Valentijnsdag in River Ashram - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Valentijnsdag in River Ashram - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Valentijnsdag in River Ashram

Door: Petra van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

14 Februari 2016 | India, Benares

Zondag 14 februari 2016, mijn Tante zegger Romy is jarig, hiep hiep hoera en het is VALENTIJNSDAG

Vandaag is mijn tante zegger Romy jarig dus ik stuur haar vast een berichtje op Instagram en Whats app. Dan ben ik vast de eerste vandaag. Ik ga na de douche richting Aum cafe maar ik neem alleen een broodje met wat boter en suiker om mijn maag nog even rust te geven.
Dhiraj komt ook want we hebben geprobeerd met een Amerikaanse dame Gwen een afspraak te maken omdat ze een andere plek zoekt en Dhiraj iets voor haar weet. Ze heeft echter niet op de sms gereageerd dus we weten niet of ze komt. Maar ze komt niet en later blijkt dat ze een mail aan mij heeft gestuurd dat ze ons in de middag bij Tree Ashram wil ontmoeten bij de community lunch.
Dhiraj is niet echt fit, heeft denk ik koorts en zijn ogen tranen als een gek. Ik steek hem de gek aan hij zo geen Valentijnsdag kan vieren. Hij kijkt nog even of hij vanmiddag fit is om mee te gaan maar ik adviseer hem naar bed te gaan en eventueel naar de doktor als het niet beter wordt.
Ik ga na het ontbijt terug maar huis en relax nog even een paar uurtjes. Zo rond half 1 krijg ik bericht van Dhiraj dat hij toch niet mee gaat dus ik neem een riksja naar Tree Ashram. Het is vandaag zo vreselijk druk dat ze de kring nog flink groter moeten maken. Gwen woont naast Tree Ashram maar is er nog nooit op de community lunch geweest. Ze had het idee dat ze proberen om de mensen tot het geloof te bekeren maar dat is helemaal niet zo. Iedereen is welkom van welke religie dan ook en het enige wat er aan de orde komt is dat Ute voor het eten een gebed opzegt. Niks meer en niks minder. Ze maken nog snel wat rijst extra en ook de groeten worden nog aangevuld. Maar eerlijk zullen we alles delen en van het toetje chocolade taart en nog een eivrije cake is altijd meer dan genoeg. Het eten is heerlijk en ik geniet ook altijd van de verse salade die ze erbij hebben. Na het eten stelt iedereen zich altijd even kort voor. Er zijn echt veel mensen uit de VS met name studenten die hier een trimester studeren.
Het is een lange bijeenkomst vandaag ook omdat er zo een mensen zijn. Ik geniet nog even van het uitzicht op het dak en klets nog even na met een aantal mensen waaronder Peter een Londenaar die naar de VS is verhuis jaren geleden eerst New York en toen naar LA. Hij zat in de film industrie en zo te horen heeft hij zijn schaapjes wel op het droge. Hij blijft hier tot eind februari en gaat dan nog een maand teug naar Mumbai waar hij in een Ashram heeft gewoond. Daarna gaat hij toch terug naar LA want het leven in net westen trekt hem wel weer aan. Hij was gek van mijn stroopwafels vorige week op mijn verjaardag en als ik nog zou hebben zou hij meer van me krijgen maar ik moest hem teleurstellen en daarom had ik hem een stel klompjes meegenomen als goedmakertje. Hij is er super blij mee. Met Peter een nog iemand loop ik terug naar Assi en ik ga direct door naar Megha. Het is ondertussen al half 6 geweest. Ik eet even een sinaasappel bij haar en dan ga ik terug naar mijn huis. Ik Skype niet al te laat met mem die op bezoek is geweest bij Romy. Sophia een nicht van mij was met haar meegegaan erg lief van haar. Ik neem nog een maar creamcrackers voor ik ga slapen en dan duik ik lekker vroeg mijn bed in. Ik kn hier zoveel uren slapen niet normaal en thuis slaap ik altijd heel weinig, welterusten.

• 16 Februari 2016 - 09:43

Marrit:

Beterschap voor Dhiraj en leuk om mee televen met jouw dagen Petra! Groetjes!