Slecht nieuws dus ik ga terug naar huis. - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Slecht nieuws dus ik ga terug naar huis. - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Slecht nieuws dus ik ga terug naar huis.

Door: Petra van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

09 September 2014 | India, Benares

Vanmorgen begon goed met een heerlijk opgeruimd gevoel want ik had mijn spullen eindelijk gereorganiseerd en wat orde in de, in mijn ogen, chaos geschept. Daarna met de dochter van de huisbazin heerlijk gekletst en plannen gemaakt voor diverse dingen. We zouden samen gaan shoppen voor een mooie kutha (Indiase lange bloes) voor mij want zij wist wel wat adresje, plannen gemaakt om met de NGO's hier tot een soort van samenwerking te kunnen komen. Na onze brainstormsessie ging ik naar Open Hand Café om eens op mijn gemak mijn mail bij te werken want door de slechte internet verbindingen en het steeds uitvallen van de stroom kwam ik daar niet aan toe dus ik hoop vandaag dat de goden met me zijn en me de kans geven om even bij te werken. Er zijn weer veel bekenden en Cornelia Bosma is weer erg druk met de schilderingen. Het zit behoorlijk vol met Aziatische toeristen maar ik vind een mooi plekje aan de hoge tafel, wel lekker voor mijn laptop die ik gelijk even kan opladen want ik heb na 9.00 uur geen stroom op de kamer. Het internet is weer tragisch sloom en diverse malen valt de stroom uit en moet de generator het overnemen maar dan is de internetverbinding ook weer weg. Mijn naamgenoot van der Walle uit Zuid-Afrika is foto's aan het nemen van alle voedsel wat ze hier serveren voor hun nieuwe menukaart. Cornelia kletst nog even met me dat ze het zo fijn vond me gisteren te ontmoeten en dat ze Christiaan ook al op de hoogte had gesteld hiervan. Die zette gelijk een bericht op fb zag ik even later. Zo eind van de middag als de Aziaten zo ongeveer vertrokken zijn met een buik vol westers eten wil ik mijn moeder even skypen. Maar net als ik wil starten zie ik Romy, mijn nichtje op Skype die me oproept dus ik neem hem aan en het is mijn broer. Die vertelt dat jij gisteren is gekomen, er heeft geslapen en er nu nog is en dat het helemaal niet goed met mijn vader gaat. Hij eet en drinkt ook al niks meer en gaat snel achteruit. de dokter komt elke dag en het is wel erg wenselijk dat ik naar huis kom vooral mijn moeder zou dat graag willen omdat het nu heel snel kan gaan. We kletsen nog even en dan geeft hij aan over 30 minuten weer met me te willen skypen met mijn moeder erbij. Het lijkt me goed en ik geef aan dat ik direct de verzekering in kennis ga stellen van deze situatie. Als ik het woord verzekering hoor krijg ik alweer de kriebels na mijn debacle van januari dit jaar waarbij ik zoveel gedonder heb gehad om alles rond te krijgen. Ik stuur eerst maar eens een mail naar de alarmcentrale SOS en leg hun de situatie uit. Kijken of hier reactie op komt. Ondertussen komt Skype weer binnen met mijn moeder nu die is ook erg overstuur en ik merk dat ze opgelucht is als ik zeg dat ik terugkom. Twee van mijn tieners zouden langskomen die stuur ik even snel een sms of ze naar Open Hand willen komen dat ik ze dan iets uit moet leggen. Met Chandu een van de tieners ga ik naar mijn huis en ik vertel Cornelia van Open Hand van mijn terugkeer, ze knuffelt me en wenst me alle goeds toe. Ook mijn naamgenoot van der Walle staat erbij, we hadden elkaar nog niet echt ontmoet, en hij vraagt wat er aan de hand is. Ik leg het uit en ook van hem krijg ik een vette knuffel. De mensen hier ben ik zo blij mee we zijn er altijd voor elkaar zowel in goede als in slechte tijden. Het is echt een tweede familie voor me hier.
We gaan naar huis en ik vertel de dames de stand van zaken, die waren natuurlijk al op de hoogte maar nu toch ook wel erg geschokt dat het zover was dat ik terug moet. Ik krijg direct een kopje Chai en we wisselen even wat dingen met elkaar uit. Dan ga ik met Chandu naar mijn stekje en samen met hem zoek ik de spullen uit de ik nog moest verdelen. Morgenvroeg heb ik nog een afspraak met Mani van GLC en die zal ik de rest van de spullen geven dan komt dat ook goed terecht. Met Chandu ga ik nog even terug naar Assi en ik ga naar Anthony en Megha van The Bed om hun even op de hoogte te brengen. Ze schikken er ook van. Als ik daar in de winkel ben krijg ik telefoon van SOS ze heeft nog een paar vragen aan me. Dan geeft ze aan met het assuradeurengilde contact op te nemen om eea te overleggen. Ze vind dat ik morgen al maar huis moet maar ik geef aan dat ik hier nog dingen moet afregelen. Ook dat zal ze dan overleggen of dat mag ze zal binnen 2 uur terugbellen. Ik blijf nog even in de winkel bij Megha en Anthony en dan ga ik weer richting een plaats met internet kijken of ik iets meer kan doen en alvast regelen. Als ik weg wil krijg ik weer telefoon van de alarmcentrale en ja hoor een herhaling van wat er in januari gebeurde u heeft geen polis bij ons lopen mevrouw u moet bij een andere club zijn Grrrr, het vuur komt uit mijn oren. Wat is dit in godesnaam voor een verzekeraar. Ik heb na januari zelfs via mail nog gevraagd hoe dit kon en waar ik mij de volgende keer moest melden, een nieuwe alarmpas aangevraagd en nu kan ik hier weer niet terecht. Ik val flink uit tegen de mevrouw wat dit voor gedoe nu weer is en dat het een herhaling van januari is. Ze geeft aan dat ik een ander telefoonnummer moet bellen. Nou bedankt en tot ziens, ik zal me wel weer redden. Best onredelijk misschien maar als dit soort zaken gebeuren wil je ontzorgt worden een verzekeraar waar je voor betaalt en zo komen er nog meer zorgen bij. Eerder had ik ook mijn tussenpersoon al een app gestuurd maar zoals verwacht kreeg ik daar geen reactie op. Wel lekker van het bedrijf wat de portefeuille van ons kantoor heeft overgenomen, leuke reclame voor onze oud klanten. Ik ga naar het Marks Cafe dat is de enige plaats met internet die nog open is en ik mag hopen dat ze nog internet hebben. Internet doet het maar het houdt niet over qua snelheid, dus supertraag. Ik zet vast een bericht op Facebook voor iedereen hier in India zodat ze weten waarom ik eventueel zo weg ben zonder afscheid te hebben genomen. Ook zet ik het bericht direct voor mijn Nederlandse Facebook vrienden erop dan zijn die ook maar op de hoogte. Dan is het echt over met internet,mijn telefoon is leeg en we hebben geen stroom meer dus tijd om naar huis te gaan. Morgenvroeg maar kijken of ik de andere alarmcentrale kan bereiken, ik neem aan 24/7 bereikbaar dus ik kan vroeg gaan bellen. Het is ondertussen half 10 als ik terug loop en bij mijn straatje moet ik wachten er komt een giga processie aan met allerlei jongens die helemaal in extase zijn, ze lijken ook wel dronken en ik ben wel erg blij dat er een rij politiemannen voor me staat. Het is een niet vriendelijk uitziende optocht met een giga kabaal volgens mij dezelfde die ik eerder deze week 's avonds hoorde. Er volgt nog een kar met daarop een Ganesh beeld met allerlei kinderen erop die een soort toneelspel spelen met vuur, rook en nog veel meer. Ook hierachter weer een giga optocht van jonge kerels die bijna in een vorm van trance zijn, beetje angstig uitziend niet erg prettig. Gelukkig is het nog 50 meter naar mijn huis dus ik ben er zo ik schiet snel het hoge zware hek binnen en sluit af. Boven ga ik nog even langs de dames die zitten te eten en natuurlijk kan ik aanschuiven, nee ik heb geen honger dus ik ga naar mijn kamer, in donker gehuld natuurlijk. Met behulp van de zaklamp op de telefoon zoek ik nog wat spullen bij elkaar voor de familie van Dhiraj zodat ik daar nog wat achter kan laten. Dan toch nog maar even het dagboek bijwerken want slapen gaat nog niet echt.

  • 09 September 2014 - 15:38

    Marrit:

    Sterkte Petra, en sterkte voor de familie. Laat het verzekeringsgedoe niet de overhand krijgen, is allemaal zo nutteloos nu.... Denk aan je!

  • 09 September 2014 - 15:52

    Jannie Louwman:

    Petra, heel veel sterkte toegewenst in deze moeilijke tijd, het zit niet mee dit jaar!!

    Ik zou op zoek gaan naar een andere verzekeraar, maar daar heb je nu niets aan.

    Leef met je mee, groetjes Jannie

  • 09 September 2014 - 16:22

    Engelien:

    Wat erg vervelend, maar er is maar een uitweg zo snel mogelijk naar huis.
    Heel veel sterkte voor je hele familie.
    Lieve groetjes, Joop en Engelien.

  • 09 September 2014 - 17:02

    Jolanda Van Der Haven:

    Hoi Petra, Had nog niet de kans je een fijne reis te wensen en nu moet je alweer terug. Het is je ook niet gegund. Heel veel sterkte. En ik hoop dat de bureaucratie in nederland je gunstig gezind is.

    Groetjes van je oud reisgenoot

  • 09 September 2014 - 17:47

    Grietje En Arend:

    Hallo Petra,
    We hoopten dat alles goed zou gaan op je reis in India, maar nu we dit laatste bericht lezen zijn we geschrokken dat je nu zo gauw mogelijk terug moet i.v.m. je vader. We wensen jou en je familie veel sterkte en hopelijk kun je zo snel mogelijk terugkomen.
    Hartelijk gegroet en nogmaals sterkte Grietje en Arend te Sleen

  • 09 September 2014 - 18:28

    Fons:

    Het wil niet echt met je India- reizen. Wens je heel veel sterkte toe.
    En inderdaad misschien toch maar eens uitkijken naar een andere verzekering.

  • 09 September 2014 - 18:28

    Erik:

    Veel sterkte toegewenst in deze moeilijke tijd. Ik hoop dat alles nu wel soepel verloopt zodat je snel bij de familie kunt zijn.
    Groet, Erik

  • 09 September 2014 - 20:07

    Evelyn:

    Lieve Petra, ik had nog niet de kans gezien je een reaktie op je mooie reisverhalen te geven en nu lees ik dit. Wat een naar bericht voor jou en je familie. Ik wil jou en alle betrokkenen veel sterkte wensen. Ik ben in gedachten bij je. Liefs Evelyn

  • 09 September 2014 - 21:03

    Peet & Liel:

    Hoi Petra,
    Laat heel dat verzekeringsgebeuren toch achterwege en probeer zo snel mogelijk naar huis te komen!!!
    Heel veel sterkte voor jou en je familie
    goede terugreis!
    lieve groetjes vanuit Dongen.

  • 09 September 2014 - 21:08

    Alie:

    Hoi Petra, heel veel sterkte toegewenst voor jou en voor j moeder en broer en verdere familie.

    Liefs Alie

  • 09 September 2014 - 22:17

    Christine:

    Hoi,

    Doe het ook maar even zo. Volgende keer krijg je een zonnecel oplader van mij mee. Bel of app mij woensdag als de verzekering nog niet rond is dan doe ik dat. Je weet wat ik nodig heb. Ben de hele dag bereikbaar.

    Sterkte met alles en hoor van je.

    Liefs Christine

  • 10 September 2014 - 08:42

    Gretha:

    Lieve Petra,
    Bah wat ontzettend vervellend dat er op deze manier een einde komt aan je reis. Wat @#$! van de verzekering, hopelijk kun je snel terug en je voegen met je vader.
    Heel veel sterkte meid.
    lieve groetjes van Gretha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 470
Totaal aantal bezoekers 201779

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: