Per trein naar Varanasi/Benares - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Per trein naar Varanasi/Benares - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Per trein naar Varanasi/Benares

Door: ¨Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

03 April 2012 | India, Vāranāsi

Hallo allemaal,
Zoals gisteren geschreven zouden we met de nachttrein naar Varanasi doorreizen.Als een stel pakezels gaan we met volle rugzakbepakking op weg naar het station van Delhi, gelukkig is het niet zo heel ver lopen want dat is zo echt geen pretje met 25 kilo op je nek. Aangezien we allerlei spullen mee hebben voor ons project hebben we deze grote hoeveelheden. Normaal blijft het bij mij wel bij 13 kilootjes. Aangezien we vroeg zijn is de grein nog niet open en moeten we nog minstens 20 minuten achten, als ze 5 minuten zeggen kun je dat hier rustig keer 6 rekenen als hè geluk hebt tenminste.
We hebben een coupe met 6 slaapplaatsen maar Peter ligt ergens anders omdat hij pas vandaag via de wachtlijst mee kon. We krijgen een chagrijnige Indiër erbij die het waarschijnlijk niet ziet zitten met 5 nederlandse geëmancipeerde vrouwen in 1 coupe. Al heel snel maakt hij zijn bedje op, gelukkig ligt hij bovenin, en hebben we geen last meer van hem en hij ook niet van ons denk ik. Wij zoeken ook al vroeg ons plekje op mede omdat ik eigenlijk een nacht heb overgeslagen. Ik neem voor de zekerheid maar een inslapertje want anders weet ik zeker dat ik geen oog dichtdoe. De nacht in de trein is goed verlopen en ik heb toch doorgeslapen tot 7 uur 's morgens gelukkig.
In Varanasi staat de manager van Faimail India met een paar studenten ons op te wachten. Met 2 volbeladen auto's en een brommer met de rode samsonite van Peter erop cruisen we door de stad richting ons guesthouse Rahul, kijk op http://www.rahulguesthouseinvaranasi.blogspot.in/ voor meer info.
Eerst gaan we op het dakterras met uitzicht over de Ganges ontbijten. Peter vertelt ons het eea over wat er de komende dagen te gebeuren staat. Na het ontbijt zijn de kamers nog niet klaar maar we krijgen wel te horen dat er een klein probleem is ......oh jeetje het echte India gaat beginnen.
We krijgen te horen dat er geen basic kamers meer zijn maar alleen luxe met een eigen douche en wc dat is het goede nieuws maar het slechte nieuws is dat er geen kamers meer zijn met 2 aparte bedden maar alleen maar smalle tweepersoons bedden.
Voor 2 mensen die elkaar niet kennen en Indiaase nachten waarbij de temperatuur niet beneden 30 graden komt is dat niet echt prettig.
Mijn kamergenote geeft aan dat ze een onrustige slaper is dus die krijgt een 1 persoonskamer en de twee anderen gaan een poging wagen en zien het dan wel.
Ik heb dus nu lekker alleen een kamer en aangezien ik nogal laat naar bed ga 's avonds vind ik dat niet erg.
Eindelijk kan die rugzak leeg gepakt worden heerlijk en ik ga direct onder de douche door.
Daarna gaan we met z'n allen ergens aan de Ganges eten. In een tentje is een klein manneke die een perfecte ober uithangt, we lachen ons ziek om hem.
Na het eten gaan we direct door naar het Fairmail kantoor om de lessen voor de komende dagen voor te bereiden. Er is een nieuw project My own camera waarbij de studenten tegen gereduceerd tarief en via een afbetalingsregeling hun eigen camera kunnen kopen. Dit is alleen voor de beste studenten en via onze lessen en een soort examen moeten die eruit komen. Ze hoeven dan geen camera meer in bruikleen van Fairmail maar hebben hun eigen camera.
Terug in het hotel gaan we op het terras nog even brainstormen hoe we de lessen aan gaan pakken. Met en zonder licht en stroom af en toe want dat valt steeds uit. Het eten hadden we ook al een dik uur geleden besteld maar ook daarbij is het devies rust kan u redden.
Gelukkig is de temperatuur iets gezakt zodat het goed toeven is.

Groetjes en tot de volgende keer

Petra

  • 03 April 2012 - 19:49

    Peet & Liel:

    Hoi Petra

    Je hebt wel weer mazzel,dat je een eigen kamer hebt,want met die hitte is dat wel zo prettig denk ik.
    Leuk dat die studenten allemaal een eigen camera mee gaan nemen en dat ze door jullie begeleid gaan worden,ben benieuwd hoe en wat er nu precies van jullie verwacht wordt.
    Veel succes én plezier.
    Groetjes

  • 03 April 2012 - 20:58

    Guido En Helga:

    Wat is een inslapertje volgens Nederlandse normen?

  • 04 April 2012 - 01:04

    Gerrtrud:

    Hoi Peet,

    Ik hoor het al, je komt helemaal tot rust, fijn!

    Groetjes

  • 04 April 2012 - 11:16

    Dayen:

    Fijn dat je het naar je zin hebt en goed om te lezen dat je flink gelachen hebt.

  • 04 April 2012 - 12:08

    Angelique:

    Een kamer voor je alleen...... Wat vreselijk!!! Haha. Mazzel!!

  • 04 April 2012 - 14:23

    Harriet:

    Mazzelaar!! Maar aan de andere kant, niemand heeft dan last van jou gesnurk.

  • 04 April 2012 - 18:55

    Daphny:

    Hoi Petra,

    Wat ben je toch weer goed bezig. Leuk om je berichten te lezen. Goede reis verder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 201791

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: