het was even stil vanuit hier.. - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Petra Wal - WaarBenJij.nu het was even stil vanuit hier.. - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Petra Wal - WaarBenJij.nu

het was even stil vanuit hier..

Door: ¨Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

07 Oktober 2011 | Ethiopië, Addis Abeba

lieve allemaal,

eindelijk na een dikke dikke week een berichtje van mij. gezien de onmogelijkheden van internet in het zuiden van Ethiopie ben ik niet in de gelegenheid geweest om gebruik te maken van internet, het is er gewoon niet beschikbaar en als jullie de foto's zien van de stammen die daar wonen en hoe die leven snappen jullie ook wel waarom maar daarover later meer.
Gisteravond zijn we na een zeer vermoeiende rit van 11 uur weer terug in ons hotel in Addis Abeba. Het viel niet mee de laatste rit in de landrover 11 uur over zeer slechte wegen met 10 duizenden koeien, schapen, ezels en geiten waarvoor je continu in de remmen moet gaan. Wat wel lekker was is dat we eindelijk weer een goed bed hadden en een warme douche!!! wat kun je daar toch blij van worden na af en toe behoorlijk af te hebben gezien maar we hebben we zeker wat voor terug gekregen.
Ik zal jullie in de volgend verslag vertellen over onze trip naar het zuiden, een heel ander Ethiopie dan het noorden. Eerst zal ik jullie nog inlichten over onze speciale dag in Addis voor we vertrokken per landrover naar het zuiden. We hadden een festivalreis geboekt en het festival was Meskal en daardoor hadden we 1 dag extra in de hoofdstad. We kregen een V.I.P. pasje om de nek waardoor we heel dicht overal bij konden komen, erg handig voor de foto's. Helaas regende het al behoorlijk toen we vertrokken naar het Meskal Square vlakbij het hotel. We gingen met de bus omdat we er anderes niet door zouden komen zo'n mensenmassa, volgens de geleeerden hier waren er 500.000 mensen op de been.Helaas was de overdekte tribune waar wij ook konden komen met ons pasje al bezet zodat wij in onze regenjasjes in de regen moesten staan. Het is een kerkelijk feest waarbij er heel veel hoogwaardigheidsmensen van de kerken, regering, leger en ambassades aanwezig zijn. Op elke hoek van een gebouw staat wel een scherpschutter. Het niveau BOBO's is erg hoog. Er staan dan ook rijen met dure auto's van deze mensen.
De hoogste man van de kerk hier is de Patriach vergelijkbaar met de Paus bij ons en deze leid de gehele happing. Verder zijn er heel veel maar dan ook heel veel pauzen aanwezig die staan weer onder de Patriarch en zijn te vergelijken met de bisschoppen bij ons. Deze mensen zijn zo mooi uitgedost dat je foto's blijft maken. Voor ons natuurlijk mooi zo dicht bij. Er komen ook allemaal groepen met kinderen het plein opgelopen ze blijven maar komen. Ondertussen worden we door de tv geintervieuwd en door de krant. Ook maken ze foto's voor de krant. En iets leuks ik stond de volgende dag met foto en intervieuw op de voorpagina van de ETHIOPIAN HEROLD. de Telegraaf van dit land. Vanmiddag toen ik aankwam had de jounalist twee exemplaren voor mij in het hotel achtergelaten, lachten mijn reisleider en de chauffeurs vonden het toch wel leuk dat ik erin stond.
Als het donker wordt wordt een grote berg aangestoken op het plein maar aangezien we tot op het bod nat zijn gaan we terug naar het hotel waar we de uitzending rechtstreeks op tv blijven kijken. Groepsleden van ons hadden ons ook op de tv gezien maar helaas was het rechtstreeks zodat ik het zelf niet heb kunnen zien.
Na heelijk warm te hebben gedouched waren we weer een beetje mens geworden en zijn we bij een Zwitser wezen eten, dan smaakt een Cordon Blue echt lekker. De volgende dag gaan we met 5 landrovers verder op weg naar het zuiden, lange dagen over vermoeide slechte wegen maar het zal zeker de moeite waard zijn want we krijgen de komende dagen echt Afrika te zien.
In mijn volgende mail zal ik jullie daarover verslag doen.

heel veel lieve groeten van mij en nog even genieten hier en dan ben ik weer terug in Nederland.

groetjes Petra

  • 06 Oktober 2011 - 15:30

    Femmi:

    Hoi Petra,

    Weer een prachtige reis lijkt me als ik dit allemaal lees.
    Leuk dat je zoveel mensen kunt fotograferen, groetjes en een fijn vervolg, Femmi.

  • 06 Oktober 2011 - 15:45

    Henriette:

    Hoi Petra,

    Ik ben benieuwd naar je foto's,zullen wel weer een aantal mooie portretfoto's tussen zitten,
    en je hebt ook deze keer de krant bereikt (net als in India).
    Geniet ernog maar van.
    Groetjes,Henriette

  • 06 Oktober 2011 - 17:10

    Jolanda:

    Hoi Petra,

    Geniet nog maar even lekker van het zonnetje (tussendoor), hier begint het herfst te worden, incl. storm vannacht.
    Ze voorspellen nu al problemen op het spoor. Maar natuurlijk niets vergeleken met jouw hobbelige reis naar Z-Ethiopie v.v. Ben benieuwd naar het vervolg.
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ethiopië, Addis Abeba

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 201686

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: