Een dagje met vrienden - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Een dagje met vrienden - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Een dagje met vrienden

Door: Petra van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

14 April 2013 | India, Benares

Gistermorgen hadden we om 5.30 uur afgesproken voor de boottocht op de Ganges met de toeristen dus het was vroeg op. Helaas zag het er niet zo mooi uit qua fotolicht maar ja we moeten het er maar mee doen. Peter en ik hadden Akshay verzocht om een roeiboot te nemen omdat een motorboot zo snel gaat en zoveel lawaai maakt en niet al te dicht langs de kust kan komen. Helaas hadden we toch een motorboot dus we moeten het er maar mee doen. Na de boottocht gaan de toeristen naar Rahul guesthouse en ik ga mee om te ontbijten en daarna afscheid van hun te nemen dan hoef ik niet tot 12 uur te wachten. Na het ontbijt ga ik terug naar kantoor waar de kids nog zijn en waar ze ontbijt hebben gehad. Ik neem maar niet weer voor de tweede keer ontbijt en werk even mijn mail bij om daarna naar de stad te lopen. Het is nog maar 10 uur en nu al bloedheet, gewoon niet uit te houden. Ik heb afgesproken met twee nieuwe vrienden hier een man en zijn vrouw die samen een zaak hebben The Bed http://www.thebedvaranasi.in/ en met wie ik probeer iets te regelen voor een kennis van mij in Nederland en met wie ik misschien ook wel iets ga opzetten voor mezelf hier. Ze willen een fotocamera kopen en ik ben gevraagd om advies te geven. Ik wordt zoals altijd hartelijk welkom geheten en Megha vraagt of ik eerst met haar ga kijken bij de fotozaak. Dus achter op de scooter door Varanasi heen gescheurd op weg nar de fotozaak in Lanka waar ik zelf altijd kom. De man herkent me direct en denkt dat ik een camera wil kopen. We orienteren ons goed en dan gaan we terug naar de zaak van hun en moet de man met me mee om te gaan kijken en eventueel te kopen. Dus nogmaals op de scooter door de straten gescheurd naar de fotozaak. De verkoper gelooft zijn ogen niet dat we er al weer zijn. Na wat onderhandelen wordt de keuze gemaakt voor een NIkon Coolpix 810 voor 10.000 Roepia. Ik krijg van de fotograaf een mooie gouden parkerpen aangeboden voor het aanbrengen van een klant wel erg leuk. Dan gaan we nog even aan bij een gasbedrijfje en dan terug naar de winkel met de nieuwe aankopen. Zijn vrouw is er erg blij mee. Ik koop nog een paar mooie tafelkleden en een Ali Baba broek in de opruiming want na vanmiddag is de zaak ticht tot 5-8. Er zijn geen toeristen en ze gaan lekker samen vrienden bezoeken in Israel. Alle spullen moeten dus vanmiddag nog ingepakt worden in grote zakken en dan kunnen ze worden opgeslagen. Ik krijg van beiden nog een zijden shawl erbij cadeau, erg lief. IK wordt uitgenodigd om met hun morgen te gaan lunchen want daarna vertrekken ze per trein naar Delhi om deze week het visum te regelen en dan te vertrekken. Ik wordt uitgenodigd om snel weer te komen en dan ben ik welkom bij hun, super lief en ik ga zeker gebruik maken van hun aanbod. Zijn vrouw neemt me dan mee naar Ghujarat om daar rond te reizen en haar familie te bezoeken een erg leuk voorstel. Ik ga nog even naar Sparsa voor mijn dagelijkse relax behandeling en daarna ga ik terug naar kantoor. We hebben om 19.00 uur Parents meeting met de ouders van de tieners op de dak van ons kantoor. De kinderen zijn er ook al rond 17.00 uur om eea voor te bereiden. In neem eerst maar even een douche om het (luie?) zweet en de olie van de massage eraf te halen. Dan trek ik maar weer een indiase uitrusting aan dat doet het altijd goed met de mensen van hier, dan ben je meer één met hun blijkbaar. Zo rond 19.00 uur komt er wat binnen van ouders, broertjes en zusjes en tegen half 8 is er van elk kind wel een familielid. We starten met een update over Fairmail en het werk van de kinderen. Dan kijken we een film die Peter heeft gemaakt tijdens de trip. Voor de ouders wel leuk om te zien wat hun kinderen allemaal gedaan hebben. Ondertussen krijgen we water en cola en worden de Samosa's uitgedeeld. Na de film vertelt elk van de tieners iets over een paar van zijn of haar foto's. De ouders lachen afd en toe dus volgens mij hebben ze best wel genoten. Ondertussen ken ik er al een aantal en volgens mij hebben de kids ook wel het eea over mij thuis verteld en de ouders spreken me aan en bedanken me. Ik kom ze ook vaak op straat tegen als ik naar de stad loop. Na het bezoek wordt alles weer opgeruimd en gaan de tieners eten, ze hebben veel te veel samosa's gekocht dus er zijn er nog genoeg over maar er zijn jongens bij die zo 3-4 naar binnen krijgen dus dat is geen probleem. Ik waag me er niet meer aan en ga nog even internetten en dan naar bed.

Groetjes Petra

• 14 April 2013 - 18:51

Anita:

iets ga opzetten voor jezelf...(jouw tekst). Leuk zeg, ik ben heel benieuwd wat je plannen zijn tzt lees ik(we) het wel.
    Geniet ze.
    Axx