Bezoek aan Jill haar guesthouse - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Bezoek aan Jill haar guesthouse - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Bezoek aan Jill haar guesthouse

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

21 Oktober 2017 | India, Benares


Gistermorgen had ik helaas nog steeds geen yoghurt dus na een rustig opsta ritueel ging ik samen met Gwen richting Open Hand Cafe. Dan daar maar ontbijten. ik zag onlangs dat ontbijt van een van de Deense jongens en dat zag er top uit dus mijn eetlust was daardoor flink opgewekt.
Echt goedkoop zijn ze niet bij Open Hand want dat ontbijt kost 260 rs (3,50 euro) maar je krijgt er thee of koffie bij en fruit en yoghurt en als je dat allemaal optelt samen betaal je los meer.
Ik vroeg aan Dhiraj of hij mijn toast ook extra kon roosteren en of ik een roerei kon krijg Ipv een gebakken ei. Ik heb er lang over gedaan om het op te krijgen en ondertussen was het een soort brunch geworden. Gwen kwam weer terug van den huizen belichting, ik ga niet meer mee want er is altijd wel iets niet goed. Volgens mij gaat ze ook niet vinden wat ze zoekt. Dus ik laat haar lekker haar gang gaan en geef alleen tips als ik ze weet. Nu was het huis weer te groot, te duur maar verder prima. Voelden mij moet je gewoon onderhandelen en dan zien tot hoe ver ze willen gaan.
We kletsen nog even met Dhiraj en gaan dan richting Bengali Toli richting Godolia waar Jill een guesthouse heeft.
We nemen een verzamel riksja een soort buurtbusje waar je voor 10 rs mee kunt gaan. De man blijft maar wachten sn Gwen is ongeduldig en zoekt een andere , die vinden we en deze gaat direct die kant op. Onderweg wordt hij volgeladen en daarna gaat hij rechtstreeks door. Het is weer beestachtig druk in Godolia, een van de redenen waarom ik er niet graag kom, maar we wringen ons door de massa heen richting een zijstraatje naar Bengali Toli waar Jill haar guesthouse Lotus is. Onderweg zie ik nog leuke dingen voor de winkel tasjes van 50 en 100 rs, mooi voor op de markten en shawls die lopend altijd goed. Die Indiër had lang in Barcelona gewoond lachen om zijn accent.
Gelukkig had ik wat extra geld meegenomen voor deze aankopen.
We komen aan bij Jill wat een prachtig guesthouse zeg maar ook niet goedkoop. Je kunt Sien dat hier een buitenlander aan het roer staat het is spic en span schoon en knus ingericht. Iets aan de muur, kleine decoraties en mooi beddengoed. De badkamers zijn ruim en modern.
We lunchen gezellig bij haar en wat blijkt haar kok is de oude kok van Cosy Corner.ik vond hem al een bekend gezicht hebben. Het is een echte topper. We bestellen sandwich kaas en tomaat en frietjes erbij.
Ik tref nog een Nederlandse man die op rondreis is en klets even met hem bij. Jill gaat vanavond nog terug naar Delhi en moet nog wat werk doen. We nemen afscheid en zien elkaar in november nog terug en zeker als ik in december nog in Delhi ben. We lopen weer terug naar de main crossing en zoeken weer een gedeelde riksja. Deze is snel gevonden en snel vol met 4 dames, gezellig. Bij Shivala Ghat geven we aan dat we een kruising verder moeten en als we daar aankomen en hij stopt stap ik uit maar plotseling begint die gek weer te rijden omdat hij ons verder wil afzetten dus ik hang half uit de auto en in de auto maar gelukkig roepen alle omstanders stop en loopt het goed af.
We gaan naar huis en ik relax de avond lekker en werk de spullen voor Chances 4 Children India even bij omdat allen bonnetjes voor de aankopen goed geregistreerd kunnen worden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 201457

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: