De kop is er af... - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu De kop is er af... - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

De kop is er af...

Door: ¨Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

02 April 2012 | India, Vāranāsi

Lieve mensen,

Na een goede reis met Finnair via Helsinki kwam ik zoals gepland aan op het vliegveld van Delhi.
De paspoortcontrole duurt hier altijd een eeuwigheid zo ook deze keer ondanks 26 open loketten.Iedereen die ooit in India is geweest weet dat er altijd veel mensen aan het werk zijn maar wat ze nu werkelijk doen?
Er is natuurlijk een voordeel bij een nadeel, zoals onze legende Johan altijd zegt, en dat is dat mijn rugzak al ettelijke rondjes op de lopende band had afgelegd en ik deze zo mee kon nemen zond hierop te moeten wachten. Dus stond ik om 6.30 uur, een dik uur na aankomst, buiten waar Peter, een van de eigenaren van Faimail, me op stond te wachten. Met de metro gaan we naar het centrum en dit is gezien de manier van ander vervoer in India wel luxe en heel goedkoop een kaartje kost 8 rupees dat is ongeveer 0,13 eurocent dus daar hoef je het niet voor te laten.
Na de metero nog een stuk lopen via het station van Delhi, dus alle bagage weer door de scanner en ik door de controle, en dan op richting het guesthouse. We lopen door dezelfde stationsruimte waar een paar jaar geleden een aap een mevrouw aanvloog enkelen medereizigers van toen weten dat vast nog wel heftig was dat met veel bloed maar nu...geen aap te zien gelukkig.
Zo rond 7.30 uur kom ik aan bij het guesthouse eerst de formulieren invullen en paspoort afgeven en dan eindelijk kan ik om 7.45 uur naar mijn kamer. Ik douche me eerst lekker even en dan sta ik om 8.30 uur alweer beneden voor het ontbijt met de rest van de mensen, Zij hadden ook een goede vlucht gehad met de KLM maar waren een uurtje of 6 eerder in het Intel dus die hebben een nachtje kunnen slapen.
Na het ontbijt wissel ik gauw wat geld bij de moneychanger dan is dat ook maar klaar. Dan ga ik samen met Harriette op pad op zoek naar de metro in de buurt want die moet hier zijn omdat ik meestal in deze wijk logeer ken ik hem van andere jaren. We wandelen lekker rustig door de straatjes met de winkeltjes en komen inderdaad bij de metro uit. We nemen een kaartje weer voor 8 rupees en gaan eerst richting India Gate iets wat je gezien moet hebben in Delhi en aangezien Hariette hier voor de eerste keer is....
Het is overal loeidruk want het is zondag en het is de laatste dag en een aantal feestdagen dus de Indiërs zijn allemaal met het gezin op stap.
Na India Gate gaan we met een tuk tuk naar de Lotustempel ook erg mooi en indrukwekkend, maar als we daar aankomen staat er toch een rij.....minstens 500 meter, een man zegt dat we er gewoon tussen moeten gaan staan, niet mijn ding maar we doen het toch even gezien de hitte waarin we moeten wachten,
We lopen in colonne naar de tempel mag niet uit de rij stappen want dan heb je een Indiër in je nek zitten die heel hard op zijn fluitje kan blazen en kwaad kan kijken, In line In line roept hij continue. Ik hoef de tempel niet binnen en wacht even op Hariette. Dan nemen we een taxi en gaan terug naar ons hotel, de chauffeur denkt ons nog even te droppen in een winkel maar daar trappen we niet in of je rijdt door of we stappen uit en betalen niet, hij koos dus eieren voor zijn geld.
Terug bij ons hotel zoeken we een dakterras op en gaan eten omdat we om 17.45 uur al te voet vertrekken voor de nachttrein naar Varanasi. Bij de lokale bakker slaan we nog een broodje en drinken in voor de nacht in de trein.

Groetjes uit een heet India Petra

• 02 April 2012 - 13:03

Erik E:

Lekker luchtig verslag :) Wel mooi oom te lezen :D

• 02 April 2012 - 13:10

Jan Lauwerijssen:

Het begin is gemaakt en nu op naar het verdere programma.

• 02 April 2012 - 14:13

Peet & Liel:

Hoi Petra

We hopen dat je de nachttrein naar Varanasi goed hebt doorstaan en dat je een leuk groepje hebt om mee te reizen,want dat scheelt wel weer natuurlijk.
    Heel veel sterkte met de hitte in Varanasi,want daar zal het ook wel bloedheet zijn.
    heel veel plezier en succes met wat er komen gaat.
    Groetjes

• 02 April 2012 - 19:55

Yvonne Stegeman:

Hoi Petra,

Kan wel jaloers op je worden :-) Geweldig! Mooi om je avonturen weer te kunnen volgen.

• 02 April 2012 - 20:47

Jolanda:

Dus dat wordt weer een lekker nachtje in de trein bivakkeren......ik doe meestal geen oog dicht. Maar ik denk, jou kennende, dat je er niet zo'n probleem mee hebt. In ieder geval ben je op weg. Ik ben net mijn jaren India in foto's aan het sorteren en kwam dus ook Varanasi tegen. Ik wens je dezelfde goede tijd daar, als ik heb gehad.
    groetjes.

• 03 April 2012 - 09:04

Guido En Helga:

Leuke start zo te lezen. Nog veel plezier en we kijken uit naar het vervolg.

• 03 April 2012 - 11:04

René:

Goed te horen dat je er bent en Naarden zin hebt. Nog dank voor het boekje :-)
    Geniet en alvast fijne Pasen. Groeten, René