Bezoek uit Nederland en een jarig Jetje in India - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Bezoek uit Nederland en een jarig Jetje in India - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Bezoek uit Nederland en een jarig Jetje in India

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

06 November 2017 | India, Benares

Hiep Hiep Hoera vandaag is mijn lieve vriendin Willeke jarig en ze is gisteren aangekomen in Calcutta om daar aan de slag te gaan voor haar stichting Help2Help. Ik heb helaas weer geen yoghurt omdat hij gewoon dicht was gisteravond. Ik denk dat ik te laat was of hij was uitverkocht.
Dus alle fruit wat ik heb uit de kast getrokken appel,mandarijn, banaan en papaya, heerlijk alles vers van de markt gehaald. Vandaag heb ik een andere behandeling een scrub van honing, mosterdzaad, kurkuma en ngo wat kruiden. Ik kan nou niet echt zeggen dat ik het lekker vond. Het is moeilijk om te masseren omdat er geen olie bij betrokken is. Alles gaat erg stroef en ik plak als een lolly aan alle kanten. Als het klaar is zie ik er uit als .... mijn huid is vol met mosterdzaadjes het lijkt wel een enge ziekte. Ben blij dat dit maar voor een dagje is.
Het is er zelfs na het stoombad moeilijk af te krijgen dus ook in de kleding voel ik me nog erg vies brrrr.
Ik loop naar Open Hand omdat ik daar een afspraak heb met een muzikant Anshuman die ik via Willeke heb leren kennen. Hij en zijn broer zijn hele bekende muzikanten en komen vaker in Europa om te toeren. Ze hebben voor 2018 september/oktober plannen om te komen en ik wil kijken of we een concert en een workshop op kunnen zetten in combinatie met Indiase hapjes en een soort van verkoop van Indiase spullen.
Het is een leuke gozer en we overleggen over en weer wat onze plannen zijn.
Ik denk dat we dit mooi op kunnen zetten in de gashouder. Hij geeft aan dat hij in de workshop de Indiase muziek dan via gitaar les gaat doen in de workshop. Hij heeft in Enschede dit al een paar keer gedaan. We nemen afscheid en houden contact met elkaar.
Als ik nog even blijf komt Gwen binnengewandeld die had ik al een paar dagen niet gezien dus we hebben wel wat om bij te kletsen.
Ondertussen komt ook Sandra binnen, een dame uit Zwolle die ik heb leren kennen op een workshop. Ze is hier al een paar maanden en komt nu gezellig in Varanasi. Leuk om haar te zien. Ze heeft in Stop Hostels haar intrek genomen voorlopig tot ze wat anders krijgt. Met Gwen klikt het gelijk en die biedt haar gelijk de extra kamer in haar flat aan..... Deze kan ze voor 7500 rs per maand huren. Ondertussen komt ook Govinda Baba binnengewandeld en hij schuift ook bij ons aan. We bestellen wat te eten omdat we allemaal wel honger hebben. Ik neem gewoon een lekkere eenvoudig vegetarisch fried Rice. Als ik zie hoe lang het duurt voor een andere zijn gewone breakfast kreeg, minimaal een uur, dan belooft het niet veel goeds. Ik krijgt vrij vlot mijn rijst, dat is ook een makkelijk gerecht. Dan krijgt Gwen haar wrap en hoort Sandra opeens dat ze geen spinazie hebben en haar Waldorfsalade dus niet door kan gaan, Pfff we zijn ondertussen een dik half uur verder na de bestelling. Dat had ze toch ook direct kunnen zeggen
. Gwen probeert dat uit te leggen maar .... Het kwartje valt niet bij de dame Rinky van de bediening. Het is zo wie zo een arrogant type, erg oppassen voor deze dame. Ze speelt samen onder een hoedje met een ander tegen Dhiraj dus ik houd haar op een afstand.
Sandra besluit dan ook maar voor de wrap te gaan. Gelukkig komt deze vrij snel.
Na het eten gaan we lopend richting Spencers om inkopen te doen en Sandra haar hostel ligt daar ook in de buurt. Op de markt onderweg kopen we nog wat fruit. We lopen langs mijn huis zodat Sandra dat ook even kan zien. En daarna op naar Spencers. Ik heb weer een hele tas vol voor ongeveer 8 euro. Heerlijke kaas, verse groente en een honing meloen zelfs yummie.
We vertellen Sandra hoe ze moet lopen Rn gaan dan richting mijn huis omdat Gwen haar fruit bij mij heeft laten liggen. Ondertussen is het rond 18 uur en start ik mijn werkcomputer op om in te loggen. Feije doet de telefoon zodat ik afspraken kan gaan maken.
Ik maak voor het avondeten heerlijke broodjes met kaas, tomaat en ui.
In de loop van de avond komen de 2 Denen die naar Sri Lanka waren ook terug dus we kletsen even bij. Maar ze krijgen al gauw bezoek dus ik ga weer aan het werk.
Gelukkig kan ik vanavond veel mensen bereiken om een afspraak te maken en ruimt mijn lijstje lekker op.
Zo tegen 23 uur Skype ik nog even met mijn moeder ze hadden dit weekend feest van mijn oom en tante die 60 jaar getrouwd waren. Mijn broer was er met zijn hele gezin ook bij, leuk.
Ik werk mijn mail nog bij en dan ga ik slapen, welterusten