Lazy Sunday - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Lazy Sunday - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Lazy Sunday

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

04 Maart 2018 | India, Benares


Vanmorgen kreeg ik een nieuwe buurvrouw uit.... Scandinavië maar welk land weet ik nog niet. Ze gaat, net als de meeste mensen die hier wonen, 2 maanden Hindi studeren.
Ik had met Anil afgesproken om de laatste zaken te regelen voor de operatie van zijn zusje. Na twee jaar is het nu eindelijk rond dat ze een implantaat krijg om weer te kunnen horen. Als het goed is worden alle kosten voord e operatie door een trust betaald. Maar ze moeten nog een aantal malen vanuit hier met de trein naar Mumbai. Ook zal Anusha 21 dagen in het ziekenhuis moeten verblijven en Anil moet dus ook dicht bij haar zijn. Het vervoer in Mumbai is een drama dus als je ver van het ziekenhuis af bent kost dat uren om er te komen. Je herinnert je misschien wel de plaatjes van de overvolle treinen waar mensen buiten aan de deuren hangen en op het dak zitten zo is het daar dus. Hij is daar nog geld voor nodig dus ik ga kijken of we dat vanuit onze stichting kunnen sponsoren. Hij legt uit waar het geld voor nodig is en hoeveel. Ik schrik van het bedrag 40.000 rs en zeg tegen hem dat ik het wel een mega bedrag vindt. Ik ga met iemand overleggen hoe zij hierover denkt en plan met hem erbij een afspraak want ze kunnen mij van alles wijsmaken over treinkaartjes etc dus ik wil een Indiase dame erbij betrekken. Om te voorkomen dat ik ten onrechte teveel geld uitgeeft wil ik dit checken. Ik werk nog even aan onze website die wil ik echt in maart on line hebben zodat we ook de ANBI status aan kunne vragen.
Dan is het tijd voor de zondag lunch in Tree Ashram en ga ik richting Shivala Ghat. Het is gelukkig niet zo druk gelukkig en er is tijd om gezellig bij te kletsen. Ik eet alleen salade omdat ik niet zoveel zin heb ik het linzengerecht wat er vandaag op het menu staat. Ik deel de borden vandaag maar weer eens uit in de cirkel. Na het eten is er natuurlijk koffie, thee en cake. Ik neem een klein stukje van de eggless Bananacake. Na het eten ga ik via Shivala terug naar huis en besluit bij restaurant I:baa even binnen te gaan om relaxed daar even te zitten. Aangezien ik er wat langer blijf hangen neem ik ook mijn eten daar maar. Het is een redelijk dure tent voor Indiase begrippen maar de keuken is erg goed. Het is een beetje Japans maar er is ook Indiaas te koop. Ik ga voor de chicken terriyaki en hij smaakt geweldig lekker. Een goede keuze. Na het eten loop ik terug naar huis. Het is mooi dichtbij en de rest van de avond vermaak ik me prima: computeren, uitzending gemist, lezen etc
Ongemerkt is het zo weer laat maar gelukkig kan ik morgen uitslapen omdat ik de hele dag thuis heb ingepland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 202106

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: