Aan de slag met ..... golfballen - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Aan de slag met ..... golfballen - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Aan de slag met ..... golfballen

Door: Petra van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

30 Maart 2013 | India, Benares

Vandaag na 4 dagen vrij dus weer de tieners binnen voor les en vandaag gaan we weer eens iets met golfballen doen. Vanomorgen eerst maar eens naar Sparsa voor de massage, mijn masseuse Ratskumari is er niet en ik heb vandaag Manoch de mannelijke masseur dus het zal wel een beperkte massage worden denk ik :-)) Eerst krijg ik een behandeling voor mijn o zo zwakke onderug. Er wordt weer een soort badje gebouwd door de dokter zelf deze keer van deeg op de bewuste plaats en dan wordt en keer naar keer warme zeg maar gerust af toe hete olie in gegoten. Het is wel erg lekker. Daarna krijg ik nog een massage van de achterkant maar hij gooit wel de hele boel bloot wel erg vrij voor indiaase begrippen maar ja het kan mij weinig schelen. Hij waagt zich echte niet aan de voorzijde en ik krijg heel discreet een handdoek aangereikt om in de stoomcabiune te stappen zonder dat hij zicht heeft op alles, blijkbaar is dat dan toch wel weer taboe. Na de massage ga ik heerlijk bij kok Joy van Rahul guesthouse op bezoek, Helaas heeft hij geen curd en fruit. Na Holi moet de hele detailhandel ook weer op gang komen dat ik heb ik wel gezien vandaag veel minder straatverkopers en nog veel kleine winkeltjes die gesloten zijn. Dus dan wordt het een pannekoek met honing voor ontbijt en lunch en ik neem nog een butternaam, indiaas broodje zoiets als een shoarmabroodje, mee naar kantoor voor later. Internet is een drama de afgelopen dagen, Facebook is bijna niet te openen net als Hotmail het enige wat echt goed werkt is Twitter dus dan maar aan de twitter. Na en paar uurtjes in de wind op het terras te hebben gezeten ga ik terug naar kantoor om nog wat voorbereidingen voor de les van vandaag te doen. De komende 3 dagen komen ze allemaal tegelijk dus dan is het best druk. Ik had best al veel voorbereid voor vandaag maar maak nog even een mapje met de gemaakte foto's die ze nog moeten verbeteren of aanpassen dat kijkt wat gemakkelijker. De kids komen allemaal binnen we wensen elkaar nog Happy Holi want ik heb iedereen nog niet weer getroffen. Niet iedereen heeft een Happy Holi gehad begrijp ik wel want er zijn ruzies geweest waarbij natuurlijk drank in het spel was, je merkt dat de kinderen dat niet leuk vinden. En enkelen hebben zelfs niet eens Holi gevierd omdat ze het niet meer een leuk feest vinden met name de meisjes. Ik ga er maar niet te diep op in maar er schijnen nogal wat vete's tussen de diverse families te zijn waardoor dit gebeurd. Niet erg leuk voor de kids. Ik ga aan de slag met de les en bespreek met hun de foto's die we eerder hebben gemaakt. Iedereen moet wel een aantal foto's overdoen of verbeteren en daarom gaan we naar het park omdat we daar gras en blauwe lucht hebben. De kinderen vinden het geweldig om naar het park te gaan en nemen de spullen die ik al bij elkaar gezocht had mee. Ik beloof ze op de terugweg een ijsje dat is best een tractatie want die kost hier wel 50 euro cent dat is veel voor hier. Eleanor gaat niet mee want die heeft het te druk met haar eigen foto's. We gaan op weg en bij de moskee treffen we de groep van Performers Without Borders dus kan ik nog even persoonlijk afscheid nemen van de Nederlandse/Friese Anke waarmee ik een leuk contact heb gehad sinds ze hier zijn. Ik kreeg nog een nederland boek van haar en ik had voor haar nog wat Viva's voor morgen in de trein als ze verder gaat reizen. Ze doen hier voor de buurt een show met acrobatiek etc net als op de locale school bij ons in Nagwa. We gaan naar het park en het is een erg gezellig les de kinderen vinden de golfballen erg leuk om mee te werken en ze verzinnen toch steeds wel weer wat opnieuw vooral Kausal dat ik zo en leuk joch want dan komt hij bij me en zegt: Petra......ik denk dat ik een heel leuk idee heb dus ik zeg vertel!!! Ik wil het zo en zo en zo doen en ik denk dat het een suer foto wordt Lief he? En ja hoor het wordt dan ook een super leuke originele foto. Omdat er weer regen aankomt is het mooie licht helaas al snel weg en moeten we tegen 18 uur echt opbreken. We gaan bij de ijsboer aan die me ondertussen al kent en de kids kiezen allemaal een ijsje, altijd de duurste natuurlijk hahah en ik neem een waterijsje. De 8 ijsjes kosten samen wel drie euro Pff maar als je de kids ziet die genieten alsof ze kaviaar eten. Op de terugweg naar kantoor lopen we door de straat waar de meeste kids wonen en daar speelt zich weer iets ergs af. Een van de kinderen wordt door een schreeuwende vrouw geroepen en er loopt ook een vreemde dronken vent bij rond. Het blijkt de jongen zijn vader te zijn die zijn moeder een pak rammel verkoopt dus de jongen wordt gevraagd i n te grijpen, vreselijk voor zo een kind nog. We lopen maar rustig door en mengen ons er maar niet in er staan al mensen genoeg bij. Als de jongen terugkomt vraag ik hem subtiel wat er aan de hand is en hij vertelt bovenstaande aan mij. Dat zijn moeder door zijn dronken vader in elkaar werd geslagen. Het blijkt niet dat dit vaak gebeurt maar alleen als er drank in het spel is en dat ik altijd rond Holi volgens hem. Hij zegt dat het niet regelmatig is. Ik vraag hem of het goed met hem gaat en hij geeft aan dat het ok is maar wat er in dat koppie omgaat..........Triest dat wel. Bij terugkomst in kantoor wachten we tot de Samosa's er zijn en dan gaan we nog chaimet elkaar drinken. De kids spelen op mijn Ipad sjoelen en we gaan er zelfs een competitie van maken met elkaar. Ze vinden het geweldig en we hebben vreselijk veel lol met elkaar. Ondretussen breekt er een gigantisch onweer los en ze kunnen niet naar huis maar ik heb ook nooit de indruk dat ze dat erg vinden. We maken het gezellig met elkaar. Zo tegen 20.00 uur is de kust veilig en kunnen ze gaan. Na deze grote regenbui is het erg lekker weer buiten en fris Mmmm even flink snuiven morgen is het weer een stinkzooi. Via Skype nog ven contact met Marrit van Golfwenskaarten over de opdrachten gehad maar helaas kon ik haar niet goed verstaan zij mij wel dus via de chat dit snel afgebroken.
Ik probeer nog wat op internet te doen maar vandaag is het nog steeds een drama. Ik maak mijn verslag van vandaag maar in concept aan dan kan ik het plaatsen als alles weer werkt. Zo tegen half 10 belt Eleanor dat ze niet thuis komt en dat ze morgen wel weer komt opdagen, ik zie het wel
Nog even wat lezen en DVD's kijken want ik heb gelukkig wel wat vanuit Nederland meegenomen.
Spreek jullie gauw weer

groetjes en alvast fijne (witte?) paasdagen gewenst
Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 201721

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: