Nog 1 dagje te gaan.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Petra Wal - WaarBenJij.nu Nog 1 dagje te gaan.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Nog 1 dagje te gaan....

Door: ¨Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

14 September 2011 | Nederland, Amsterdam

Zo en voor je het weet is het dan zover en heb je dan toch vakantie. Het leek nog zo'n eind weg toen iedereen deze "zomer" begon aan zijn/haar vakantie maar voor ik het wist was de "zomer" ondanks het slechte weer in Nederland zo voorbij.Vandaag waren mijn heit en mem nog gezellig op bezoek en zoals altijd hebben we heerlijk met elkaar gegeten, echte nederlandse kost want dat zal ik de komende 3,5 weken wel niet zien.

Morgen ga ik op weg naar Ethiopië een nieuw land voor mij dus ben ik extra nieuwsgierig maar wat ik tot nu toe gelezen en gezien heb op Internet mag het wel wat worden. Ik heb voor de zekerheid maar een extra paar geheugenkaartjes voor mijn fototoestel meegenomen want ik verwacht mij erg uit te kunnen leven op mijn hobbie fotografie.
Ethiopië heeft volgens mij alles wat een mens/toerist zich kan wensen cultuur, natuur en mensen.

Mijn lieve vriendin Gertrud staat zoals altijd weer voor me klaar en brengt me naar de trein, alvast weer bedankt hiervoor. Gelukkig kan ik eindelijk eens op een normale tijd reizen want mijn vliegtuig gaat om 16.00 uur. Ik ga eerst via Cairo (Egypte) waar ik even moet wachten om door te kunnen vliegen. Volgens de planning kom ik om 3.00 uur 's nachts aan in Addis Abbeba dus de eerste nacht zal wel kort zijn.

Natuurlijk ben ik weer erg nieuwsgiering naar de mensen die meegaan, ik weet alleen dat er 19 mensen in de groep zitten, 3 dames alleen (wo ik) en verder tweetallen van zowel M/V als V/V. de vrouwen zijn wel weer in de meerdernheid maar dat ik wel gebruikelijk op dit soort reizen.

Nou ik zal de laatste was en de vaatwasser nog even aan de kant werken en dan de rugzak inpakken, alles ligt natuurlijk al startklaar.
De mail nog even alwerken en de laatste twitterberichtjes nog even versturen en dan de laatste nacht voorlopig in mijn eigen bedje, waar ik vast nog wel af en toe aan terug zal denken gezien de ervaringen van de hotelbedjes in dit soort landen maar ja je moet er wat voor over hebben

ik hoop jullie regelmatig van een reisverslag te kunnen voorzien maar zoals ik tot nu toe kan ontdekken zijn de internetmogelijkheden niet zo uitgebreid als in India, we shall see.

tot horens

groetjes Petra.:-))

• 14 September 2011 - 19:21

Anita:

Hi Peet, zijn we lekker bezig zo wat zou de wereld zijn zonder internet....sterkte met de laatste voorbereidingen en ik kijk al uit naar je eerste verslag. dikke zoen, Anita

• 14 September 2011 - 19:27

Marije:

Goed geregeld weer Petra! Een hele fijne vakantie en goede reis gewenst en natuurlijk veel fotoplezier!
    groetjes, Marije

• 14 September 2011 - 19:38

Peet & Liel:

Een heel goede vlucht en een schitterende reis toegewenst met hopelijk een heel gezellige groep. Leef je maar weer lekker uit met fotograferen! en geniet van alle nieuwe indrukken die je weer tegen zal komen.

Groetjes Peet & Liel

• 14 September 2011 - 19:42

Femmi:

Hoi Petra,

Een heel fijne en fotogenieke vakantie!
    Groetjes, Femmi.

• 14 September 2011 - 19:47

Bianca Zwakenberg:

Petra,
    Ik wens je een hele fijne vakantie toe met leuke en bijzondere indrukken.

Ik hou je site in de gaten!

Groetjes Bianca

• 14 September 2011 - 21:01

Yvonne R:

Hoi lieve Peet,
    Lekker slapen voor straks en een hele goede vlucht, veel plezier met de groep en natuurlijk veel mooie kiekjes maken, geniet ze.
    Liefs Yvonne

• 14 September 2011 - 21:59

Hillie Waning Vos:

Hallo Petra, ik wens je heel veel succes op je kleurrijke reis. En natuurlijk zien we je foto's weer terug op onze fotoclub. Goede reis voor de komende dagen toegewenst

gr Hillie

• 14 September 2011 - 22:35

Ben En Ria:

Vanuit de States een hele fijne vakantie gewenst. Na de vakantie even bijpraten.
    We hebben het reuze naar onze zin. Al heel veel gezien en maar kiefst twee keer de escorte met President Obama, heel indrukwekkend. Groeten vanuit Nashville

• 15 September 2011 - 07:12

Evelyn:

Ha die Petra,

wauw weer een reis voor de boeg! Geniet er lekker van ! liefs eef

• 16 September 2011 - 05:05

Herma:

Heel veel plezier en geniet ervan. En het leuke is door je leuke verhalen genieten wij hier ook een beetje mee.