Ontmoeting met oude vrienden - Reisverslag uit New Delhi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Ontmoeting met oude vrienden - Reisverslag uit New Delhi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Ontmoeting met oude vrienden

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

11 Oktober 2017 | India, New Delhi

Vandaag had ik een afspraak met Mayanka een meisje die ik in Benares ontmoet heb en die nu studeert in Delhi. Als ik s morgens op mijn telefoon kijk heeft ze afgezegd omdat ze plotseling naar school moet en deze les niet kan missen. Dus dat gaat niet door daarom heb ik de ochtend lekker voor mezelf en doe het rustig aan. Ik ontbijt op den dakterras vlakbij mijn hotel en neem daar alle tijd voor. Vanmiddag heb ik met Praya afgesproken, de dame in wiens huis ik ook al eens heb gezeten in Benares. Rond de middag neemt ze contact op dat haar chauffeur mij op zal halen. Even later meldt ze zat hij de straat niet in kan rijden dus dat we elders moeten afspreken, ik geef de telefoon aan een jongen in het hotel die hun uit kan leggen waar we het beste af kunnen spreken. Dat wordt bij de metro RK Ashram gate 3. Daar zal ik dus opgehaald worden door een chauffeur in blauwe kleding, in een grijze auto erg duidelijk maar ja als het goed is zijn er niet veel blanke mensen daar dus ik val voor hem wel op. Op de afgesproken tijd sta ik daar maar het duurt nog 45 minuten voor er een man , inderdaad, in een blauwe outfit naar mij toekomt om te vragen of ik op Pragya sta te wachten. We lopen naar de auto en daar is ook Pragya het is fijn haar weer te zien maar ik vind dat ze er slecht uitziet. Broodmager en heel erg teer. Ze blijkt ook niet gezond te zijn. Dat was ze toen ook al niet maar nu nog minder. We moeten een eind rijden om bij haar huis te komen. Achter het blok huizen stoppen we daar zijn de man van Pragya en zijn broer aan het verhuizen met de spullen van hun ouders die overleden zijn.
We schudden even handjes en gaan dan verder naar hun huis. Daar is ook de dochter aanwezig Saumya, veel over gehoord maar ik had haar nog nooit gezien. Er is veel personeel een chauffeur, een huishoudster en een kokkin. We kletsen wat bij en tussendoor bellen we nog even met de moeder van Pragya die eigenlijk het huis verhuurde. Het blijkt dat er nu wel 4 kamers vrij zijn terwijl ze anders altijd hutje mutje vol zitten. Ik geef aan dat ik nog wel wat mensen weet die war zoeken en dat ik ze zal doorverwijzen.
We rusten tussendoor even en lunchen en kletsen bij. Dan moet er ook nog gegeten worden terwijl het al 20 uur is. Ik geef aan dat ik niet al te grote honger heb en niet al te laat naar huis wil. Gwen komt vannacht dus dan moet ik er weer uit en is mijn nacht weer gebroken. Zo tegen half 10 hebben ze een Ola taxi voor me besteld,dat is een super goede en vooral goedkope taxi. Hij is er binnen 5 minuten en dan vertrek ik. Het eerste stuk gaat prima maar op een gegeven moment maakt de chauffeur vreemde bewegingen en gaat schokkend rijden. Het is net alsof hij een soort epileptische aanval krijgt. Plotseling stopt hij en zegt dat hij er even uit moet. Hij haalt een fles water uit zijn kofferruimte en giet het over zijn hoofd. Nu valt bij mij het kwartje, hij viel bijna in slaap. Als hij terugkomt zin de auto zegt hij inderdaad dat hij al vanaf 5 uur vanmorgen in de auto zit en nog tot 1 uur vannacht door moet rijden, onverantwoord. Hij neemt een appel want hij had ook nog niet gegeten. Ik zeg tegen hem dat ik hem probeer wakker te houden door constant met hem te kletsen. Hij zegt Ik spreek bijna geen Engels maar ik zeg dat interesseert me geen klap ook al spreek jij Hindi en ik Fries we blijven kletsen. Gelukkig bereiken we het hotel zonder kleerscheuren en ik betaal hem zelfs een vette fooi en zeg hem dat hij daarvan NU moet gaan eten voor er echt ongelukken gebeuren. In het hotel pak ik mijn spullen in voorzover mogelijk en neem een lekkere douche. Dan schrijf ik mijn dagboek nog even bij en probeer een beetje te slapen. Ik zet de wekker op 2.30 uur. Zodat ik wakker ben als Gwen komt.
Ze heeft nog steeds niet gereageerd op mijn berichtjes, waarschijnlijk toch geen WiFi. Al met al hoor ik niks maar om half 4 gaat de telefoon en staat ze beneden aan de receptie. Leuk om elkaar weer terug te zien. We kletsen nog door tot 5 uur en gaan dan nog even slapen. Dhiraj komt rond 8 uur aan met de trein. Welterusten

• 16 Oktober 2017 - 11:37

Angelique:

dat was een pittig nachtje dus