaat het erin als koek. Ook de brouwnies en muffins zijn gauw uit de schappen verdwenen. Ik neem een hotdog maar dan met een kipworsje erin maar het smaakt lekker eindelijk iets anders dan alle zoete troep van hier. gelukkig hebben ik ook al een soort cream crackers gevonden dus dat is ook een welkome afwisseling op alle zoete koekjes hier.
Daarna rijden we in rap tempo naar Mysore door maar onze reisbegeleidster moet ons nog een tweetal dure winkels aansmeren maar we staan na 10 minuten alweer buiten zonder iets gekocht te hebben. Uit principe doe ik aan dit soort commerciele onzin niet mee ik koop liever mijn rommeltjes bij Jan in de straat ipv bij die dure grote zaken. gelukkig heb ik een paar medestanders die net zo als mij denken.
Zo tegen de middag komen we aan bij ons hotel een soort formule 1 hotel maar gelukkig mooi schoon met een superlekkere doche met warm water want dat hebben we ook bijn nooit. Ze wilde ons eerst ook nog meetronen om te gaan lunchen maar dat zoeken we zelf wel uit. We doen trouwens met een paar mensen niet mee aan de aangeboden excursies want ze trekken je echt een poot uit. De excusie van vanmiddag kost 650 rupia en wij doen het per taxi voor 175 rupia dus waar dat andere geld voor is?????? Wij regelen dus lekker alles zelf met een paar mensen ook wel zo leuk.
Verder is haar tijdsplanning allijd misereabel zodat je weer veel later thuis komt dan gepland en je niets anders meer kunt doen.

Na de lunch in net zo'n tent als vanmorgen onderweg gaan we met een taxi naar een tempel ongeveer 35 kilometer verderop. Ik mag de onderhandelingen doen daar ben ik nogal goed in want er zijn nl auto's genoeg dus ik houd mijn poot erg stijf qua prijs die ik wil.
Ik kom een man tegen die een broer heeft die ons wel wil rijden voor 600 rupia en ze vragen in het hotel 1020 dus daaar hebben we een leuke prijs voor gemaakt. De tempel is erg leuk vooral het dorpje met de kindjes erom heen

Na deze tocht gaan we de markt op en slaan heel veel heerlijke olieen in waar ze hier bekend om staan en dan zoeken we een restaurantje op waar we weer heerlijk eten voor een gigantisch bedrag maar daar heb ik jullie al over verteld. Met een tuktuk gaan we terug naar hotel Ginger. Dan na allerlei vieze en vooral koude douchen gan we eens heerlijk uitgebreid douchen met alles erop en eraan. We draaien een dvd kletsen lekker bij, dagboek bijschrijven en dan is het plotseling twee uur !!!!! en gaan we lekker slapen.

Op naar een mooie vrije dag morgen die we alweer ingevuld hebben met een leuk programma dus morgen emer

liefs Petra

  • 18 November 2010 - 21:13

    Yvonne Stegeman:

    Hoi Petra!
    Leuk je reisverhaal weer te volgen! Ben net terug van een rondreis Java/Bali. Geweldig hoor, alleen ook een niet zo'n beste reisbegeleider. Geen uitzondering lees ik al!
    Nog even lekker genieten hè!

  • 18 November 2010 - 22:39

    Jolanda:

    Hoi Petra,

    Het klinkt allemaal weer fantastisch, zowel de leuke als de minder leuke dingen. Mij natuurlijk geheel bekend. Even nog iets positiefs, mijn 6e kleinkind is in goede gezondheid geboren, zijn naam is Sem Fender. Heerlijk zo'n friemel. Verder goed bericht: de Ommerschans is voorgedragen als Unesco project! Mooi, niet? Even afwachten of het gaat lukken. Verder heel veel plezier, geniet van al het moois.
    groetjes

  • 20 November 2010 - 08:09

    Dayen:

    Hoi Petra,

    Geniet nog maar goed van het mooie weer daar want hier wordt het steeds natter en kouder.
    Volgens mij geniet je elke dag. Super joh. Probeer je wel een beetje rust te krijgen met al die programma's op 1 dag.
    Doeidoei.

    Groeten Dayen en je krijgt ook de groeten van Stefan, Isa, Maud en Sem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 202123

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: