Republic Day voor India en ik morgen naar huis - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Republic Day voor India en ik morgen naar huis - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Republic Day voor India en ik morgen naar huis

Door: Petra van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

28 Januari 2014 | India, Benares

26 januari
Republic Day
Vandaag hebben we feest in India het is Republic Day, een feest met optochten en vooral veel militair vertoon zoals we dat meer kennen uit Azië. Ik word om 6.15 uur al uit bed getrommeld door een zuster. Gelukkig goed geslapen vannacht en als ik Dhiraj vraag hoe hij vannacht geslapen heeft krijg ik een veelzeggende blik van ja eindelijk een nacht gewoon door kunnen slapen. Hij baalde ook van de gebroken nachten die we gehad hebben. De zeurt moet bloed prikken maar deze is nog niet zo goed daarin dus ik zie de bui alweer hangen en inderdaad ... Ze gaat naar de andere arm en probeert daar te prikken maar dat lukt niet ook niet met heel veel gewroet. Dat zullen wel weer lekkere blauwe plekken worden, ik zit er op dit moment vol mee. Dan gaat ze het boven op mijn rechterhand proberen en dat is een super vervelende plek maar gelukkig na wat gewroet komt er bloed los en in ieder geval voldoende voor de test. De dames die zijn blijven slapen zijn ondertussen de badkamer aan het onveilig maken ze wassen ook hun haar dat kan hier met warm water wat ze thuis niet hebben. Ik vraag een handdoek aan de house keeping dan ga ik straks lekker even douchen en haren wassen als de kids weg zijn. Zo rond 7.30 uur gaan de meiden weg en hebben we rust want direct na het opstaan wordt de tv op vol gezet met Bollywood. Erg lekker zo op de nuchtere maag hahaha maar ik laat ze maar genieten van dit alles. Zo is mijn kamer zeker de 200 dollar per dag waard. Ik ga een heerlijke hete douche nemen, genieten.
We testen internet nog een keer maar tot grote teleurstelling van ons beide doet hij het nog steeds niet. Nog maar even wachten tot ik hier weg ben de kids hebben vandaag ivm Republic Day een programma op school. Wij kunnen op tv alles volgen wat er in Delhi allemaal gebeurt. Het is natuurlijk veel militair vertoon maar ook een soort optocht met wagens en veel zang en dans wel leuk om even te kijken. We hadden ontbijt besteld maar het komt maar steeds niet dus nog maar een keer gebeld want Dhiraj moet gaan cricket spelen met zijn vrienden en aangezien hem dat zo dag nooit lukt omdat hij dan vergadering heeft, die nu later is, is het voor hem leuk om te gaan. Ik geef hem een rol koekjes mee en zet zijn ontbijt wel in de koelkast als het komt. Hij gaat er gauw vandoor want hij heeft zin om te gaan spelen, logisch. In de loop van de morgen komt ook letitia de mevrouw van die opname langs op haar vrije dag om te informeren hoe het met me gaat en of ik al wat meer weet. Ik geef haar dat ik hoop dat ik morgen weg mag. De zuster komt nog een keer de bloeddruk opmeten en ook de schoonmaakster komt voor de tweede keer al vegen. Ook brengen ze nog een handdoek nou die is voor morgen wel handig want als ik niet oppas is mijn handdoek onbruikbaar omdat de kids deze allemaal ook gebruiken. Zo rond 10.45 komt dan eindelijk het ontbijt. Ik heb ondertussen ook al wat anders gepakt omdat ik nog curd en een appel had is dat mijn ontbijt geworden. Ik zet het ontbijt in de koelkast die zal wel omgeturnd worden naar lunch. Er komen twee hele vriendelijke dames binnen met een gezellig goodmorning en die geven me een plastic zakje met een appel en een banaan for Republic Day zeggen ze wat lief. Ik laat hun zien dat ik alles op tv aan het volgen ben. Na de middag komt Chandu langs en dan ook nog Anil Rao en Anil Kumar en Aradhana en haar moeder. Het is een volle boel. Ze hebben net op school Republic Day gevierd en zijn nog in hun schooluniforms. We kletsen wat met elkaar en ze spelen natuurlijk een spelletjes sjoelen. Aradhana's moeder is zo een lieve vrouw en ze nodigt me uit om nog wel langs te komen voor ik wegga. Ik vertel haar dat dat een beetje afhangt van wat de dokter gaat zeggen.
De tieners gaan weer weg want die hebben om 15 uur weer les en Aradhana en naar moeder blijven nog even. Ook komt de schoonmaakster nog even langs, dat is de moeder van Sonu een overleden tiener van Fairmail, die kent de moeder van Aradhana natuurlijk weer. Als iedereen weer weg is belt Banti van THE Bed wat ik voor de lunch moet hebben, is chowmin goed? Ja hoor prima. Megha komt zo langs om het te brengen. De dokter is vanmiddag vroeg en komt stralend binnen ik heb goed nieuws zegt hij de INR is....is ....is 2,6 jeetje zeg dat is omhoog gegaan. Ik ga je morgen wegsturen zegt hij. Ik overleg nog even een aantal zaken met hem hij geeft aan dat ik mag lopen maar dat ik het wel rustig aan moet doen. Ik moet pillen blijven slikken en hij geeft me aan er thuis ook op aan te dringen dat ik bloedverdunners moet blijven gebruiken. Ik moet de aangemeten kousen aanhouden, s nachts mogen ze uit. Ik mag 31/1 en 1/2 wel vliegen maar business of first class omdat ik moet liggen met mijn been omhoog. Ik verzoek hem dit aan de verzekering mee te delen zodat ze mijn vluchten kunnen wijzigen of over kunnen zetten naar andere vluchten. Dat gaat hij regelen. Ik moet nog wel woensdag langskomen om bloed te laten prikken voor de laatste keer om te kijken of het dan nog goed is. De dokter, cardioloog, geeft me zijn e mail adres en telefoonnummer en geeft aan dat ik hem moet mailen dan heeft hij mijn e mail adres en als hij in Nederland komt voor een congres wil hij graag langskomen. Dat gaat hier zo gemakkelijk ze nodigen zichzelf gewoon uit. Hij had me eerst trouwens gevraagd of ik getrouwd ben, ik hoop niet dat de vervolgvragen daar iets mee te maken hebben, hahaha.
Ik bel direct Dhiraj even met het goede nieuws want die is net terug gegaan naar kantoor en ook hij is blij. Terreurgesteld ook een beetje omdat ze eigenlijk allemaal er wel op gehoopt hadden dat ik mijn terugreis moet uitstellen en ik mijn verjaardag hier zou kunnen vieren, helaas dus wat dat betreft. Megha komt binnen met een giga schaal chowmein, Pfff ik begin er maar aan te eten maar kom niet ver. De rest bewaar ik wel voor later. Tussentijds belt mijn moeder ook al en ik vertel haar het goede nieuws dat ik naar huis mag en ook zij zijn natuurlijk erg blij. Ze had een telefoontje voor me gehad van een zekere Andries uit Gorredijk. Dat is een man van 88 die ik op Schiphol had ontmoet want hij zat in hetzelfde vliegtuig en ging vanuit Dubai naar Sri Lanka. Hij wilde weten of ik al thuis was. Hoe hij aan het telefoonnummer van hun komt? Joost mag het weten. Mijn moeder vertelde over mijn situatie. Hij was erg te spreken over onze ontmoeting vertelde mijn moeder, leuk om te horen want het was ook echt gezellig. Ik moest hem direct bellen als ik weer thuis was moest mijn moeder beloven. Dat zal ik doen. Megha vertelt van haar plan om in Gujarat een winkel te openen. Ze maakt hele mooie kleding voor met name Indiase bruiloften en feesten. Ze vraagt mij of ik voor naar een visitekaartje wil ontwerpen en stuurt me via whats app wat foto's met wat ze gaat maken. Ik ga er thuis mee aan de slag. Ze blijft nog even wat kletsen en daarna gaat ze terug naar de winkel. Ik bedank haar heel hartelijk voor de alle goede zorgen aar daar wil ze niks van weten daar zijn vrienden voor is het antwoord. Ik probeer de laptop nog even op te starten maar nog steeds geen netwerk waar ik gebruik van kan maken via de Dongel, dus dan moet het goede nieuws dat ik morgen naar huis mag maar wachten. In een la naast mijn bed liggen alle spuiten, tabletten ed die ze voor me nodig zijn elke dag wordt het met een zakje vol aangevuld door de zuster en nu komt ze het meeste al op halen omdat ik morgen naar huis ga. Mijn bloeddruk is weer goed 120 over 80 van een jonge godin zeg ik tegen haar en daar moet ze erg om lachen. Ook de temperatuur is prima. In het begin van de avond komt Suman met haar moeder en Kritika haar zusje die ik vorig jaar na de geboorte had gezien langs. Het is al een hele grote meid geworden. Vervolgens komt Dhiraj binnen met mijn laatste avondmaal hier. Suman geeft aan dat ze vanavond wel weer komen slapen maar dat ze haar vader nog moet vragen. We zien het wel of ze komt maar in ons hart hopen we eigenlijk dat er vanavond niemand meer komt. We kunnen dan in ieder geval een goede nacht draaien. Het wordt later en later en dan is het inderdaad zo dat we de laatste nacht rustig kunnen doorbrengen zonder al heel vroeg weer gewekt te worden. We gaan ook niet te laat slapen in de hoop dat we morgen snel weg kunnen gaan als de verzekering de spullen rond heeft gemaakt met het ziekenhuis.

  • 28 Januari 2014 - 21:28

    Eddy:

    Nou Petra's. Krijg in een keer 5 reisverslagen maar in ieder geval goed om te horen dat je alweer maar huis mag. Hopen dat je je ticket nog om kan zetten voor de business-class.
    Je ziekenhuisbezoek heeft toch nog iets opgeleverd namelijk een huwelijkskandidaat, een cardioloog, zijn slechtere partijen toch. Zou het open houden want je weet nooit. Geniet nog van de laatste dagjes en zien we je binnenkort weer.
    Groetjes vanuit Heiloo, Eddy, Syl, Romy en Bart.

  • 28 Januari 2014 - 21:39

    Peet & Liel:

    Hoi Petra,

    Dat was heel wat leeswerk, al die verslagen, maar anders zijn we niet up to date natuurlijk.
    Fijn dat de bloedwaarden zo goed omhoog zijn en dat je weer weg mag uit het ziekenhuis.Ook fijn dat je zoveel mensen kent daar, die je zo lief begeleiden.
    Doe rustig aan ,neem op tijd rust en luister naar je lichaam!!
    Nog heel veel sterkte met het regelen van alles en veel beterschap.
    Dikke knuffel
    Peet & Liel

  • 28 Januari 2014 - 21:46

    Fons:

    Jeetje, Petra, wat een verhaal. Tof dat je het allemaal ook nog even op je blog hebt gezet.
    Beterschap en een goede terugreis.

  • 28 Januari 2014 - 22:17

    Gertrud:

    Hoi Petra,

    Gelukkig, goed nieuws. Fijn dat je uit het ziekenhuis bent en nu kun je eindelijk businessclas reizen, niet verkeerd toch. Geniet nog van de laatste dagen met de kids en tot gauw, goeie terugreis!

  • 29 Januari 2014 - 11:09

    Gretha:

    Zo dat was best ff wat leesvoer. Weer genoeg meegemaakt pfffffffff wat een verhalen. Fijn dat je inmiddels daar de nodige mensen kent en zij goed voor je gezorgd hebben. Ook super fijn dat je inmiddels uit het ziekenhuis bent. Geniet van je laatste dagen in het door jou zo geliefde India en dan hopelijk per businessclass naar huis. Goede terugreis!!

  • 29 Januari 2014 - 11:16

    Femmi:

    Hoi Petra,

    Fijn dat je naar huis mag.
    Ik wens je en goede terug reis en een verder herstel.

    groetjes, Femmi.

  • 29 Januari 2014 - 15:17

    Anita Snippe:

    Wel thuis Petra! heel jammer van de onverwachte onderbreking maar de gezondheid gaat voor alles. axx

  • 29 Januari 2014 - 16:36

    Herma:

    Nou nou. Wat een verhalen. Jij maakt in ieder geval wel wat mee !!!!

    Hele goede reis en tot snel

  • 29 Januari 2014 - 19:57

    Ria:

    Fijn dat je weer naar huis mag. Goede reis en hopelijk tot gauw. Groeten Ben en Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 201791

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: