Een relaxte zondag in Benares - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Een relaxte zondag in Benares - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Een relaxte zondag in Benares

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

29 Oktober 2017 | India, Benares

Ook op zondag gaan de ayurvedische behandelingen gewoon door dus om 9.30 uur sta ik in Assi klaar voor de olie massage en en het hete stoombad.
Daarna komt Aradhana naar Open Hand om 20.000 rs te halen. Dit zijn de kosten voor haar school voor de rest van het jaar. Deze kosten zijn gesponsord door de mensen van AnantA . Ze laat me ook nog even zien dat haar lichaam onder de ringworm zit. Ze heeft een zalfje gebruikt maar dat heeft niet geholpen. Haar moeder schijnt nog veel meer last hiervan te hebben. Aradhana geeft aan dat ze niet naar de dokter kan omdat het te duur is. Te Belachelijk voor woorden dus ik ga kijken wat ik voor haar kan doen.
Ik loop met Aradhana naar mijn huis en kom onderweg Dhiraj zijn vrouw tegen die vanmiddag met mij mee gaat naar de community lunch. Ze gaat eerst nog even naar Assi en komt straks naar mij toe. Ik trakteer Aradhana op een ijsje en mezelf natuurlijk ook. Ik ben helemaal geen ijsliefhebber maar hier vind ik ze best lekker.
We lopen door naar mijn huis en ook Dhiraj zijn vrouw komt daar. Ik geeft Aradhana een Kurti die me te klein is, ze is er erg blij mee. Dan belt Ruchika van de galerie die ook mee wil gaan. Ze heeft haar dochter bij haar en staat bij mij voor de deur met de auto. We stappen in en rijden naar Shivala Ghat met de auto maar kunnen niet bij de Ashram komen dus we lopen het laatste stuk. Er zijn al een aantal mensen en weer heel veel nieuwe gezichten. Ik heb niet zo een honger dus ik neem een klein beetje van het pompoengerecht. Ik heb ook geen zin in cake na het eten, zit even vol.
Na de lunch gaan we terug naar Assi, Juhi wil liever met een riksja dus ik zoeker eentje op. We gaan naar Open Hand dan kan ze verslag aan haar man uitbrengen hoe ze het vond.
Om 17.00 uur heb ik een afspraak met Abhinav Krishna Gautam, een Indiër die geboren is in Engeland, opgegroeid is in de VS en nu weer even hier woont. Hij was ook vrijwilliger bij Fairmail maar ik heb hem nog nooit ontmoet. Het is een ontwikkelde vent die de hele wereld rondreist voor zijn werk. Hij is een soort van software engineer. Hij geeft me aan dat hij Kaushal gesproken had over het opnieuw opzetten van een Fairmail 2.0. Hij wil hier graag aan meewerken en ook kan hij, vooral in de VS, kijken of hij geld beschikbaar kan krijgen.
We praten mijn plannen door en ook vertel ik hem wat ik doe met Chances 4 Children India. Ondertussen zijn we al een paar uur aan de klets en bestellen we ook maar wat te eten. Ik neem een Waldorfsalade, hij smaakt echt voortreffelijk en is rijk voorzien van geraspte kaas, een top keuze. Het Deense meisje wat we eerder ontmoet hebben is ondertussen ook aangeschoven bij ons. We kletsen heerlijk een eind weg met elkaar. Het is ondertussen zo beetje sluitingstijd van Open Hand en we gaan nu ook maar richting huis. Abhinav en ik houden contact met elkaar en misschien gaat hij mee naar Dev Divali in Tree Ashram.
Ik wilde eerst een riksja nemen maar het is heerlijk weer om te lopen en ik pik even op de terugweg nog yoghurt mee naar huis.
Thuis gekomen doe ik het nog even rustig aan, heb heerlijke sour Cream zoutjes gekocht en cola dus daar eindig ik de avond mee, welterusten voor morgen weer een nieuwe werkweek hier.

• 31 Oktober 2017 - 21:15

Froukje Willems:

Ik vind dat je het geweldig doet daar in z,n warm land