Een dagje voor mezelf - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Een dagje voor mezelf - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Een dagje voor mezelf

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

05 November 2017 | India, Benares

Vandaag mag ik uitslapen omdat ik pas om 10.00 uur de massage heb. Vandaag is de laatste dag van de leaf massage en de Sirodhara en eerlijk gezegd ben ik daar ook niet rouwig om. Ik ben het wel een beetje zat om de hele dag met een olie hoofd rond te lopen. Gelukkig heb ik een goede shampoo bij me die het er goed uit krijgt. En ik heb natuurlijk een geiser met warm water dat is ook wel belangrijk. Helaas heb ik geen yoghurt dus ik ontbijt met een bak vol vers fruit. Dan ga ik richting mijn massage. Als ik op de bank ligt komt dokter Muchta binnen lopen. Ze vraagt hoe het met me gaat. Als ik klaar ben zit ze in gesprek maar haar kleine zoontje van 5 maanden is er nog wel, een lief ding. Na het ontbijt loop ik naar Open Hand café voor koffie, helaas geen stroom dus het wordt een ontbijt met Indiase, slappe, koffie.
Er komt een Nederland stel bij me zitten die beide ziek zijn en vanavond moeten vliegen, niet erg prettig. We kletsen wat bij en ze vragen me het een en ander over hun volgende bestemming in Zuid India.
Ik heb vandaag even geen zin aan de community lunch, ik heb last van mijn hielspoor en probeer zo weinig mogelijk te lopen. In ieder geval niet hele afstanden zoals normaal.
Ik ga vervolgens richting Aum Cafe om mijn lemon quenca te drinken en omdat hij vandaag zo lekker smaakt neem ik er nog eentje. Ik werk mijn administratie even bij en zo rond 3.30 uur, sluitingstijd, ga ik richting mijn vriend Antony van The Bed. Helaas zie ik zijn vrouw en zoontje weinig ze zijn verhuisd en wonen best ver. Vorig jaar kon ik altijd even langs lopen op de weg naar mijn huis maar dat is nu wel anders.
Ik hoor dat Megha morgen met haar zoontje naar Gujarat vliegt om daar tot en met begin februari te blijven. Dus ik spreek af met Antony dat ik na 18 uur terug kom dan zijn ze beide in de winkel. Kan ik ieder geval nog even afscheid nemen.
Ik ga terug naar Open Hand want om 17 uur komen daar 2 mensen die een gehandicapten project hebben opgezet met een klein schooltje. Via Dhiraj willen ze graag met mij praten. Op de Assi kruising blijk ik ze achteraf tegengekomen zijn gekomen, ze rijden op een aangepaste scooter omdat ze beide gehandicapt zijn.
Ze nodig me uit om te komen kijken bij een speciale Childrensday die er op 14 november is. Dan kan ik zien wat ze doen. Het is een leuk gesprek en het zijn gedreven mensen kijken wat ik voor ze kan betekenen.
Ik eet nog snel een frietje en ga dan door naar The Bed. Megha en Banku zijn er ook. Ik word uitgenodigd om met Banti mee te gaan naar Gujarat om de bruiloft van Megha haar zus bij te wonen. Lijkt me leuk maar vliegen kost veel geld waarschijnlijk rond 200/250 euro. Ik zal een special jurk moeten kopen ook erg duur en ik ben dan 5 dagen weg. Ik zeg dat ik erover na ga denken en morgen zal melden of ik mee ga. We kletsen nog even en dan ga ik richting huis. In februari zie ik Megha wel weer.
Onderweg naar huis neem ik de. Broodje mee van Vegan and Raw die lacht me erg toe om thuis op te eten met tomaat, kaas en uien.
Thuisgekomen werk ik nog even wat administratie bij en ga ik heerlijk slapen. Ik kom nog een vreemde dame in mijn huis tegen die blijkt vannacht in de kamer van de Deense te slapen die nog in Sri Lanka is. Ik heet haar welkom en vertel haar mij te vragen als ze iets nodig is, welterusten tot morgen