Lazy Sunday - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Lazy Sunday - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Lazy Sunday

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

04 Maart 2018 | India, Benares

Vanmorgen kreeg ik een nieuwe buurvrouw uit.... Scandinavië maar welk land weet ik nog niet. Ze gaat, net als de meeste mensen die hier wonen, 2 maanden Hindi studeren.
Ik had met Anil afgesproken om de laatste zaken te regelen voor de operatie van zijn zusje. Na twee jaar is het nu eindelijk rond dat ze een implantaat krijg om weer te kunnen horen. Als het goed is worden alle kosten voord e operatie door een trust betaald. Maar ze moeten nog een aantal malen vanuit hier met de trein naar Mumbai. Ook zal Anusha 21 dagen in het ziekenhuis moeten verblijven en Anil moet dus ook dicht bij haar zijn. Het vervoer in Mumbai is een drama dus als je ver van het ziekenhuis af bent kost dat uren om er te komen. Je herinnert je misschien wel de plaatjes van de overvolle treinen waar mensen buiten aan de deuren hangen en op het dak zitten zo is het daar dus. Hij is daar nog geld voor nodig dus ik ga kijken of we dat vanuit onze stichting kunnen sponsoren. Hij legt uit waar het geld voor nodig is en hoeveel. Ik schrik van het bedrag 40.000 rs en zeg tegen hem dat ik het wel een mega bedrag vindt. Ik ga met iemand overleggen hoe zij hierover denkt en plan met hem erbij een afspraak want ze kunnen mij van alles wijsmaken over treinkaartjes etc dus ik wil een Indiase dame erbij betrekken. Om te voorkomen dat ik ten onrechte teveel geld uitgeeft wil ik dit checken. Ik werk nog even aan onze website die wil ik echt in maart on line hebben zodat we ook de ANBI status aan kunne vragen.
Dan is het tijd voor de zondag lunch in Tree Ashram en ga ik richting Shivala Ghat. Het is gelukkig niet zo druk gelukkig en er is tijd om gezellig bij te kletsen. Ik eet alleen salade omdat ik niet zoveel zin heb ik het linzengerecht wat er vandaag op het menu staat. Ik deel de borden vandaag maar weer eens uit in de cirkel. Na het eten is er natuurlijk koffie, thee en cake. Ik neem een klein stukje van de eggless Bananacake. Na het eten ga ik via Shivala terug naar huis en besluit bij restaurant I:baa even binnen te gaan om relaxed daar even te zitten. Aangezien ik er wat langer blijf hangen neem ik ook mijn eten daar maar. Het is een redelijk dure tent voor Indiase begrippen maar de keuken is erg goed. Het is een beetje Japans maar er is ook Indiaas te koop. Ik ga voor de chicken terriyaki en hij smaakt geweldig lekker. Een goede keuze. Na het eten loop ik terug naar huis. Het is mooi dichtbij en de rest van de avond vermaak ik me prima: computeren, uitzending gemist, lezen etc
Ongemerkt is het zo weer laat maar gelukkig kan ik morgen uitslapen omdat ik de hele dag thuis heb ingepland.