Afscheid - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Afscheid - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Afscheid

Door: Petra van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

23 Februari 2016 | India, Benares

Dinsdag 23 februari 2016

Vandaag de dag van het afscheid van Benares...... En iedereen die me hier zo lief is.
Ik had goed geslapen en ging op tijd richting Aum cafe voor mijn laatse massage. Ik was hier nog nooit gemasseerd maar de foto's zien er zo goed uit en aangezien de eigenaresse een Amerikaanse is denk ik dat het heel netjes en schoon is. Kriti, de masseuse, ken ik van een andere Ayurvedische kliniek waar ze ook masseerde. Ze neemt me mee naar een huis ergens achter assi crossing in een straatje waar ik altijd terugloop naar mijn huis. Het blijkt het huis van Shivana de eigenaresse te zijn. Het ziet er binnen goed uit en alles is erg fris. De massage op zich is prima en erg prettig. Als Kriti klaar is staat er voor mij een heerlijk watertje met Citroen en wat chocolade en nootjes klaar, ook wel leuk. We lopen samen terug naar Aum cafe waar ik met Dhiraj had afgesproken. De jongen die er werk meld me al dat hij geweest is maar alweer weg was gegaan. Ik stuur hem een app en hij geeft aan dat hij eraan komt met Anil. Ik bestel lemon thee voor hun. En zelf neem ik rooibos. We kletsen wat bij en omdat de tijd snel gaat besluit ik alvast een bodem te slaan voor de rest van de dag en neem ik pasta. Ik weet niet of ik nog wel wat krijg vandaag. De jongens willen een pizza delen. Ondertussen bellen ze voor me naar het hotel om te vragen of ze me van net vliegveld komen halen en tot mijn schrik hoor ik dat het hotel niet meer open is........ Ik probeer bookings.com te bereiken maar dat lukt niet. We vragen de man nog een keer precies wat er aan de hand is maar het verhaal is dat het hotel gesloten is om welke reden dan ook dus dat gaat hem niet worden. Ik neus nog even wat rond om internet voor een ander hotel waar ik al eerder ben geweest maar als ik bel blijken die vol te zitten, helaas. De volgende keer boek ik deze gewoon weer ipv een ander want clarks is zeker goed. Dan op agoda gekeken en daar vind ik een soort van capsule hotel op het vliegveld, erg goedkoop is het niet meer dan 100 euro voor 8 uur maar ja ik zit dan ook direct op het vliegveld. Dus ik boek deze dan maar. Na het eten ga ik richting Banti en de jongens richting huis. Bij Banti gekomen stappen we gelijk op de scooter naar Megha. Het is ondertussen ook al 12.30 uur en 1 uur komt Ankita met de door mij bestelde enkelbandjes. Megha wil me weer vol stoppen met eten maar daarvoor bedank ik. Ik neem wat water. We kletsen even en maken afspraken over mijn volgende bezoek. Ze hebben dan een kindje gekregen dus dan is alles anders dacht ik maar wat hoor ik tot mijn schrik. Ze gaat eind april naar Gujarat en gaat daar bevallen dat wist ik al. Ik kom daar dan naartoe begin oktober en dan zouden we terug gaan naar Benares. Maar nu zegt ze dat ze net kindje helemaal niet mee gaat nemen maar dat deze bij haar familie wordt opgevoed. Ik weet niet wat ik hoor. Ze gat daar dan af en toe op bezoek. Ze wil het kind niet groot brengen in Benares. Ik weet niet wat ik hoor maar ja het is haar keuze. Nou dan moet ik wel naar Gujarat als ik de baby wil zien. We nemen afscheid en ik ga naar mijn huis terug. Ankita komt niet veel later en heeft alle 30 enkelbandjes ngo klaargemaakt, top zeg. Ik betaal haar 3000 rs een mooi bedrag denk ik voor haar. Ze blijft hangen dus ik krijg geen tijd om te douchen, ik denk dat ik dat vanavond dan maar lekker ga doen. Anil Kumar is ook nog even gekomen met een vriend, een professionele fotograaf. De andere kids rollen ook zo om en om binnen. Ik pak mijn laatste spullen in en geef nog het een en ander weg aan de kids. en dan is het wachten op de taxi. Die is deze keer mooi op tijd 2.45 uur komt Ganesh naar boven dat de auto er is. Ik bedank Ganesh voor alles en geef hem nog 200 rs als bedankje. Dan neem ik afscheid van de kids. Dhiraj had me gisteravond op de app al gezegd hoe verdrietig hij was maar dat hij het nu niet zou laten blijken maar ik merk aan zijn knuffel wel dat hij geëmotioneerd is. Hij fluisterde me nog wat liefs in mijn oor en ik zeg tegen hem dat we onze droom samen waar gaan maken dus het komt goed en dan moeten we echt afscheid nemen. De autorit begint al slecht want bij de eerste IP Mall zit het verkeer helemaal vast de chauffeur keert de auto uit de file en of dat nu wel zo een goede zet was..... Want even later zitten we in de kleine straatjes helemaal vast en staat het stil. En je kunt hier geen kant op. Al met al zijn we al een dik uur onderweg en nog weinig verder gekomen nou dat belooft nog wat voor de rest van de rit. Gelukkig hebben we het erg ruim genomen met de tijd. Al met al komt hij nog op tijd op het vliegveld. Ik betaal hem en geef hem ook een fooi erbij hij is er tevreden mee zo te zien. De meeste taxi's doen altijd erg moeilijk als je moet betalen dan willen ze meer fooi. Ik ga naar de vertrekhal en toon mijn instapkaart en paspoort. De bagage kan nog niet door de scan maar ik sta vooraan en ben dus direct aan de beurt als hij open gaat. Mijn tas is 17 kilo dus ik moet weer betalen ...... 2 kilo overgewicht dat is 700 rs een tientje. Dus naar het kantoor om dit af te rekenen. Helaas kun je na de scan ook niks meer uit de tas halen want het slot is verzegeld maar naar de handbagage kijken ze niet qua kilo's belachelijk maar ja ik zeur er maar niet over. Ik koop even een drankje en een soort bladerdeeg ding met kaas en installeer me op een stoel. Ik vang van diverse mensen de WiFi op en app nog even met Dhiraj die me nu al mist maar ja het is ook best intensief zo een maand met elkaar en dan nu niks meer. Ik zie op het bord dat de vlucht om 19.10 ipv 18.40 vertrekt en later wordt dat rond 20.00 uur. Er is pas op het laatste moment zichtbaar waar we in moeten stappen. Ik zit aan het gangpad en heb niemand naast me, bij het raam zit nog een man. Blijkbaar krijgen we nog geen toestemming om te vertrekken want ae staan heel lang nog te wachten voor de startbaan. Nou ja vertraging is er toch al. We krijgen onderweg nog een kleine maaltijd aan boord, een chicken of vegetarische sandwich warm, water en koffie of thee. De vlucht duurt 1.10 minuten en verloopt prima. De afhandeling van de bagage is ook snel en ik ga Naarden vertrekhal voor internationale vluchten. Daar willen ze me niet binnen laten maar ik leg hem uit dat ik een hotel heb geboekt aldaar. Ik mag dus door. Bij de info balie vraag ik hoe ik bij het hotel kom. Ze geeft aan dat ik mijn bagage moet inchecken en een. Boarding pas moet hebben. Emirates is rond 12 uur aanwezig om in te checken pfffffff dat is dus nog een aantal uurtje wachten. Bij nadere navraag is dit echt de enige mogelijkheid. Ik probeer liggend op de bagage wat te rusten maar het is zo druk hier dat dat erg moeilijk is. Tegen 12 uur ga ik naar de balie en meld me daar een vrouw van Emirates verwijst me naar de balie ernaast om in te checken maar de meneer daar heeft aan dat ik nog niet in kan checken. Dat kan pas 3 uur voor vertrek. Ik vertel hem waarom ik nu moet inchecken maar hij geeft niet toe het lukt me niet. Het huilen staat me nader dan jet lachen dus ik ga weer terug naar de info en die mevrouw geeft aan niks voor me te kunnen doen. Aan het eind is nog een hotel geeft ze aan. Ik ga daar kijken er staat een balie met een telefoon dus ik bel het nummer wat erop staat en krijg een man aan de lijn die zegt dat er niks vrij is. Als ik klaar be komt er een andere man die zegt dat hij zal kijken. Ik moet om half 2 terug komen dan is er een kamer voor 5 uur. Nou beter iets dan niets. Ik ga maar weer ergens in een stoel hangen en wacht tot half 2. Er is niemand dus ik bel weer. Er komt iemand aan. Een andere man komt en zegt dat er wel een kamer vrij is maar dat deze niet schoon is. Nou ik moet een bak met geld betalen en dan ga ik niet in een vieze kamer slapen met gebruikt beddengoed dus ik taai af. Als ik bij de coffeecorner sta komt de man van eerder eraan dat hij de kamer heeft maar ik vertel hem wat de andere man zei. Hij spreekt het niet tegen zegt allen dat de kamer vrij is. Ik zeg laat maar ik blijf wel hier en dan zit er niks anders op dan ergens een stoel te zoeken en de nacht daar door te brengen. Wie had dat gedacht van een hele goedkope kamer 500 rs in een hotel wat dicht zit, via een dure kamer 9000 rs waar ik niet kan komen en een goed alternatief voor 5800 kom ik gratis op een stoel op het vliegveld terecht. Zo rond 6.35 uur kan ik morgenvroeg inchecken voor de vlucht van 10.35 naar Dubai. Wat zal ik afgedraaid zijn als ik thuis kom........ Welterusten

  • 25 Februari 2016 - 11:35

    Peet & Liel:

    Hoi Petra

    Intussen ben je misschien al bijna thuis, dus welkom terug in Nederland, nu weer even wennen aan de kou en even lekker uitrusten! Mocht je nog aan het reizen zijn, dan nog een goede reis!
    Liefs Peet & Liel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 201859

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: