Laatste keer community lunch bij Tree Ashram - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Laatste keer community lunch bij Tree Ashram - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Laatste keer community lunch bij Tree Ashram

Door: Petra van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

21 Februari 2016 | India, Benares

Zondag 21 februari 2016

Vannacht weer heerlijk geslapen en vooral nu uitgeslapen. Lekker ontwaken onder de warme waterstraal waar ik weer erg blij mee ben. Ik heb jog wat berichtjes op de telefoon dat heb je met dat tijdsverschil tussen hier en Nederland, 4,5 uur. Ik lig al te slapen als die gaan appen en nu ga ik appen en liggen zij te slapen.
Ik ga ontbijten bij Mark en neem een heerlijke verse munt thee met een Gebakken eitje. Ik heb lekker rustig de tijd want om2 uur ga ik naar de community lunch in Tree Ashram de laatste keer deze trip, jammer want ik vind het er erg gezellig en er zijn deze keer ook erg vel leuke mensen. Dhiraj gaat niet mee die heeft andere verplichtingen dus ik kijk wel hoe ik ga lopend of per riksja. Het is een kort stukje slechts 20 minuten lopen. Mark heeft nog steeds niet zijn internet voor elkaar dus ik ga lekker zitten lezen. Voor ik terug naar huis ga wip ik nog even binnen bij Banti en daar zit zijn vriend ook die een guesthouse heeft. Ik ga ook nog even bij Megha aan die kip aan het maken is en ze wil dat ik mee ga eten maar ik vertel haar dat ik naar Tree Ashram ga maar ik moet een stukje proberen dus dat doe ik dan maar.. Sinds lang weer vlees proeven... Het smaakt heerlijk en ik heb in de keuken gezien hoe ze het klaarmaakt dus dan weet ik dat voor thuis. We kletsen even en daarna ga ik teug naar huis nog even relaxen en dan ga ik rond half 2 lopend richting tree Ashram het is lekker weer met een windje dus niet te heet op straat. Gwen kom ik tegen die is op weg naar de locale koe om haar groente afval aan hem te schenken. En hij is me toch gretig. Dat brengt me nog even op het volgende verhaal over plastic tasjes die sinds kort in Nederland verboden zijn. Hier zijn ze ook verboden maar wel om een andere reden dan bij ons. Wat is hier het geval mensen stoppen hun afval in deze tasjes en gooien ze dan op straat. De koeien die hier dus vrij rondlopen trekken die zakjes open en eten de inhoud en de zak op dus heel veel koeien gingen dood aan al dat plastic wat ze binnenkregen. Hier hebben ze nu een soort van stoffen tasjes die je meekrijgt als je iets koopt. Dit zou ook een goede optie voor Nederland kunnen zijn. Er zijn al wat mensen en ik ga langs een aantal mensen die ik al hoed ken.
De groep is vandaag weer groot en heel veel mensen uit de VS. De vraag van vandaag is wat je mist aan eten uit je thuisland en het is hilarisch wat er allemaal op tafel komt. En de ene reactie roept weer een andere op vooral die Amerikanen onder elkaar kunnen er wat van. Het eten is heerlijk en de cake na ziet er ook weer top uit. Ik moet vroeg weg omdat ik om 4 uur bij Sparsa moet zijn dus ik loop nog even jet dak op om te genieten van het mooiste uitzicht ober de Ganges ever. En daarna neem ik persoonlijk afscheid van een aantal mensen waaronder Peter, Tom, Jill, Eric en Ute. Gwen spreek ik morgen nog mee af. Ik geef haar alvast een zak met bloembollen voor haar nieuwe huis want de wil gaan tuinieren. Een aantal zal ik later in oktober wel weer zien. Als ik wil gaan staat opeens Dhiraj binnen die komt me ophalen om me bij Sparsa af te zetten. Dat is een mooie verrassing. Ik ben dus mooi op tijd voor mijn laatste massage hier deze keer. Raj Kumari is er ook klaar voor. Ik dacht dat ik Sirodara in combinatie met een olie massage zou krijgen maar ze gaat aan de slag met de olie massage, ook lekker. Als ik na het uur klaar ben hoor ik in de keuken waar ze de Olie klaarmaken een soort van ruzie, een woordenwisseling die er nogal flink aan toe gaat tussen de dokter en Raj Kumari. Normaal komt ze altijd achter me aan voor de fooi maar nu zie ik haar niet verschijnen. Ik wacht even in de entree en dan zie ik haar met een beetje betraand gezicht komen dus wat ik denk is dat ze op de kop heeft gekregen omdat ze de verkeerde massage had gegeven. Ik geef haar de fooi en neem afscheid van haar. Ik kan er ook niet zoveel aan veranderen. Omdat ik ingeschat had dat ik tussen 1,5 en 2 uur zoet zou zijn ben ik dus nu ook eerder klaar. Ik had om 18 uur eenafspraak in Open Hand die jog een beetje op losse schroeven storend dus ik ga even naar huis om via internet contact te zoeken of de afspraak nog doorgaat.
Hij gaat door dus ik ga weer terug naar Assi naar Open Hand. Daar heb ik een ontmoeting met Siddhart Lakthotia die en mooi fotoboek heeft gemaakt wat ik heb gekocht. Hij komt ook vrij vlot binnen, een aardige man die een bekwaam chirurg blijkt te zijn. Deze week stond er op internet dat hij de 100 ste open hart operatie had gedaan. Zijn vrouw blijkt een gynaecoloog te zijn en ze hebben een zoontje van 8 jaar. De man vertelt over zijn fotografie dat is slechts hobby en hij wilde een boek maken over alle facetten van India natuur, mensen etc en niet een toeristisch boek nou dat is hem dan zeker gelukt. We kletsen even en hij vertelt dat een deel, ongeveer 700 rs, van de verkoopprijs 1500 rs naar goede doelen gaat met name educatie voor arme kinderen. Hij stelt voor om ons doel school 4 kids India hieraan toe te voegen en ik ga kijken of ik nog verkoop punten kan vinden en of het een optie is ok een deel boeken naar Nederland te verschepen. Helaas krijgt hij gasten over dus we moeten afbreken maar als ik terugkom zien we elkaar weer. Dhiraj die ondertussen ook binnen was gaat nog een afspraak met Gerda maken als vervolg op het boeken idee. Als Siddhart weg is komt Kaushal ook binnen en hij en Dhiraj gaan weg ze moeten nog ergens een fiets weghalen. Ik neem een cheesecake en een mango-banaan smoothie en ga daarna richting huis. Ik Skype met Gerda om nog wat dingen door te spreken voor als zij komt en ook vertel ik het goede nieuws van de boeken en dat zij met Siddartha een afspraak moet maken voor nadere afspraken. Ook Skype ik daarna even met mem en dan is het ondertussen is alweer laat en ga ik mijn bedje opzoeken, welterusten.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 202135

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: