Dagje in Naveem school - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Dagje in Naveem school - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Dagje in Naveem school

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

15 November 2016 | India, Benares

Vanmorgen was ik vroeg op om te plassen en daarna ben ik weer in slaap gevallen en schrok ik wakker om 9.30 uur toen Gerda aanklopte dat over 30 minuten Kaushal er zou zijn, dus rennen en vliegen want ook de taxi zou er om 10.10 zijn. Snel medicijnen geslikt, onder de douche door en ontbijt gemaakt. We hadden via Olacabs een taxi geregeld naar Naveem school volgens Leon de jongen die daar vrijwilliger is geven ze 50% korting.
Taxi kon het niet vinden maar Kaushal heeft hem hiernaartoe begeleidt bia de telefoon.
Zo rond 10.45 uur bij Naveem 160 rs dus niet 50 zoals Leon zei. Als ik hem later ernaar vraag blijkt dat met een riksja te zijn en een speciale promo code. Nou dat weten we dan voor de volgende keer.
Vandana is ook net binnen en we starten met thee en koekjes. Dan ga ik met Kaushal de school in om foto's te maken. Ondertussen kennen de kids ons al een beetje en zijn ze wat opener als we er met de camera aankomen. Zo rond 13.00 uur zijn we terug thuis. Helaas werkt Internet niet maar ik kan nog genoeg andere dingen doen.
We lunchen even met broodjes, leverpastei en pesto.
Dan gaan we richting Assi omdat Gerda haar jurk bij de kleermaker moet halen maar die is nog niet klaar, vanavond om 20.00 uur
We gaan langs Anthony om de taxi af te zeggen naar Obra, Bihar omdat dit bezoek wordt afgezegd. Om twee redenen gaan we niet we hoorden dat het lesschema was aangepast, de middagles kwam te vervallen en dan moeten we zo een eind rijden voor alleen een ochtend in school. Daarbij kost de taxi ook 3800 rs en dat geld is er nu dus niet omdat de geldautomaten nog steeds dicht zitten en we geen geld kunnen krijgen. Op dit moment moeten we alles reserveren voor eten en drinken. We kunnen geen gekke uitspattingen maken.
We lopen terug richting ons huis waar we een afspraak met siddarth lakthoia, de cardioloog die het mooie foto boek maakte, eternal refelctions. We nemen een riksja nar Ming Garden een luxe chinees restaurant en ergens aan de overkant woont hij. We lopen een willekeurige straat in en zien dat dit de 15e lane is en hij woont in de 13e dus nog iets verder teruglopen en we zijn in de 13e. Dit lijkt me geen straat waar hij woont gezien de huizen. Verder geen naambordje en huisnummers dus ik vraag een man die staat te strijken en die wijst het me zo aan. Het is iets verder naast een nieuw hotel Bougainville.
We hebben een leuk gesprek met hem en iets later komt zijn vrouw ook thuis, zijn is ook arts een gynaecoloog. We worden door de dokter mee naar het dak genomen. Onderweg laat hij heel veel kunst zien wat in zijn huis hangt. Het is een prachtig huis en op het dakterras heeft hij heel veel potten met planten en bomen staan, zelfs Bonsai boompjes.
Na het gesprek gaan we terug naar Assi, open Hand cafe, waar het internet heel slecht is helaas. Tom komt ook nog langs en schuift bij ons aan. We hebben vreselijk gelachen om zijn cynische Ierse humor. Om de kosten een beetje te drukken delen Gerda en ik een spring rol. Hij is eigenlijk ook groot genoeg. Dhiraj komt nog langs met Kaushal om zijn schuld in te lossen. Het is opeens erg druk in Open Hand een grote groep meiden komt binnen. Dus Dhiraj springt in bij de bediening, top van hem.
Zo rond half 10 gaan we weg, het cafe is eigenlijk al lang gesloten maar omdat de groep ook blijft hangen blijven wij ook hangen.
We lopen nog even met Tom mee om te kijken waar hij woont. Hij heeft een prachtig plekje midden op Assi crossing. Hij laat met veel trots zijn huisje zien. Daarna lopen we terug naar huis Shivala Road is nu al veel minder druk dan overdag dus lopen gaat nu prima.
Thuis nog even lekker relaxen.