THE day after - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu THE day after - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

THE day after

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

03 Maart 2018 | India, Benares


Vanmorgen eerst maar eens even naar Eve's beauty salon om mijn handen en nagels te laten doen. Die zien er na Holi met al die verf niet meer uit. Er is niemand in de zaak en iedereen hangt op de bank te wachten. Dus ik ben meteen aan de beurt. Het is ook wel even een lekker relax momentje. Ik besluit maar geen kleur op mijn nagels te laten doen dus gewoon blanke lak met een kleine glitter dat dan wel weer. Vanaf Eve bestel ik een OLA riksja naar IP mall. Ik wil even kijken wat daar allemaal nog voor winkels zijn en ik wil zo wie zo naar de Big Bazaar. De trip met de riksja gaat super snel d'r is bijna geen verkeer op de weg. Eerst ga ik kijken bij Globus een kleding winkel. Ik zoek eigenlijk nog een mooie jurk die ik ook naar feestjes en bruiloften kan dragen ipv een Sari. Ik kan niks vinden en ga nog even naar de grote sieraden afdeling die ze hebben. Daar vind ik de mooiste dingen in de opruiming. Dus ik sla flink in. Het zijn koopjes voor 99 rs per stuk (1,25) en goed verkoopbaar voor 12,50 in de winkel en op braderieën. Dus ik ga met een volle tas de winkel uit. De beveiliger die de kassabon van 2 meter lang moet controleren met de inhoud van de tas begint smakelijk te lachen. Bij de Mac Donalds, ja die is hier ook, vergrijp ik me toch maar even aan een Mc Chicken met een heerlijke cola erbij. Daarna loop ik even naar mijn favoriete winkel Archies met veel leuke cadeautjes en kaarten. Maar deze is lang zo uitgebreid niet als die bij mij in Durgakant Road. Ik vind toch nog wat kaarten en daarna ga ik uit de Mall richting Big Bazaar die iets Verderop aan de overkant zit. Het is een mega winkel met kleding, huishoudelijke artikelen, eten, schoenen, speelgoed etc dus een soort van een super grote Hema. Ik laat me niet verleiden om weer een kurta te kopen want ook hier hebben ze een prachtige collectie. Wel koop ik een aantal shawls voor de winkel, net weer even anders dan ik altijd meeneem. Ik kijk even rond op de speelgoed afdeling en de boekenafdeling voor eventueel nog wat dingen voor op de scholen. Tom stuurt me een berichtje dat hij een boot huurt om 5 uur maar ik geef hem al aan dat ik dat waarschijnlijk niet ga redden omdat ik nog in Sigra ben. Ik neem nog wat dingen mee die ik niet in de kleine winkeltjes in Assi kan krijgen. Dan zoek ik ene kassa op die niet al te veel wachtenden heeft. Maar schijn bedriegt de mevrouw achter de kassa wandelt weg ..... Waarheen?? .... Blijft een lange tijd weg en we staan minstens 20 minuten te wachten met ondertussen al een lange rij achter mij. Dan komt ze terug en gaat op dezelfde ongeïnteresseerde manier door met haar werk met een vreselijk chagrijnige blik op haar gezicht. Als ik dan na 1,5 uur aan de beurt ben probeer ik vrolijk te zijn en kijk hoe ze reageert maar ook dat helpt niet. Dan mist er nog een prijskaartje van een shawl, terwijl ik twee van dezelfde heb, en flipt ze bijna. Ik probeer haar duidelijk te maken dat er twee dezelfden zijn maar dat kost me heel wat zweetdruppels...... En dan wil ik ook nog dingen apart voor mezelf en voor C4CI afrekenen nou dat is echt moeilijk. Maar gelukkig lukt het dan toch allemaal en na dik 1.5 uur in de rij ben ik klaar en kan ik een taxi regelen. Er is geen motor riksja beschikbaar dus ik neem een kleine auto, het is duurder maar voor een euro zo een eind in de taxi is te doen. Hij is er vrij vlot en dan ga ik richting huis.
Thuisgekomen even rustig aan en dan op weg naar mijn zaterdag avond uitje in Vegan & Raw. Zack, de dansleraar, is er maar er zijn nog geen ander mensen. Ik verwacht ook niet veel omdat het de dag na Holi is. En inderdaad er komt nog een Indiaas meisje. Ik bestel ondertussen een heerlijk Ginger/lemon/honey tea en een kleine pizza, mijn zaterdag avond maaltijd. We kletsen nog even na maar daarna ga ik richting huis, even lekker relaxen thuis voor ik ga slapen. Uitzending gemist kijken en dan slapen, welterusten

  • 07 Maart 2018 - 11:17

    Bonnie:

    Wat is een OLA riksja petra? Kom dit meermalen tegen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 201730

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: