Laatste dag in Ganga Learning Centre - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Laatste dag in Ganga Learning Centre - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Ganga Learning Centre

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

28 November 2016 | India, Benares

Vanmorgen was mijn Indiase club kids wel al vroeg wakker, tenminste om 5 uur branden overal de lichten al. Maar het was nog wel overal muisstil, een vreemde woordspeling met een rest in huis....... Aradhana ligt nog in diepe slaap.
Ik had hun uit voorzorg een van de toiletten toegewezen want ze zijn niet gewend met een westers toilet om te gaan en dat wordt gegarandeerd een bende. En inderdaad het bewuste toilet is een grote modderige plaats geworden. Dus heerlijk dat ik gewoon lekker rustig om de onze kan gaan zitten ........ het nadeel is wel dat onze douche in hun toilet zit maar ik flikker er wel een paar flinke emmers water door als ze vertrokken zijn. Chandu gaat vroeg weg richting Open Hand want die moet om 7 uur beginnen. Aradhana moet naar bijles, Kaushal gaat met ons naar Ganga Learning Centre, Anil heeft geen verplichtingen en Dhiraj begint om 12 uur bij Open Hand. Zo rond 8 uur komt er het een en ander in beweging. Ik ga mijn tanden poetsen en hoor de douche denk dat het Aradhana is want haar bed is leeg. De hoeveelheid schoenen op de gang is al minder. Anil en Kaushal komen tevoorschijn en ze gaan gelijk met Aradhana, die dus te laat is voor deze bijles hoor ik later, weg. Dhiraj blijft nog liggen die heeft de tijd. Ik ga me alvast douchen en daarna omkleden. Als ik klaar ben is ook Gerda wakker en Dhiraj komt ook tevoorschijn. We maken thee en ontbijt, yoghurt met muesli en banaan en kletsen even bij. We pakken onze spullen op voor Ganga Learning Center en lopen naar de weg. Dhiraj vertrekt met een scooter vol dekens richting huis. Manishankar is er al met de riksja maar verontschuldigt zich direct dat hij weer niet meegaat. We gaan langs Open Hand cafe om 2 zuid Afrikaanse mensen op te pikken, kennissen van Johan en Belinda, die gewag een kijkje willen nemen in GLC. Het voelt zo vreselijk thuiskomen daar in de school, kinderen helemaal gek dat we er weer zijn Sunita en Ritu ook blij en ik val direct in de klas yoga. De kindjes vinden het zo leuk dat ik meedoe. En als je mij dan ziet staan, als reus, naast de kleine, dwerg, Ritu lach je je helemaal ziek. We hebben een uitgebreide yoga les, lekker op mijn niveau haha. De kinderen corrigeren me wel dat ik wel in de kleermakerszit,pfff. Zo moeilijk voor mij, moet gaan zitten en niet mijn benen languit mag hebben. Er zijn zulke liefjes bij die komen je kusjes brengen en knuffelen, heerlijke kids, ik zal ze weer missen volgende week.
Met Kaushal nemen we nog wat foto's voor een kerstkaart met echte kaarsjes, een heftig avontuur in een donkere kamer met die kleintjes maar de foto's worden best goed. We vertellen onze zuid Afrikaanse gasten nog het een en ander en we wisselen app uit zodat we contact kunnen houden. Rina gaat morgen met mij mee naar Diva Dyjoti, de gehandicapten groep van Ute.
Zo rond 13 uur is onze riksja terug en gaan we terug richting Assi. Ik stap bij Ravidash gate uit want ik heb gehoord dat er een nieuw restaurant is geopend op de bovenste verdiepen bij Flavours dus ik ga op onderzoek uit. Wel even zin aan iets anders dan Indiaas eten en ik ga de laatste dagen ook niet veel risico nemen. De ingang in al groots met een bodyguard bij de deur. En als ik binnenkom valt mijn mond bijna open alles in een soort Italiaanse, zuid-Franse stijl. Direct denk ik..... dit kost ook wel wat maar ik laat me toch niet afschrikken kan altijd alleen wat drinken. Her en der zitten wat moderne Indiase stelletjes dus die hebben dit ook al gevonden. Het is is hier geen toeristengebied dus ik denk dat ze het op het hogere Indiase segment en de studenten van de BHU gooien. De kaart is bijzonder uitgebreid maar de prijzen liegen er niet om. Ik neem eest maar eens een lime soda van 75 rs (€1,00) dat kan er nog wel af. Dan vraag ik ook gelijk of ik kan pinnen hier en dat kan dus ik kan het breed laten hangen. Ze hebben best een uitgebreide burgercard en op advies van de ober neem ik er eentje. Het is ff wachten maar ze hebben ook free WiFi dus dat is gemakkelijk. Maar het wachten wordt beloond met een mooi plankje met daarop wat sla, een frituurmandje met patatjes en een burger met een echt wit burgerbroodje yummmmmie. Nou en ik kan jullie zeggen het kost wat maar dan heb je ook wat. Voor een euro of 6 heb ik een toplunch gehad. Maar dan het afrekenen ... ik had al app contact onder het eten met Rabo dat mijn creditcard het niet doet maar ik heb nog cards zat. Helaas de ene na de andere deed het hier niet.... tenslotte mijn VISA card die ik nooit gebruik maar echt als reserve heb...die deed het. Ze moesten er wel om lachen en ik ook. Ik heb net met Gwen afgesproken om thee bij haar te drinken. Ik koop bij de winkel een blok heerlijk Amul chocolade en zie een bekende daar een cornetto ijsje eten, dat steekt aan dus ik tracteer mezelf ook nog op een ijsje. Zo loop ik naar Shivpury Collony en val bij Gwen binnen. Ze heeft de thee klaar en vertelt dat ze net 2 grote blokken chocolade had gekocht en ik dus die maar lekker zelf op moest eten, cadeau voor mezelf en geen straf. We kletsen wat bij en maken plannen voor de laatste dagen dat ik hier ben. Woensdag gaan we naar onze vriendin Jill die een guesthouse is gestart. Vanaf Gwen pak ik een riksja de man weet volgens mij niet waar hij naartoe moet maar hij vraagt een ander en dan zou het hem duidelijk moeten zijn. Onderweg hoor ik hem mopperen en bij elke kruising kijkt hij om naar me of hij kan stoppen, nee Jochie ik woon aan het einde van de straat....helaas. Als ik hem nog 10 rs meer geef dan afgesproken is het nog niet goed maar ik loop gewoon weg. Gerda is al thuis ze heeft de laatste was gehaald en met Vandana overlegd over de te betalen huur en onze geldproblemen. We kunnen nog steeds bijna geen geld krijgen..... we schakelen Leon in onze Duitse mede bewoner. Vanavond gaan we dat met hem kortsluiten.
Helaas werkt internet weer niet optimaal dus ik schrijf mijn dagboek offline bij. Leon komt langs met 110 euro of ik die op zijn rekening in Duitsland wil zetten zodat hij kan gaan pinnen. Euro omwisselen is helaas nog steeds niet mogelijk of ze geven je per euro 13 cent minder, echte afzetterij. We gaan hem geen geld overmaken voor Vandana omdat het 15000 is en dat moet hij dan steeds per 2000 uit de geldautomaat halen, dus dat wordt uren in de rij. We gaan gewoon in februari/maart het geld voor haar meenemen. We eten samen thuis een soepje met nog een restje aardappelsalade. Daarna gaan we naar Vandana om alvast afscheid te nemen ze gaat moren naar haar moeder voor 10 dagen omdat die niet zo fit is. Ik geef mijn geschenkjes en we kletsen nog wat na. Daarna terug naar huis en naar bed want internet werkt nog steeds niet.

  • 29 November 2016 - 12:12

    Gertrud:

    Nog veel plezier de laatste dagen Petra en een goede terugreis gewenst.

    Liefs,
    Gertrud

  • 29 November 2016 - 13:04

    Femmi:

    Hoi Petra,

    Geniet nog even maar ik heb begrepen dat je ook weer snel terug gaat.

    groetjes en een goede terugreis,

    Femmi.

  • 29 November 2016 - 17:26

    Evelyn:

    Ha lieve Petra.

    Wat een mooie verhalen weer. Wat geweldig toch wat je hebt weten op te bouwen daar. Fijne tijd nog en alvast een goede terugreis naar het koude kikkerlandje...

    Liefs Evelyn

  • 29 November 2016 - 19:27

    Ben Juurlink:

    Goede terugreis Petra. Je zal hier wel moeten wennen aan de kou.
    Brrr -8 gr s'nachts. Thermo ondergoed, warme truien en muts handschoenen uit de kast.
    Vr gr ben

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 482
Totaal aantal bezoekers 201708

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: