New Delhi-Benares per trein, Pfff 16 uur afzien - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu New Delhi-Benares per trein, Pfff 16 uur afzien - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

New Delhi-Benares per trein, Pfff 16 uur afzien

Door: Petra van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

03 September 2014 | India, Benares

Zo tegen 6.00 uur hoor ik gestommel en zijn de mannen al wakker. Ik blijf nog even liggen want mijn ritme om op te staan ligt nog niet op 6.00 uur dus tegen 8.00 uur ga ik ook maar in de benen. Ook de tv is ondertussen natuurlijk alweer wakker gewordend want dat is het eerste wat ze doen tv aan. Na een lekkere douche pak ik alvast de meeste zaken in, laad nog even mijn I-pad op voor de lange reis, hoewel ze in de trein ook stroom hebben, en dan gaan we naar boven voor het ontbijt. Maar de eetzaal is leeg ondanks dat ze me zeiden bij het inchecken dat er elke morgen een ontbijtbuffet is... We gaan daarom maar naar buiten om te ontbijten. In een Indiaas tentje nemen de mannen een echt Indiaas ontbijt en nog steeds is dat niet aan mij besteed. Ik neem alleen Chai en in een naburig tentje beste ik cheese sandwich en muffins voor de treinreis.ik ben even nog niet toe aan een ontbijt. In een winkeltje iets verder koop ik ook cola, koekjes en een soort borrelnootjes voor in de trein. Dan ga ik terug naar het hotel en de mannen moeten nog even iets kopen. Ik geef aan dat ze wel snel moeten zijn omdat ik vroeg naar het station wil gaan. Ze zijn rond 10.15 uur terug en na te zijn omgekleed gaan we. We zouden lopen maar nemen toch maar een riksja voor 1,25 euro ga je niet lopen slepen met de zware tassen. Op het station zien we dat we op perron 8 moeten zijn dat is ook nogal wat trapjes omhoog en weer naar beneden. Ik neem de trolley en de mannen nemen samen mijn grote bagage. Zo is het goed verdeeld. Er staan al veel mensen op het perron en we zoeken er een plaatsje tussen. De trein komt mooi op tijd binnen en we gaan snel naar binnen op zoek naar onze plaatsen want als je te laat komt kun je je bagage niet meer kwijt. Er is nog niemand in ons gedeelte binnen en zoals ik al dacht is mijn tas te hoog om onder de bank te schuiven. Gelukkig slaap ik op de onderste bank en Chandu ook, goed gedaan Dhiraj!, dus ik prop mijn tas zover mogelijk tegen het raam onder het tafeltje. Weinig beenruimte voor ons over maar dat zien we dan wel weer. Ons gedeelte is gelukkig niet vol dus al met al hebben we nog best veel ruimte. Een Indiaas echtpaar uit Dubai zit bij ons en een man alleen. De twee plaatsen voor het raam aan de andere kant van het gangpad zijn zelfs niet eens bezet. De man alleen gaat daar direct zitten. Na verloop van tijd komt de conducteur en zoals ik al had verwacht ....problemen. Niet met mijn kaartje en die van Chandu, die op naam van Dhiraj staat, maar met die van Ram die later is gekocht. Dat kaartje staat op een andere naam en dus moet er een nieuw kaartje worden gekocht met een boete erbij. Het kan niet waar zijn!! Als ik dat nou gisteren geweten had dan had ik bij het treinstation dit goed geregeld, balen dat die jongens dat nu niet zeggen. Ram zit in een andere coupe dus we wachten het maar af, ik ga me er niet mee bemoeien. Na verloop van tijd hoor ik dat het goed komt omdat iemand anders er zich mee bemoeid heeft. Gelukkig maar. Het is een lange zit die we doorbrengen met lezen, foto's kijken, kletsen etc. Er is ook afleiding genoeg in de trein met al die mannetjes die constant langskomen met eten ed. Vroeger durfde ik echt niks te eten of te drinken in de trein. De wildste verhalen werden er verteld: in de thee zouden verdovende middelen zitten waarna je beroofd werd. Nou aangezien de locale dezelfde thee drinken valt dat best mee. Ook het eten ontbijt,lunch,diner in de trein is van een goed niveau. Het is een soort vliegtuig maaltijd, magnetronmaaltijd. Ik heb alleen nooit geen honger in de trein en leef tijdens de reis op koekjes, chips, thee, cola, water en een cheesesandwich. Ik heb in deze trein nog geen toerist gezien omdat die. meestal de wat luxere en snellere trein nemen maar daar waren de kaartjes al van uitverkocht. Maar al met al valt de trein me helemaal niet tegen het scheelt alleen 6 uur reizen dat is wel jammer. Nog even over ons foute kaartje de conducteur komt nu te weer terug bij Ram en hij moet alsnog RS 500 boete betalen. De man die hem geholpen had is ondertussen uitgestapt en nu komt de conducteur er nog op terug, typisch India maar ja je hebt niks in te brengen anders kun je gewoon uitstappen of de kaartjes prijs en een boeten betalen dus geen keus en gewoon betalen. Waarschijnlijk is dat de conducteur zijn fooi voor vandaag. Dit soort dingen gaan er bij mij nog steeds niet in maar ik heb zo ondertussen geleerd hier maar niet op je strepen te moeten gaan staan want voor je het weet pakken ze je op. En gewoon maar denken dit is dus India. Ondertussen is het half 10 geworden en maak ik mijn bedje op om te proberen nog even te slapen deze nacht, zal wel niet meevallen maar je rust in ieder geval en mijn been moet maar even omhoog gezien de lange reis. Dus ik hoop welterusten en tot morgen.

Liefs Petra

  • 03 September 2014 - 09:57

    Gretha:

    Nou dat is een beste rit zeg...........aparte gewoontes daar hoor. Dat die conducteur terug komt zodra de helpende hand uitgestapt is.....
    Groetjes

  • 03 September 2014 - 09:57

    Gretha:

    Nou dat is een beste rit zeg...........aparte gewoontes daar hoor. Dat die conducteur terug komt zodra de helpende hand uitgestapt is.....
    Groetjes

  • 03 September 2014 - 10:53

    Femmi:

    Hoi Petra,

    Wat leuk voor je dat je weer in India bent.
    Gelukkig is de reis tot nu toe goed verlopen en ik hoop voor je dat je in de trein hebt kunnen slapen.

    Het is hier feestweek en ik was van plan om je te vragen samen naar de fototentoonstelling te gaan
    maar dat is nu onmogelijk.

    Ik wens je een heel fijne tijd en kijk uit naar je reisverslagen.

    groetjes, Femmi.

  • 03 September 2014 - 12:03

    Ria Juurlink:

    Goede reis en een mooie tijd in India.

    Groeten Ben en Ria

  • 03 September 2014 - 16:53

    Peet & Liel:

    Hopelijk is de treinreis goed verlopen en heb je nog kunnen slapen en heeft je been de nodige rust gehad.
    Veel succes & plezier in Benares .
    groetjes Peet & Liel

  • 04 September 2014 - 08:43

    Guido En Helga:

    Hallokes, leuk te lezen dat je weeral naar je geliefkoosde plek op deze aardkloot bent vertrokken. Veel plezier. Toeval wil dat wij toevallig net in Coevorden waren, de dag dat jij vanuit Brussel vertrokken bent ... Ook veel groetjes van Helga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 201857

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: