Maandag een drukke dag - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Maandag een drukke dag - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Maandag een drukke dag

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

07 November 2016 | India, Benares

Maandag 7 November 2016
Vanmorgen om 4.30 uur ging de wekker omdat ik naar de Ganges wilde voor Chhat pooja, een religieus festival dat 4 dagen duurt en waar ik de gelovigen baden, vasten en zelfs afzien van water drinken. Ze staan lange tijd in het water van de Ganges en bieden offers aan de opkomende en ondergaande zon. Helaas om 5.00 uur toen ik weg wilde gaan was ons huis geheel versleuteld met hekken en grote sloten dus ik zou er alleen overheen kunnen klimmen maar dat leek me een te groot risico, later bleek dat de Japanner die hier ook zit het wel gedaan had haha. Dus ik ga terug naar mijn kamer en check elk halfuur het hek maar helaas om 6 uur was het nog dicht dus ik besloot mijn bed maar weer in te gaan. Ik had wel knap de balen hiervan want vandaag Is het de laatse dag van de ceremonieën dus mijn kans is verkeken op mooie foto's. Ik had rond 10 uur bij MarksCafe afgesproken met Anil Rao dus rond 9.30 uur ging ik die kant op. Het is er super rustig en ik kan de tafel bij het raam nemen. Ik werk ondertussen even mijn mail bij.
Anil belt dat hij beneden staat en ik meld dat ik boven zit dus hij komt ook richting boven. Ik klets gezellig met hem bij en we bespreken nog even de situatie van zijn zusje Anusha die ik vorige keer een gehoorapparaat had gekocht. Ze is nu aan een medicatie die ze 2 maanden moet slikken dan zijn haar vitamines en mineralen weer op orde, die werden door de andere medicijnen afgebroken. Daarna gaan ze weer naar de arts in Mumbai om te kijken of het implantaat kan worden gezet en dit haar zal helpen. Een spannende tijd dus. Ik spreek met Anil af dat we binnenkort een afspraak met dokter Singh maken om alles nog een keer te bespreken en wat de kansen voor haar zijn. Het is dus al met al nog wel een lang traject. Ik neem Anil mee naar mijn appartement waar Kaushal ook is om over morgen te praten over het maken van foto's op Ganga Learning Centre. Anil en ik gaan lekker buiten op ons terrasje zitten. De buren, een Zweeds echtpaar met 2 meiden, komen ook uit hun kamer en die gaan richting Mac Donalds op uitdrukkelijk verzoeken de beide meiden. Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen ik heb ook af en toe daar behoefte aan. Ondertussen komt ook Leon thuis, een Duitse jongen die 5 maanden Engelse les gaat geven op de Naveem school. We kletsen nog wat met elkaar en zo rond 15 uur moet ik richting Megha. Anil en Kaushal zijn beide op de fiets en lopen met me mee tot Assi. Daar nemen we afscheid. Bij Megha komt Anthony, haar man, net met een dame de deur uit. Ze zou visite hebben maar die zou alweer weg zijn rond 15 uur. Als ik binnenkom blijkt dat ze met de kleine naar het ziekenhuis zijn geweest omdat hij iets van een plekje op zijn hoofd heeft waar ze ongerust over zijn.
Ze hebben medicatie meegekregen en het moet dan zo weer weg zijn maar zoals jonge ouders zijn, met het eerste kindje, zijn ze erg ongerust. Ik blijf even en Anthony komt ondertussen weer thuis. Ze hebben een vette discussie over hoeveel medicatie er moet worden toegediend en als ik de gebruiksaanwijzing lees kom ik er ook helemaal niet uit. Volgens mij kunnen ze gewoon beter de apotheek bellen om meer tekst en uitleg.
Ik ga nog even Assi in om voor Megha nagellak remover te halen, welke ik niet kan krijgen helaas. En ik neem een pot salsa mee voor bij de wraps met bruine bonen mexican style die we vanavond eten.
Als ik thuis ben belt Gerda dat ze momo's voor me meeneemt. Als ze later thuiskomt zijn het er zoveel dat ik geen eten meer hoef. In de loop van de avond neem ik nog een crackertje en een appel. Ik werk mijn dagboek bij app even met Dhiraj.

  • 10 November 2016 - 08:55

    Ben Juurlink :

    Jullie zijn alweer ruim een week daar en heel actief lees ik. Leuk. Hier is alles goed in de Mien Ruijs. Het weer is koud herfstachtig met af en toe vorst s'nachts.
    Vr gr Ben

  • 10 November 2016 - 10:27

    Ina Mulder:

    Ohhh wat jammer dat je nu niet naar de Chhat pooja kon om dat mee te maken en foto's te maken. Het is wel een veilig idee dat je rustig kunt slapen met al die hekken en grote sloten.

    Veel plezier nog. (maar dat lukt prima volgens mij, gezien je verslagen)


    Lieve groetjes,
    Ina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 202089

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: