Shoppen voor Ganga Learning Centre - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Shoppen voor Ganga Learning Centre - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Shoppen voor Ganga Learning Centre

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

05 November 2016 | India, Benares

Zaterdag 5 november 2016

Vannacht redelijk goed geslapen en van orgel zelfs van mijn zere plek in de rug verlost. Ik ben mijn diclofenac vergeten maar gelukkig heeft het zichzelf opgelost. Het af en toe toch even de MIR methode toegepast en ik weet zeker dat die dit bewerkstelligd heeft. Na het ontbijt en de douche staan we op het punt om te vertrekken als Dhiraj me belt. Hij geeft me aan dat hij zijn nieuwe job niet meer aan kan en op gaat zeggen. Ik ben eigenlijk niet meer in staat om erop te reageren en hem te proberen hiervan te weerhouden. Dus ik zeg joh als jij dat vindt moet je dat maar doen, ik heb geen zin meer om er tegen te vechten en hij moet het nu ook niet meer wagen om te zeggen dat jij geen werk kan vinden en in geldnood zit want ik heb alles voor hem gedaan, sinds februari, om hem deze baan te bezorgen dus ik ben er nu ook klaar mee. Ik zeg hem dat ik nu moet gaan en dat ik eind van de dag wel langs kom in Open Hand Cafe om te kijken hoe de stand van zaken is.
Met Gerda neem ik een motorriksja richting Bhojobeer, een flink eind weg want de riksja kot on 250 rs enkele reis. We laten ons afzetten bij DE bakker van deze buurt. Hier kun je heerlijke snacks, dat wil zeggen broodjes en zoetigheden, kopen. Na lang aarzelen nemen we een broodje vegetarische hamburger. Ik neem voor thuis ook nog een pakje platte broodjes mee. De hamburger wordt warm gemaakt en hij smaakt verrrrrukkkkelijk.
Dan gaan we naar een winkel genaamd Mickey Mouse, nee geen kinderspeelgoed maar een soort manufacturen zaak met heel veel soorten knopen,bedels, band etc. We zijn dun elastiek nodig, borduurgaren kn heel veel kleuren. Ik denk dat hij wel 100 doosjes had staan, hij maakte de doos open, Gerda haalde eruit wat ze wilde en ik sloot de doosjes weer af, wat een teamwork. Ook slotjes voor armbandjes en nog een soort garen meegenomen. Voor de man een top verkoopdag 600 rs die kan gelijk de winkel voor vandaag sluiten. We zijn dit nodig om de dames van GLC armbandjes te laten maken. Die gaan dan weer verkocht worden en dan verdienen zijn daarmee geld. Op internet al heel veel voorbeelden opgezocht voor hun. Na deze monteruitgave gaan we met de fiets rijk richting Visalis, een soort van V&D, kleding, speelgoed, eten en drinken, potten en pannen alles is er te koop. Ik had van mijn ex collega's van Florius een bedrag meegekregen als afscheid en hiervan heb ik alvast voor GLC heel veel speelgoed gekocht waar iedereen wat aan heeft. Op school gaan we kijken wat er nog meer nodig is en dat van we dan later nog wel een keer halen. Met een tas vol gaan we naar de buurman Spencer's een supermarkt waar heel veel te koop is. Hier kopen we nog de nodige groeten en fruit voor de komende dagen, een bloemkool, doperwten, appels, mandarijnen, groene paprika, een watermeloen, een pompoen. Dus we zijn gezond bezig. Uit de diepvries nemen we kant en klare Pannenkoekje mee en een soort bruine bonen dus we kunnen Mexicaanse wraps maken, heerlijk. Bepakt en bezakt
pakken we een motor riksja terug naar huis. Snel alles in de koelkast en diepvries en toen de heerlijke broodjes met een klodder leverpastei, door mij meegenomen uit Holland, naar binnen gewerkt.
We besluiten om nar Open Hand te gaan voor een heerlijke koffie. Onderweg komen we langs een nieuwe winkel waar nu uitverkoop is en we gaan even kijken. Het is een sjieke winkel en ze hebben prachtige kleding en shawls. Ik ie een hele mooie witte Kurta en besluit hem te passen. Hij is heel sjeik en ik kan hem ook zeker thuis nog dragen. Ook zie ik nog een bijzondere shawl die hem compleet maakt. Omdat het 30 en 40% korting is valt het al met al nog mee en besluit ik mezelf dit cadeau te doen.
Met de buit binnen gaan we door naar Open Hand cafe. En daar is het tijd voor de wekelijkse uitspatting... een mega kop cappuccino met een stuk cheesecake. Altijd iets waar ik me op verheug. Helaas is er geen verse cheesecake meer maar alleen de gebakken variant dus dan neem ik die maar. Als we net rustig zitten komt opeens de Italiaan waar ik gisteren bij zat binnen en vliegt op mij af. Hij gaat erbij zitten alsof hij niet weg geweest is. Ondertussen heb ik Dhiraj gespot, hij is er dus nog, en als ik hem werkloos op het balkon zie staan ontvlucht ik de Italiaan, overhandig hem aan Gerda haha en ga naar Dhiraj. Hij geeft aan dat hij met Johan de manager heeft gesproken en dat hij een goed gesprek had gehad. Ik kreeg nou niet helemaal te horen of hij bleef of toch wegging. Ik spreek met hem af dat ik hem morgen wel spreek. Hij heeft moeite met de prijslijst en de bestellingen dus ik zeg tegen hem vraag een menukaart met bestel lijst mee naar huis dan ga ik je daar morgen mee verf helpen. Dat zou hij doen. Ondertussen is mijn Italiaan met Gerda in een geanimeerd gesprek gewikkeld maar volgens mij is Gerda er niet rouwig om dat ik terugkom. We bestellen nog een wake-up-chili-Apple juice en de Italiaan gaat, natuurlijk en net als gisteren, aan de pasta. Baba Govinda komt ook nog even langs en zegt me dat ik de Italiaan morgen maar mee moet nemen naar de community lunch, grrrr. Dus uit fatsoen vraag ik hem maar en als hij hoort dat het gratis wil hij meteen mee. Ik probeer hem uit te leggen waar het is dus we zien morgen wel of hij komt. We gaan afrekenen en Johan en Belinda spreken me gelijk aan over Dhiraj. Johan geeft aan hem overgehaald te hebben om te blijven en geeft ook aan hem flink aan te pakken, misschien is dat het beste. Ze vertelden dat hij inderdaad een menukaart had gevraagd dus morgen kan ik hem gaan trainen. We zullen zien. Terug thuis hebben we beide niet veel honger meer dus we eten het restje koude pasta salade met de dure tonijn op. In de loop van de avond trekken we nog een heerlijk zak chips open. De avond hebben we gebruikt om te brainstormen over diverse zaken. Ik heb een mooi appartement gezien wat we misschien wel kunnen huren en deels weer verhuren. Zo hebben wij ook altijd plaats als we hier zijn en met een huurder voor 1 slaapkamer hebben we het grootste deel van de huur afgedekt. De huur is 12000 Rs ongeveer 175 euro per maand en je kunt voor een slaapkamer met eigen badkamer zeker 10.000 Rs per maand vragen dus dat zou nog wel interessant kunnen zijn.
Samen nog even de situatie van Dhiraj besproken omdat Gerda hem vanavond op de app even flink de waarheid had gezegd over zijn gedrag en daarna onze heerlijk zal chips opengetrokken. Mijn dagboek nog even bijgewerkt en toen om 1 uur gaan slapen, tot morgen


  • 06 November 2016 - 10:53

    Bonnie:

    Weer een interessant verhaal. En boeiend zoals al je verhalen. Die mentaliteit kennen wij niet zo he. Vooral niet als je zelf je best doet. Maar je hebt groot gelijk. Niet zeuren over een te kort aan geld als je er niets voor wilt doen.
    Succes verder en vooral blijven genieten hoor!

  • 07 November 2016 - 20:45

    Femmi:

    Hoi Petra,

    Wat een druk programma heb je, leuke dingen maar jammer genoeg toch ook weer zorgen.
    Geniet van al het fijne in je tweede thuisland, groetjes, Femmi.

  • 08 November 2016 - 14:32

    Angelique:

    Oei wat een verhaal, door de verslagen heen, was ik al bang dit te moeten lezen. Ik hoop van harte dat hij nog even blijft doorzetten.
    Ben benieuwd naar je aankoop en hoe het gaat aflopen met eventueel een appartement huren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 201706

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: