Valentijnsdag in River Ashram - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Valentijnsdag in River Ashram - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Valentijnsdag in River Ashram

Door: Petra van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

14 Februari 2016 | India, Benares

Zondag 14 februari 2016, mijn Tante zegger Romy is jarig, hiep hiep hoera en het is VALENTIJNSDAG

Vandaag is mijn tante zegger Romy jarig dus ik stuur haar vast een berichtje op Instagram en Whats app. Dan ben ik vast de eerste vandaag. Ik ga na de douche richting Aum cafe maar ik neem alleen een broodje met wat boter en suiker om mijn maag nog even rust te geven.
Dhiraj komt ook want we hebben geprobeerd met een Amerikaanse dame Gwen een afspraak te maken omdat ze een andere plek zoekt en Dhiraj iets voor haar weet. Ze heeft echter niet op de sms gereageerd dus we weten niet of ze komt. Maar ze komt niet en later blijkt dat ze een mail aan mij heeft gestuurd dat ze ons in de middag bij Tree Ashram wil ontmoeten bij de community lunch.
Dhiraj is niet echt fit, heeft denk ik koorts en zijn ogen tranen als een gek. Ik steek hem de gek aan hij zo geen Valentijnsdag kan vieren. Hij kijkt nog even of hij vanmiddag fit is om mee te gaan maar ik adviseer hem naar bed te gaan en eventueel naar de doktor als het niet beter wordt.
Ik ga na het ontbijt terug maar huis en relax nog even een paar uurtjes. Zo rond half 1 krijg ik bericht van Dhiraj dat hij toch niet mee gaat dus ik neem een riksja naar Tree Ashram. Het is vandaag zo vreselijk druk dat ze de kring nog flink groter moeten maken. Gwen woont naast Tree Ashram maar is er nog nooit op de community lunch geweest. Ze had het idee dat ze proberen om de mensen tot het geloof te bekeren maar dat is helemaal niet zo. Iedereen is welkom van welke religie dan ook en het enige wat er aan de orde komt is dat Ute voor het eten een gebed opzegt. Niks meer en niks minder. Ze maken nog snel wat rijst extra en ook de groeten worden nog aangevuld. Maar eerlijk zullen we alles delen en van het toetje chocolade taart en nog een eivrije cake is altijd meer dan genoeg. Het eten is heerlijk en ik geniet ook altijd van de verse salade die ze erbij hebben. Na het eten stelt iedereen zich altijd even kort voor. Er zijn echt veel mensen uit de VS met name studenten die hier een trimester studeren.
Het is een lange bijeenkomst vandaag ook omdat er zo een mensen zijn. Ik geniet nog even van het uitzicht op het dak en klets nog even na met een aantal mensen waaronder Peter een Londenaar die naar de VS is verhuis jaren geleden eerst New York en toen naar LA. Hij zat in de film industrie en zo te horen heeft hij zijn schaapjes wel op het droge. Hij blijft hier tot eind februari en gaat dan nog een maand teug naar Mumbai waar hij in een Ashram heeft gewoond. Daarna gaat hij toch terug naar LA want het leven in net westen trekt hem wel weer aan. Hij was gek van mijn stroopwafels vorige week op mijn verjaardag en als ik nog zou hebben zou hij meer van me krijgen maar ik moest hem teleurstellen en daarom had ik hem een stel klompjes meegenomen als goedmakertje. Hij is er super blij mee. Met Peter een nog iemand loop ik terug naar Assi en ik ga direct door naar Megha. Het is ondertussen al half 6 geweest. Ik eet even een sinaasappel bij haar en dan ga ik terug naar mijn huis. Ik Skype niet al te laat met mem die op bezoek is geweest bij Romy. Sophia een nicht van mij was met haar meegegaan erg lief van haar. Ik neem nog een maar creamcrackers voor ik ga slapen en dan duik ik lekker vroeg mijn bed in. Ik kn hier zoveel uren slapen niet normaal en thuis slaap ik altijd heel weinig, welterusten.




  • 16 Februari 2016 - 09:43

    Marrit:

    Beterschap voor Dhiraj en leuk om mee televen met jouw dagen Petra! Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 201852

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: