Regen, regen en nog eens regen - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Regen, regen en nog eens regen - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Regen, regen en nog eens regen

Door: Petra van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

16 Februari 2016 | India, Benares

Dinsdag 16 februari 2016

Vanmorgen heerlijk wakker geworden door de geluiden op straat: riksja's die met hun fietsbellen om klanten zoeken, honden die de strijd weer met elkaar aangaan en mensen die op weg zijn naar........ Helaas toen ik mijn wilde opfrissen onder de douche was er geen water grrrr. Gelukkig heb ik altijd een halve emmer water staan dus mer een washandje me maar een beetje afgepoedeld. Ik zag mijn moslima bewoonster ook al buiten lopen met een tandenborstel dus die was vast ook op zoek naar water. Ook het internet doet het weer niet dus wat als een goede morgen begon voor mij....... Op het moment dat ik wil gaan en nog even de kranen controleer krijg ik toch water, heet water alleen dus ik vul alsnog mijn emmer op en spoel me nog even af. Daarna ga ik maar naar Aum cafe om te ontbijten en te kijken of het internet daar wel werkt. Buiten is het een beetje donker, geen zon en het lijkt net of het wil gaan regenen. Ik vind zo een dag niet echt erg. In Aum cafe is het afgeladen vol en ik schuif aan bij een Amerikaanse die ik al vaker heb getroffen in Aum en in open hand cafe. Daarna schuiven er nog 2 Franse mannen aan bij ons. Ik blijf heerlijk nog even hangen in Aum cafe na verloop van tijd wordt het behoorlijk rustiger en wie komt er binnen.... Douglas mijn oude buurman, daar zat ik toch echt niet op te wachten Pff. Nou ja verplicht maar een gesprekje aanknopen met hem en geïnteresseerd vragen naar zijn nieuwe woonplezier. Hij laat me een foto zien van de woonkamer dat is een grote ruimte met AC en twee grote banken, er is nog een tweede ruimte, wasmachine , keuken etc maar ja hij betaalt ook 18.000 per maand. Na verloop van tijd neem ik afscheid en ga ik richting Banti, die heeft weer klandizie in de zaak dus ik ga even buiten zitten wachten en aanschouw het straatgebeuren. Na een poosje zijn de meeste klanten weg, met een shawl, en ga ik naar binnen. Ik krijg direct cay en ik vraag hem of we vandaag naar de wandkleden kunnen kijken die ik voor iemand zou fotograferen. Hij heeft er niet veel haast mee, dat snap ik nou niet dan kun je wat geld verdienen en dan laat je het liggen. Ondertussen geloof je jet niet maar wie komt er hier ook binnen..... Douglas alweer. Hij vraag gelukkig 1 ding aan Banti en is dan weer weg. Ik vertel Banti nog een keer dat de mevrouw graag de info wil over de kleden en dan komen er wat kleden op tafel. Ondertussen is er een irritante Israeli binnengekomen die net doet alsof hij een hele zooi wil kopen maar ik denk dat hij geen geld heeft. Hij heeft de meest interessante verhalen wat hij in Israël en Amerika doet. Pff. Ik vertrek dus maar en ga weer richting Aum. Het is ondertussen begonnen met regenen aan de ene kant wel mooi, alle stof eindelijk weg maar het is ook erg glad op de kleine straatjes. Je ziet de stront ook niet meer liggen dus het is erg oppassen. Ik kom ongeschonden aan bij Aum en ik wordt weer welkom geheten door de ober en Kriti. Ik ga me vandaag eens verwennen met een pizza, klein model, kijken hoe die hier is. Ondertussen komen Peter, de Londenaar, en nog een dame uit de VS die ik van Tree Ashram ken binnen en ze schuiven bij me aan. We kletsen gezellig en Peter heeft de hele menu kaart ondertussen geprobeerd en kan me nog lekkere tips geven. Hij besteld zelf de soep en een salade en die zien er inderdaad heerlijk uit. Ook komt er een vegetarische wrap op tafel die er heerlijk uitziet. Maar mijn pizza is ook heerlijk een hele andere dan ik gewend ben maar erg smaakvol en heerlijk gekruid. Na het eten neem ik op advies van Peter een choco coffee en ook die is zo lekker. Ondertussen was het gestopt met regenen maar nu is het weer begonnen dus ik wacht even dat het iets minder wordt voor ik richting Sparsa ga. Ze zullen het wel begrijpen dat ik iets Re laat kom. De tijd is hier van elastiek zeg ik altijd maar. Net alsof we bij ons een dedemsvaarts kwartiertje hebben. Als het regenen iets minder wordt neem ik afscheid van mijn Ashram vrienden en ga ik richting Sparsa. Ook daar kom ik gelukkig weer ongeschonden aan. Je zult hier maar uitglijden en in die grote stront flappen vallen grrrr moet er niet aan denken. Het is druk in Sparsa en ik ben nog niet aan de beurt. Na ongeveer 15 minuten ben ik aan de beurt en krijg ik van Raj Kumari een Leaf massage, dat is een massage met olie en een soort stempels met daarin kruiden. Deze maken ze warm in een wok met olie, het klinkt net alsof ze gefrituurd worden en zo ruikt het ook. Ze zijn erg heet en af en toe moet ik haar zeggen dat het TE heet is. Ze klopt ze dan af op haar handen en daarna is het beter. Dit is wel een van mijn favourite massages. Na de massage krijg ik gelukkig nog een stoombad, dat is wel lekker als het wat kouder is buiten zoals nu. Ik geniet van het stoombad en ondertussen krijgt mijn hoofdje wat er uit steekt een hoofdmassage, ook niet verkeerd. Als ik klaar ben hoor ik het buiten giga regenen het hoost gewoonweg dus ik ga snel naar de buren, Open Hand cafe en ik hoop dat de regen stopt in de loop van de avond. Het is natuurlijk druk in Open Hand ook in verband met het weer. Helaas weer geen internet dus ga ik mijn dagboek maar bijschrijven dan kan ik dat vanavond zo plaatsen. Dan ben ik weer helemaal bij. Ik verwen mezelf met een glas ginger, lemon And honey tea, erg goed voor je gezondheid en vol met gember. Die ga ik thuis dus ook vaker maken. Eindelijk is het dan droog dus ik ga richting huis. Helaas heb ik daar de heel avond geen internet. Ik wacht tot 12 uur en dan is het wel genoeg geweest. Helaas vanavond geen Skype met mijn moeder, morgen nieuwe ronde, welterusten

  • 17 Februari 2016 - 22:09

    Ria:

    Ha Petra, zo te lezen heb je het prima naar je zin daar! Geniet nog even en tot ziens in Dedemsvaart. Groeten Ben en Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 202258

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: