Hereniging met een foto vriend uit Bagalore - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Hereniging met een foto vriend uit Bagalore - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Hereniging met een foto vriend uit Bagalore

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

25 November 2017 | India, Benares

Vandaag gaan we nog een dagje naar Naveen school om nog een x yoga te geven aan de leraressen.
We gaan samen met Vandana in de taxi die kant op maar gaan eerst nog naar Gowdolia omdat ik verf ga kopen voor de laatste klassen waarvan de bankjes en tafels nog geverfd moeten worden. We gaan naar een ander zaak dan vorig jaar, het blijkt de broer van de schilder te zijn. Alles wordt besteld en ik betaal 11.000 rs. We moeten een motor riksja nemen naar de school omdat onze taxi niet wilde wachten.
De leraressen zijn er al weer helemaal klaar voor. Sandra doet een Iers andere les dan de vorige keer zodat ze nog een voorbeeld hebben van hoe ze een les aan de kinderen kunnen geven. Ik maak nog foto's van het dak zodat we een actie op kunnen zetten in Nederland om een nieuw dak te realiseren. Vandaag heeft Vandana ook weer een lunch op school geregeld.
We gaan terug met een motor riksja maar het is een drama op de weg en hij besluit een andere weg te gaan maar daar is het minstens zo erg. Opeen horen we een klap en staan we stil. Het blijkt dat een vette auto onze bumper heeft geraakt en hij zit vast met zijn bumper in die van ons.
Met man en macht proberen ze het los te krijgen maar dat is nog niet zo gemakkelijk. Voor de zekerheid stappen we maar uit. Het stroomt col met kijkers en iedereen weet beter hoe het opgelost moet worden. Ook hier staan de beste stuurlui aan wal blijkbaar. Na flink veel tijd lukt het om de innige omhelzing weer los te laten van de beide auto's. Maar dan zijn we er nog lang niet. Ik had om 3 uur een afspraak maak het is ondertussen al 3 uur geweest en we zijn nog niet thuis. Ik stuur dus maar even en berichtje dat dat ik vast zit in het verkeer. Na een lange rit komen we toch thuis en dan loop ik meteen door naar Open Hand café. Ik heb een afspraak met een fotograaf uit Bangalore Shishir pal Singh. Hij komt met een vriend uit Varanasi. We gaan en lopen in de richting van een nieuwe restaurant waarvan een beroemde fotograaf Vinay Tripati eigenaar is. Ze kennen elkaar van Facebook het is even zolen maar we vinden het achterin een klein steegje. Het is een leuke frisse tent die ik nooit zou hebben gevonden. Boeven is nog een dakterras waar hij voorstellingen doet. Op dit moment oefenen ze voor een voorstelling voor morgen. Ee drinken een thee en dns gaan we weer. Shishir moet morgen vroeg vliegen dus we nemen hartelijk
afscheid en we houden contact ivm het opzetten van de fotografie groep door mij in Varanasi. En de uitnodiging om naar Bangalore te komen is binnen . Misschien ga ik de volgende x wel via Bangalore vliegen en daarna door naar Varanasi ipv via Delhi. Ik ga langs de groeten en fruit stallen om nog wat inkopen te doen en dan ga ik naar Vegan And Raw waar we de swing dancing avond hebben vanavond. Ik eet een Bruchetta en een kleine pizza. Het is weer gezellig met iedereen en als het afgelopen is kan ik met Ute op de brommer naar huis. Ze verliest haar bakblik als we de scooter draaien en voor we het kunnen grijpen wordt net geplet door Deen motor riksja, dag bakblik.
Thuis gekomen rommel ik ngo even en dan ga ik mijn bedje in.