Op bezoek bij twee van onze projecten - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Op bezoek bij twee van onze projecten - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Op bezoek bij twee van onze projecten

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

23 Februari 2018 | India, Benares


Vandaag hebben we een taxi gehuurd voor de hele dag omdat we naar ons jongste project buiten de stad gaan. Hier kun je niet komen met een riksja en ook al kom je er dan kom je niet meer thuis. De enige mogelijkheid is de Kiran bus te nemen om 9.30 uur vanaf Lanka en dan kun je om 15.00 uur weer terug. Maar die tijd is me net te lang om daar te zijn. En de bus is zo vol dat je
de hele rit moet staan. We hebben de taxi 8 uur tot onze beschikking en 80 kilometer. De rit ernaar toe is een mooie rit met plattelandsleven. De drukte is er niet minder maar wel anders. We worden welkom geheten in ons project. De kinderen zingen ons toe en de naaisters staan trots bij de gekochte naaimachines. De kinderen zitten mooi achter de nieuwe lestafeltjes dat is een stuk beter dan alles op de grond te doen. Verder hebben we nog een almira, een kast, gekocht om alles keurig achter slot en grendel op te kunnen ruimen.
We spreken met het echtpaar van het project wat dingen voor de toekomst door. Hoe gaan we verder met de sponsoring van dit project. Wat moet er de komende maanden gebeuren etc etc. We hebben voor nu schriften en pennen meegenomen. Spelletjes, iets lekker voor de kinderen en heel veel kleding ook voor kleinere broertjes en zusjes.
Rond 1 uur komt de taxi weer en gaan we terug richting Varanasi. We laten ons afzetten in BHU, de campus van de universiteit, waar we de tempel bezoeken. Het is een mooie groene omgeving, ik kom hier graag. We lopen de tempel in en kijken erom heen. Ik word gezegend door een priester die natuurlijk daarna geld wil maar ik loop gewoon verder.
Na het bezoek nemen we een drankje en ik koop een Samosa voor 5 rs. En dan gaan we naar de ingang van de Campus en bezoeken onze huisbaas in de medical departement. Hij heeft een prachtig kantoor en volgens hemzelf heeft hij het erg rustig, een mooie voorbereiding op zijn pensioen volgend jaar. We drinken een kopje thee kletsen even bij en ga dan rond 3 uur richting Teliabagh om te gaan kijken naar de Annual Function een feestdag voor de kinderen met zang en dans. We zijn door het drukke verkeer net iets te laat maar gelukkig is de tijd van elastiek in India en zijn ze nog niet begonne.
We krijgen mooie plaatsen vooraan dus we kunnen volop filmen en fotograferen. De kinderen genieten echt van hun optredens en wij gelukkig ook. Na de voorstelling gaan de kinderen naar huis en krijgen ze een traktatie mee die door Chances 4 Children India gesponsord is. Het is een soort appelflap van bladerdeeg met een vulling van aardappel. Je kunt zien dat ze er erg blij mee zijn. Na de voorstelling bel ik de OLA dat wee terug willen. Hij staat aan de overkant van de straat, bij ons kun je bijna niet komen en zeker in en uitstappen is een risico volle aangelegenheid. Maar ja nu mogen wij door het drukke verkeer zien dat we aan de overkant komen. Dus met gevaar voor eigen leven begeven we ons in het massale verkeer. Gelukkig komen we beide heelhuids bij de taxi aan en kunnen we naar huis terug. De chauffeur zegt dat we over de 8 uur heen zijn. Nou dat dacht ik niet. Hij was er om 10.20 uur en nu is het 17.30 uur dus hij zeurt mist mooi maar de tijd is nog steeds binnen de marges. Maar gelukkig gaat de afrekening automatisch via de app en kan hij ons niet bedonderen. Als we om 18.03 uur thuis komen geeft de taxi ook gewoon de prijs aan voor 8 uur. Ik geef hem nog een kleine fooi, waar hij blij mee is. Als ik uit wil stappen, de deur een klein stukje open, schrik ik me het apezuur als er een motor met vol geweld tegen aan klapt. Ik blijf binnen zitten. Yvonne is al buiten en kijkt naar de man en de motor die op de weg liggen. Maar de man staat op en ook de motor komt weer in de benen. Ik blijf rustig zitten en de taxi chauffeur geeft me aan dat ik maar aan de andere kant uit moet stappen en dat het goed is. Zijn auto deur is ook beschadigt maar dat is hier niet zo een probleem. De man op de motor rijdt weg en ik stap nog steeds geschrokken uit.
De schrik zit me wel in de benen maar gelukkig is alles goed afgelopen.
Ik ga direct aan het werk en Yvonne gaat naar de beauty salon voor een massage, ze neemt daarna voor ons een pizza mee die we gezellig bij mij op kamer opeten.
Dan nog even werken en daarna slapen na een volle maar prachtige dag vandaag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 202520

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: