Bezoek - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Bezoek - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Bezoek

Door: Petra van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

11 Januari 2014 | India, Benares

10 januari
Vanmorgen was het een latertje na een lange avond film kijken. Daarna een aantal zware gesprekken gevoerd, geprobeerd om een beetje een soort douche te nemen en zo was de morgen al voorbij voor ik het wist. We zouden rond 13.00 uur bij Rahul guesthouse zijn om Devi en haar vriendin te ontmoeten uit Mumbai. Toen we daar aankwamen waren ze er niet en hoorden we van de eigenaar dat ze om 14.00 uur terug zouden zijn. Op het dak was het niet echt lekker want de zo'n kwam niet door de bewolking heen en er stond een best harde wind. Eerst maar eens een flinke Chai genomen met een pannenkoek met honing, ik had thuis net nog een curd, yoghurt, met muesli en banaan genomen dus die voelde ik nog wel zitten. De meiden lieten echt op zich wachten dus even snel een berichtje gestuurd naar de Co-manager of hij iets eerder naar kantoor wilde gaan om de tieners binnen te laten. Zo tegen 14.45 uur kwamen ze dan toch aan in Rahul en maken we over en weer kennis met elkaar, degenen die elkaar nog niet kennen. Ik reken beneden even snel af en dan gaan we richting kantoor. Daar staat de hele ploeg ons vanaf het balkon op te wachten, super enthousiast. Als we binnenkomen stelt iedereen zich voor aan de beide dames en Devi vraagt direct een aantal dingen en wil kaarten zien van hun. Ik had al een flinke stapel uitgezocht en ook kwamen de fotoboeken van een aantal tieners van Blurb tevoorschijn. Dan is het tijd voor de les wat gewoon doorgaat. We gaan met de complete groep naar de Ganges om te kijken of we nog wat Water foto's kunnen scoren . Het is nog steeds een trieste dag met heel veel mist over het water. Bij Tulsi Ghat zien we een hele groep dames die bezig zijn om te baden in de Ganges en wij mogen foto's maken. Dat is erg mooi want ze poseren zelfs voor ons. Eindelijk hebben de tieners, met name de meiden, de kans om mooie water foto's te maken. Ook Devi en haar vriendin die voor het eerst op de ghats zijn nemen heel veel foto's een voordeel is dat ze beide een klein beetje Hindi spreken. Zo tegen 17 uur lopen we terug naar kantoor want voor je het weet is het alweer donker. Er worden Samosa's gehaald en Chai gezet en de tieners vermaken zich ondertussen met zang en dans waarbij iedereen weer lekke uit z'n dak gaat. Op internet laten enkele tieners nog even zien wat ze allemaal aan fotografie doen en de jongens sloven zich behoorlijk uit, leuk om te zien hoe ze hun charmes in de strijd gooien, daar zijn ze echt goed in. Na de snack en het drankje brengen twee jongens de meiden even naar een riksja want ze willen nog iets eten. Ondertussen is het al een beetje begonnen te regenen en gaan ze snel op weg voor het erger wordt. En inderdaad wordt het erger met onweer net als gisteravond en dat betekent dat de tieners nog even moeten blijven en dat vinden ze echt niet erg hoor. Dus Facebook wordt nog even bijgewerkt en ze luisteren Bollywood liedjes. Als het droog is kunnen ze op weg naar huis en we zien een deel morgen weer en zondag allemaal. De beide dames zijn dan ook weer uitgenodigd om te komen meekijken bij de les. Zo tegen half 9 is Dhiraj terug met eten, heerlijke spicy vis met rijst en chapatti. De avond brengen we door met het afhandelen van allerlei zaken, lezen en een heerlijk bakkie koffie. In de loop van de avond wordt het buiten iets heftiger met het onweer en de regen. Dat zal morgen wel een lekkere modderbende worden want vandaag was het al niet leuk meer om op straat te lopen. Je glibbert van de ene naar de andere kant. Echte goede schoenen met profiel heb ik ook niet bij me dus misschien morgen maar een dagje thuis doorbrengen want ik heb geen zin om onderuit te gaan in de blubber.
Groetjes Petra