Bezoek aan Connie Rao - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Bezoek aan Connie Rao - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Bezoek aan Connie Rao

Door: Petra van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

13 Februari 2016 | India, Benares

Zaterdag 13 februari 2016
Toen ik vanmorgen werd had ik een berichtje dat ik om 9 uur klaar moest zijn. We zouden naar de film om 11.30 uur maar blijkbaar is het toch een vroegere film geworden. Dus snel de douche in en als ik met klaar ben staat Aradhana al voor mijn deur. Even later is Dhiraj er ook die moet vooruit mode kaartjes te regelen. We gaan met 8 mensen naar Sanam Re, dat schijt een leuke film te zijn. De Bioscoop waar we heen gaan kn de IP mall is beste een mooie en moderne bioscoop. Een kaartje kost ongeveer 2 euro pp dat zijn prijzen die voor mijn kinderen te hoog zijn om te gaan. Dus dit is echt een traktatie voor hun ook als we in de pauze cola en popcorn halen, je ziet ze gewoon genieten. Dus voor dik 20 euro ben je klaar voor een bios hier met eten en drinken. De film is zelfs voor mij goed te volgen en af en toe vertaalt Anil het een en ander tussendoor. Zo rond 12 uur ben ik terug en ga ik even liggen en wat lezen en internet bijwerken.
Rond 14 uur komt Anil met zijn zusje Anusha die hele mooie henna tekeningen kan maken. Dus die gaat mijn voeten doen. Sonu het broertje van Dhiraj komt ook mee. Ze is er best nog lang mee bezig maar het resultaat is heel erg mooi. Nu nog e en het laten drogen en dan kan de henna eraf worden gehaald en blijft er een tekening over op de voeten.
Sonu en Anousha gaan op de brommer terug en ik geeft Anousha als bedankje een armbandje en een kettinkje. Dat vind ze wel leuk.

Als de henna droog is probeer ik het meeste zo te verwijderen en de rest was ik er straks wel af. Anil en ik nemen een riksja naar Connie Rao, een Amerikaanse die hier al jaren woont en op asha Deep school werkt. We worden in haar huis hartelijk welkom geheten. Ze serveert ons Tang en wat knabbels. Ik had haar een soort vaasje en dienblad uit Nederland meegenomen en dat vond ze geweldig. Ze kwam aanzetten met een doos van de postcodeloterij waar stroopwafel in hadden gezeten. Deze had ze gekregen van de vriendin van haar zoon die Nederlandse is. Zo was haar verzameling Nederlandse items dus opeens heel erg uitgebreid. We kletsen wat over de studenten en de school en daarna nemen we een kijkje op naar dak met een prachtig uitzicht over de rivier. Het weer is ondertussen heerlijk, de zon is niet zo sterk meer en er is een heerlijk windje. Connie nodigt me uit om nog een keer op de school langs te komen en dat ga ik zeker doen. Dan nemen Anil en ik afscheid en ga ik vanaf de brug in Nagwa verder met een riksja. Ik ga nog even aan bij Banti want ik moet hem nog steeds betalen voor de broeken die ik heb gekocht maar elke keer zegt hij dat komt wel dat komt wel jaja nu ga ik hem eerst betalen. Bij Banti drink ik een chai en daarna ga ik naar Mark's Café maar ik drink alleen een thee want mijn maag is nog steeds wat onrustig. De gerechten die voorbij komen zien er erg aantrekkelijk uit maar ik waag me er toch maar niet aan ik kan beter een dagje rustig aan doen. De jongens vragen me al waarom ik niet eet haha. Ze zeggen you are our best customer haha jaja ik ben erg trouw. Helaas werk het internet hier nog steeds niet dus ik kan niks doen en Ik ga terug naar huis en haal nog maar even een extra rol toiletpapier je weet maar nooit. Thuis ga ik even rustig lezen, internetten en Skype op tijd met mijn moeder die is op zaterdag eind van de middag zeker thuis. Ze had van de buurvrouw al een berichtje gehad dat ik de vorige avond niet kon Skypen. Ze vertelt dat er sneeuw aankomt dat is bijna niet voor te stellen als je hier bent. Het is dus nog even de vraag of ze de rit naar Heiloo op zondag gaat maken. Ze moet zelf maar kijken wat ze doet. Ik ga lekker slapen, welterusten

• 15 Februari 2016 - 08:09

Hillie Waning Vos:

Hallo Petra,

Gisteren met z'n allen naar safaripark Beekse Bergen geweest. Erg koud, kil, regen en sneeuwbuitjes tussen door. De dieren waren in het hok gekropen, anderen stonden in een groepje te blauwbekken en wat waren in geen velden en wegen te zien. Het was nogal druk gezien de periode en het slechte weer. Wij hadden ondanks dat toch een leuk familie uitje dus bedankt voor je kaartjes. En 20-25 km onder Apeldoorn was het sneeuwwit het voetbalveld in Zwolle moest sneeuwvrij gemaakt worden anders konden ze niet voetballen. Het begint te vervelen al het slecht weer tijd voor mooi weer zeg ik maar. Geniet van je dagen aldaar en al die kinderen vanuit onzen koude kikkerland