En dag met alles en nog wat - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu En dag met alles en nog wat - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

En dag met alles en nog wat

Door: Petra van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

04 Februari 2016 | India, Benares

Donderdag 4 februari 2016

Vanmorgen lekker rustig aan gedaan en heerlijk thuis ontbeten met curd en muesli, langzamerhand heb ik mijn winkeltjes weer gevonden en probeer ik ook zoveel mogelijk lekker thuis te eten. Ik heb tenslotte een keukentje tot mijn beschikking met gefilterd water, een gasstel, wat pannetjes en een koelkast dus er kan gekookt worden.
De koelkast zou wel een sopje kunnen gebruiken maar ja this is India en aangezien ik alleen dichte spullen in de koelkast heb kan er niet zoveel gebeuren lijkt me en ik heb tot nu toe zelf geen behoefte om hem uit te gaan soppen.
Om 11 uur had ik met Dhiraj afgesproken bij Cozy Corner om mijn verjaardagsetentje daar te regelen. Ik bestel een heerlijke Indiase Chai marsala en natuurlijk gaat Dhiraj weer aan de espresso maar helaas die is er niet dus hij zal het met een slappe Indiase koffie moeten doen vanmorgen. Ik neem nog twee sneetjes toast met boter en daar doe ik dan suiker op en Dhiraj gaat voor de vegetable Pakora. Die kan altijd wel eten Pff en blijft broodmager. Ondertussen komt de baas ook binnen dus we informeren naar de mogelijkheden om met 16 man te komen eten zondag avond. Dat kan wel en we beloven om zaterdag terug te komen om het menu door te geven. Vooraf bestellen is het handigste anders moet iedereen de kaart hebben en duurt het een eeuwigheid ze kunnen moeilijk kiezen dus nu gooien we gewoon de tafel vol en eten en delen alles.
We gaan door naar Banti om de boot voor zondag te regelen die heeft wel wat contacten. Ik koop nog een paar broeken bij hem dan heb ik wat reserve.
We rijden op de brommer naar Lanka naar Flavours café waar we Aradhana treffen die ik voor lunch had uitgenodigd. We nemen alle 3 een andere pizza zodat we kunnen delen. Ze genieten beide dat is van hun gezichten af te lezen. Na de lunch ga ik met Aradhana naar een grote kledingwinkel, giga groot en druk druk, om voor haar eindexamen feest een sari te kopen, ze heeft daar eigenlijk geen geld voor dus ik heb gezegd je hebt maar 1 keer eindexamenfeest dus dan koop ik hem voor je. Ze moet dan zelf een klein bedrag bijdragen. Natuurlijk zijn de mooiste erg duur 3000 rs dat is ongeveer 40 euro voor hier een mega bedrag . Maar er zijn er ook nog wel exemplaren die betaalbaar zijn en we zien een hele mooie voor 1000 rs ongeveer 13 euro dus die kopen we dan. Ze wil mij ook in een sari hebben maar ik weet zo wie zo niet hoe je die aan moet doen en dan voor 1 keer want zo vaak draag je die sari niet. Ik koop dus maar een gewoon pak, broek met lange kurti die kan ik veel vaker dragen. We gaan per riksja terug naar Lanka want het was een klere eind lopen en we zijn al laat. DK en Kaushal pikken Aradhana op de scooter op en brengen haar thuis. Ik ga door naar de kapper kijken of er nu ruimte is. Volgens de dames kan het en ik laat ook nog even mijn wenkbrauwen epileren. Dat doen ze hier met een touwtje en gaat razend snel. De dame die me knipt vraagt wat instructies, ik hoop dat ze duidelijk zijn..... Het altijd moeilijk om in het buitenland uit te leggen wat je wilt maar ik heb er alle vertrouwen in. Gelukkig komt alles goed en ga ik met een kort koppie de deur uit. De kapper kost hier 550 rs dat is ongeveer 7 euro en dat is voor hier super duur en je ziet dan ook alleen maar zeer rijke Indiase dames binnen zitten. Het epileren is 50 cent dus heel goedkoop. Ik loop terug naar Assi.
Onderweg kom ik Leaf en Brandon en hun jongste baby tegen op de brommer. Ze waren altijd in River Ashram waar ik heen ging voor de community lunch op zondag maar ze zijn naar Thailand vertrokken. Ze hebben een grote zoon van 10 denk ik en vorig jaar nog een baby erbij gekregen. Zo leuk ze te zien. Ze zijn onderweg naar een afspraak dus we spreken zondag af bij River ashram om 2 uur dan vier ik daar ook mijn verjaardag, haha.
Als ik op weg ben naar THE Bed roept een man van een andere kledingwinkel mij, ik had hem nog niet gezien. Hij vraagt me of ik een kop thee met hem wil drinken, natuurlijk en vooral aangezien het van de thee stal aan de overkant komt wat mijn favoriete theestek hier is. Ik vraag hem of hij nog Een kurti in een grote maat heeft en ja hoor hij heeft een grote maar dus ik koop die ook maar gelijk 350 rs is een koopje. Ik draag nooit groen maar het is best wel een mooie kleur. Ik loop door naar Banti maar het is druk in de winkel dus ik ga even naar de Himalaya shop om wat dingen voor de douche etc. Daarna ga ik maar terug naar mijn huis want het is nog druk bij hem. Ik doe nog even een wasje en ga lekker buiten op het terras zitten om wat te lezen etc. Douglas, mijn Canadese buurman komt nog even wat praten en daarna komt Raj Kumari de kokkin van de huisdames langs. We voeren een heel gesprek hoewel ik geen Hindi genoeg spreek en zij geen Engels maar het lukt toch om een poosje met elkaar te kletsen. Ze wil graag op de foto dus dat doen we dan maar. Internet ligt er de hele avond al uit dus ik ga maar even de cadeau koffer op de kop gooien om voor de drie meiden die ik sponsor wat uit te zoeken en ook nog wat voor de school mee te nemen. Zo rond half 12 heb ik weer internet dus ik Skype nog met mem. Daarna slapen, welterusten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 201745

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: