Het aftellen gaat beginnen - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Het aftellen gaat beginnen - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Het aftellen gaat beginnen

Door: Petra van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

23 April 2013 | India, Benares

Vanmorgen realiseerde ik me eigenlijk dat ik over een week gewoon thuis ben. Ik het nog niet geloven en eigenlijk wil ik ook nog gewoon niet naar huis maar ja soms kun je niet anders omdat andere zaken ook belangrijk zijn. Langzamerhand ben ik dus vandaag al begonnen met mijn afscheidsrondje want ik kan toch iedereen op de laatste dagen niet meer bezoeken. Vanmorgen na de koude douche, die zal ik missen straks, even een heerlijk bakkie op kantoor gedaan. Daarna op mijn gemak naar Rahul guesthouse gelopen. Ik heb nog een appeltje te schillen met de kok want die heeft me Kardemon verkocht voor veel te veel geld dus die neemt hij maar even terug. Er zitten tot mijn verbazing een aantal gasten maar volgens de kok is het slechts voor 2 nachten en dan is iedereen weer weg. Hij roept naar me dat hij iemand voor me haalt en komt met een leuke vent boven. het blijkt een amerikaase fotograaf te zijn en we raken in een geanimeerd gesprek over fotografie en reizen. Hij is net naar Thailand, Laos en Cambodja geweest en sinds 3 daagjes hier. Hij heeft nu al het gevoel dat hij hier voorlopig niet wegkomt. IK waarschuw hem dat dat inderdaad wel eens het geval kon zijn en een ander gevaar is dat je hier steeds terug wilt komen. Hij moet er wel erg om lachen. Ik vertel hem over Fairmail en geef aan dat ik nog een weekje hier ben en dat er dan 2 maanden niets is. Hij wil hier nog wel een maand blijven en ik stel hem voor dat hij misschien wel een maandje kan vriwjliggen bij Fairmail. Ik nodig hem uit om morgenvroeg om 6.15 met mij mee te gaan naar Assi shat om een worstel wedstrijd te kijken waar je normaal niet bij kunt komen maar omdat Anil Kumar, een fairmail jongere, met ons meegaat en hij ze kent het wel mogelijk is. Hij neemt mijn uitnodiging aan en ik geef hem aan dat Eleanor ook een echte fotograaf is die hier nog steeds is misschien kunnen ze ook elkaar leren kennen. We nemen afscheid en dan maak ik ook nog kennis met een meisje dat uit Nederland komt en hier logeert, zij heeft ook vrijwilligerswerg gedaan in Bangalore. We praten even en dan is mijn soepje klaar. Na de soep is iedereen weg en spreek ik de kok aan op de Kardemon, hij neemt het mee naar de winkel waar hij het gekocht heeft en ik krijg mijn geld terug ik zal het nog moeten zien maar mocht het niet zo zijn dan heeft hij hierbij zijn fooi gehad voor de hele periode. Ik neem een tosti mee naar huis. Dhiraj ligt nog lekker te pitten en rond half 3 komen de meiden Aradhana en Sandhya langs om mijn voeten van henna te voorzien. Ik ga nog even lekker een boekje lezen en wat internetten voor ze komen. De dames zjn stipt op tijd en even laten komen ook de andere 2 Suman en Anshu nog langs. Sandhya maakt een heel mooi patroon op mijn beide voeten en ik wil mijn handen niet gedaan hebben maar Aradhana vraagt of de handpalm van 1 hand dan mag, nou ja dan verberg ik die hand wel tijdens mijn sollicitateigesprekken na mijn vakantie. Het duurt best lang voor het klaar is maar het resultaat is er dan ook naar, mooi. Nu moet het drogen en dan gaat het er vanzelf af en blijft er een roodbruine afdruk over. De meiden moeten weer naar huis en ik ga nog even naar Lanka om een USB stick naar de fotozaak te brengen. Helaas kunnen ze geen RAW foto's aan dus ik neem het weer mee terug en moet ze eerst overzetten in JPEG. Dan is het ongeveer tid om te eten en ik waai aan bij Flavours http://flavourscafevaranasi.com/ Het is gezellig druk met voornamelijk studenten van de BHU, Benares Hindu University. Ik waag me aan de groetepizza daar heb ik echt zin in vandaag. Na de pizza ga ik terug naar kantoor en ik meld Eleanor dat ik niet naar de Ashram kom vandaag. Er is een speciale sessie waar ik voor uitgenodigd was maar om een uur verplicht in kleermakerszit te zitten dat is aan mijn niet besteed maar aangezien er een hoge Baba komt moet dat wel. Ik blijf lekker op kantoor en werk mijn mail bij en mijn dagboek. Dhiraj komt in de loop van de avond ook binnen en we werken nog even aan de 7000 foto's die we tot nu toe hebben gemaakt deze maand met de kids. Dat is nog ewl een klus zo op de laatste dagen van mijn verblijf.
Ik ga vroeg naar bed 23.00 uur want morgen om 6 uur ga ik met de amerikaanse fotograaf op pad dus ik wil wel even fit zijn. Verder morgen ook les en ngo veel dingen te doen

tot gauw
Petra

  • 23 April 2013 - 19:50

    Martin:

    Maar je bent hier weer welkom. Eens kijken of je nog golfen kunt.

  • 23 April 2013 - 22:20

    Engelien:

    Als je het naar je zin hebt, gaat de tijd erg snel. Wat een werk zal dat zijn om al die foto's na te kijken. Ze zullen je daar missen als je thuis bent. Maar ik weet zeker dat je ouders blij zijn dat ze jou gezond en wel weer in de armen kunnen sluiten. Ik wens je vast een goede reis. Groetjes.

  • 24 April 2013 - 17:58

    Femmi:

    Hoi Petra,

    Ik geloof best dat de tijd daar snel gaat maar straks thuis weer ondereen warme douche
    en genieten van alle luxe hier is denk ik ook wel weer fijn.
    En natuurlijk het weerzien van familie en vrienden.

    Ik wens je nog fijne dagen en een goede terugreis, groetjes, Femmi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 201718

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: