Al een week op vakantie - Reisverslag uit Bahir Dar, Ethiopië van Petra Wal - WaarBenJij.nu Al een week op vakantie - Reisverslag uit Bahir Dar, Ethiopië van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Al een week op vakantie

Door: ¨Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

22 September 2011 | Ethiopië, Bahir Dar

Hallo iedereen,
Ten eerste bedankt voor al jullie berichtjes via mijn weblog.Ik kan er niet op reageren via mijn weblog vandaar even op deze wijze.
We hebben er weer een paar dagen op zitten en zijn al een weekje op reis.Het is een prachtig land met hele vriendelijke mensen en we hebben allemaal al het gevoel dat we hier al heel lang zijn, een echt thuisgevoel.Ondertussen hebben weer het eea gezien. Het landschap hier is geweldig mooi en vooral groen. Er groeien en bloeien ook hele mooie bloemen. De verhalen die ik voor de.reis had gehoord over droogte en zo speelt in Dit deel van het land echt niet. Ze hebben net de regentijd achter de rug maar af en toe krijgen wij ook nog een staartje mee. We hebben zelfs buien gehad met dikke hagelstenen dus ik ben al een paar keer tot op het bot toe nat geregend. In Gondar hebben we een prachtig paleize complex uit de oudheid bekeken waarvan er nog restanten over zijn. Verder hebben we vanmorgen voor ons vertrek naar het Simien gebergte nog een hele mooie kerk bekeken, een van de mooisten van Ethiopië. Binnen op de muren en plafonds bevinden zich prachtige muurschilderingen met allerlei bijbelse voorstellingen. Daarna moesten we inkopen doen omdat er onderweg naar Debark niets te koop is dus verse broodjes en kaasjes gehaald en fruit en drinken. Onderweg gaan we ergens met een mooi uitzicht picknikken ipv lunch in een tentje. De rit die we maken is een hele mooie rit maar over een weg die er nog niet is omdat hij nog in aanleg is, de Chinezen zijn hier druk mee bezig maar volgens mij zijn ze daar nog wel een paar jaar druk mee. We komen aan in Debark wat het uitgangspunt is voor een bezoek aan het natuurpark. Het is een eenvoudig hotel en een dorp waar niets te doen is. We lopen even rond over de hoofdstraat en gaan bij een internetcafe kijken maar de stroom doet het niet die valt hier 's middags gewoon uit en na 18.00 uur dus er is geen internet. Ik koop een bakkie koffie bij een klein tentje en vermaak de lokale kinderen met mijn I Pad want daar staan leuke dingen voor kinderen op zoals Talking Ben ze liggen helemaal dubbel van de lach en weten niet wat ze zien. We gaan niet eten maar nemen op de kamer een paar banaantjes en wat cola en koekjes. Het is ijskoud hier dus we kruipen vroeg in bed met een dvd morgen moeten we om 5.30 uur opstaan. De volgende morgen gaan we naar het natuurpark Simien we vertrekken om 7.00 uur en moeten eerst een uur rijden. Dan start de wandeling door het park waar we prachtige uitzichten hebben vanaf een hele hoogte. We starten op 3000 meter hoogte en je hebt ook wel last van de hoogte met je ademhaling maar ja rustig doorademen en rustig aan lopen vooral als je moet stijgen. We komen nog een filmploeg van de BBC tegen die hier aan het filmen zijn. We lopen door hele roedels Gelada bavianen heen die rustig doorgaan met waar ze mee bezig zijn, vlooien of het eten van gras en wortels uit de grond. Het is echt onvoorstelbaar om hier tussen te lopen, zeer indrukwekkend. Na dik 2 uur zijn we terug bij de bus na een heerlijke wandeling. We gaan terug nar het hotel voor lunch en dan rijden we dezelfde weg terug als gisteren naar Gondar. Het eerste wat ik daar ga doen is een hete douche nemen, als we water hebben, want de afgelopen dagen lukte dat niet of geen water of ijs en ijskoud en dat terwijl het er al koud was.

Nou tot zover en tot de volgende keer

Liefs Petra

• 22 September 2011 - 18:21

Jolanda:

Wat geweldig, wat je weer allemaal meemaakt. Heb je een leuke groep? Want in de binnenlanden zijn jullie zeker erg op elkaar aangewezen? Hier is het fris, maar vandaag scheen het zonnetje, we krijgen nog wel een redelijk najaar, denk ik. Denk daar maar aan in je koude kamer, voor als je weer terug bent.
    Maar het is het allemaal wel waard, natuurlijk. Ben jaloers, hoor !!!!
    groet Jolanda

• 23 September 2011 - 07:16

Daphny:

hoi Petra,

Klinkt allemaal erg leuk, kunnen we ruilen? Mag je mijn kinderen vermaken met de IPad en dan ga ik wel lekker wandelen in de natuur. Tot je volgende bericht.
    Groetjes.

• 23 September 2011 - 08:59

Evelyn:

ha die petra,

leuk om weer te lezen wat je allemaal meemaakt, volgens mij heb je het erg naar je zin. geniet er lekker van ! liefs eef

• 23 September 2011 - 09:01

Anita:

de chinezen in Ethiopie?? ze nemen de hele wereld over....En de grote vraag is de droogte echt een groot probleem of is het de media die ons dat doen geloven?? veel plezier dikke zoen, anita

• 23 September 2011 - 14:14

Angelique:

hey peet,
    leuk om weer ff een verslag van je te lezen.
    dus een hele leuke maar ook drukke vakantie.
    veel indrukken en belevenissen, tegenstellingen etc.
    nog een hele fijne tijd.
    tot je volgende verslag!

• 23 September 2011 - 14:55

Femmi:

Weer een heel mooie reis lijkt me.
    Jij kunt voor de fotoclub vast wel een foto met een verhaal laten zien.

groetjes en veel reisplezier, femmi.

• 23 September 2011 - 17:31

Gertrud:

Hoi Petra,

Klinkt goed, lekker in de natuur, heerlijk maar kan me voorstellen dat een douche op zijn tijd niet verkeerd is, basic is mooi maar te basic, nee, nu ook weer niet. Nog heel veel plezier daar, geniet ervan.

Groetjes

• 26 September 2011 - 09:22

Gretha:

Fijn weer wat van je lezen, je beleeft weer heel wat merk ik al. Hier is het inmiddels gaan zomeren en hebben we een heerlijk zonnig weekend achter de rug en blijft het de komende week ook nog volop zomeren met temperaruren van 20graden en hoger.
    Have funnnnnnn.

Groetjes van de Smitties

• 26 September 2011 - 16:05

Grietje En Arend:

Wat is het toch leuk om je reisverhalen te lezen we kijken al weer uit naar het volgende bericht. We wensen je veel plezier.