Home sweet Home - Reisverslag uit Dedemsvaart, Nederland van Petra Wal - WaarBenJij.nu Home sweet Home - Reisverslag uit Dedemsvaart, Nederland van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Home sweet Home

Door: ¨Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

22 April 2012 | Nederland, Dedemsvaart

Lieve volgers,

En toe zat ik zo maar weer in ons koude kikkerlandje na een enerverende en zeer bijzondere reis in India. De wasmachine draait volle toeren nadat mijn familie weer is vertrokken die vandaag gezellig bij mij over de vloer waren.

In tegenstelling hoe het normaalgesproken gaat ging alles de laatste dag zeer voorspoedig, Peter en ik vertrokken op tijd richting de metro, die reed op tijd, douane en inchecken ging voorspoedig en het vliegtuig vloog zelfs op tijd weg en ze gaven al aan dat we zeer waarschijnlijk een half uur eerder aan zouden komen en dat kwam ons we goed uit omdat we maar 50 minuten hadden om over te stappen dus dan kan er niet zoveel mis gaan. Ik had de avond tevoren mijn stoel al gereserveerd en had expres achter in het vliegtuig een gangpadstoel in een lege rij van 4 gepland met in het achterhoofd dat ik een vrije plaats naast me zou hebben en ja hoor mijn wensen werden ingewisseld en ik had een zeer ruime plek. Het voordeel van een dagvlinder vind ik dat je nog een gewone nacht in een hotel hebt en op een normale tijd aankomt zodat je gewoon 's avonds je bed op kunt zoeken. Maar ondanks dat heb ik toch nog wel even mijn ogen dicht gehad tijdens de vlucht.
We kwamen inderdaad een half uur te vroeg aan en konden dus op ons gemak de Gate voor de aansluitende vlucht opzoeken. Helaas werden we erg opgehouden door de douane controles in Helsinki zelfs een hasj hond werd ingezet. Maar we haalden toch nog op tijd de gate en toen hadden we nog maar 2,5 uur te gaan. Ik zat deze vlucht bij de nooduitgang met een massa aan beenruimte heerlijk en dus ook weer goed gepland met een lege stoel naast me. Deze vlucht ging ook voorspoedig en we kwamen om 17.30 uur aan op Nederlandse bodem. Nu nog de bagage en maar hopen dat die de korte overstap ook heeft gehaald en ja hoor al gauw kwam die eraan en kon ik na afscheid te hebben genomen van Peter mijn trein van 18.20 uur nog halen. Helaas kon ik mijn gewoonte van het bezoeken van de Delifrance om een heerlijke bak koffie met een broodje Filet Americain te halen niet voortzetten maar ik denk dat ik dit volgende week wel in ga halen. Ik was 1,5 uur later in Zwolle waar ik weer luxe werd afgehaald door mijn privé chauffeur, Angelique bedankt maar weer voor de taxirit.

's avonds ben ik vermoeid op de bank in slaap gerold en vandaag had ik mijn ouders, broer, schoonzus en neefje en nichtje de hele dag op bezoek, was erg gezellig maar wel vermoeiend dus na deze blog zoek ik snel mijn bedje op voor ik weer een bankhangnacht tegemoet ga.

Willen jullie een klein indruk van mijn reis hebben kijk dan op http://m.youtube.com/watch?feature=mhee&v=eoKeY0IQzW0 voor een filmpje

Nogmaals iedereen bedankt voor jullie lieve reacties en wil je iets goeds doen bestel dan kaarten van Fairmail via www.fairmail.info en geef de tieners in India en Peru een kans op een toekomst

Liefs en tot de volgende reis

Petra

• 23 April 2012 - 15:27

Harriet En Peter:

Welkom thuis in ons koude natte kikkerlandje
    Het was weer leuk je reis te volgen.
    Geniet nu van je foto's ed, maar ook van de luxe die we hier hebben.
    Want dat valt dan na zo'n reis altijd weer op.
    liefs Harriet

• 23 April 2012 - 16:04

Grietje En Arend :

Petra we hebben weer genoten van jouw reisverhalen en je belevenissen met de jeugd in India. Gelukkig ben je weer gezond thuisgekomen en zal het wel weer even wennen zijn om het normale ritme van de dag op te pakken. Wij gaan met 14 dagen weer naar Canada (Ontario), familiebezoek, voor ruim 4 weken. Heel veel goeds gewenst Grietje en Arend Sleen

• 23 April 2012 - 17:21

Anita:

wat zijn die weken voorbij gevlogen voor jou en voor iedereen die je volgt. Werk ze maar weer en geniet nog heerlijk lang na,
    Anitaxx