Triest nieuws vandaag - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Triest nieuws vandaag - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Triest nieuws vandaag

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

09 Maart 2018 | India, Benares

Vanmorgen niet zo prettig ontwaakt want ik kreeg het bericht dat Ingrid overleden was. Ingrid is een mede patiënt en we hebben elkaar heel vaak in het ziekenhuis getroffen, ze heeft me heel veel geleerd over mijn ziekte en ik ben veel sterker geworden als patiënt. Ik laat mijn tranen flink lopen want hoewel we het wel wisten en ze al in de reservetijd zat zoals ze het altijd noemde kwam het toch wel als een schok. Haar dochter had me twee dagen geleden al een berichtje gestuurd dat ze in coma was geraakt en met morfine werd behandeld. Ik zal haar missen. Na de douche en het ontbijt loop ik richting Assi en ga ik even bij Suresh binnen, een vriend die een winkel heeft. als hij me vraagt hoe het gaat breek ik weer..... Huilen maar hij begrijpt het want hij heeft leukemie gehad. We praten er even over en dan is het ook goed. Fijn dat ik hier mensen heb waar ik terecht kan als ik een schouder nodig ben. Ik koop bij Suresh nog wat shawls, mooie zijden voor een mooi prijsje.
Dan loop ik richting Open Hand Cafe omdat ik vanmiddag bij iemand thuis ga lunchen die in Assi woont. Ik neem een heerlijke Ginger Chiki Wake up juice and stuur de mevrouw met wie ik een afspraak heb een berichtje en ik probeer haar te bellen maar ik kan haar niet bereiken. Dhiraj luistert naar de melding op de telefoon en zegt dat ze niet bereikbaar is. Ik klets bij Open Hand nog even bij met Christiaan die er nog is. Ik neem nog maar een marsala cay in afwachting van mijn lunch date. Maar helaas geen reactie dus ik besluit mijn eigen lunch te regelen.
Ik neem nog even wat boodschappen mee: aardappels, komkommers etc en dan loop ik naar Chocolate in Heaven om te lunchen. Ik wilde eigenlijk chicken nuggets eten maar helaas deze waren er niet. Dus ik ga coor de chicken burger.
Gelukkig ben ik lekker dicht bij huis dus ik hoef niet zo ver meer te lopen na de lunch.
Ik ga nog even naar de familie boven want er staan heel veel lege flessen beneden en ik wil weer vers water hebben. Ook wil ik graag schoon beddengoed hebben voor de laatste weken. Ik klets even met Vandana bij maak afspraken over mijn volgende bezoek aan de school en vertel haat over het overlijden van Ingrid. Ook bij deze familie kan ik gelukkig altijd terecht. Ze zegt dat ze me straks heel erg gaat missen als ik weg ben voor de zomer. Mijn kamer blijft mijn kamer voor de periode oktober tm maart en ik kan mijn spullen achterlaten en die zal ze voor me opbergen. Het voelt nu echt dat ik mijn halve leven hier woon bij mijn Indiase familie omdat ik echt mijn eind plekje hier heb. Heel erg fijn voelt dat.
Ik ga aan het werk en in de loop van de avond komen Anil en Kaushal langs omdat Anil geld van mij geleend heeft. Hij komt dit nu terug betalen omdat hij dat woensdag nog niet had. Nu komt hij ook nog 500 rs tekort, nou dat knot dan nog wel denk ik.
Ik Skype nog met Gertrud omdat mijn opdrachtgever nog een een verzekeringsklus heeft en misschien is het wat voor haar. We kletsen even gezellig bij en ik leg uit wat de klus inhoudt. Vanavond moet ik tot 1.30 werken omdat ik telefoon dienst heb tot 21.00 uur Nederlandse tijd. Over het algemeen is het gelukkig op vrijdag avond niet echt druk. Dus ik kijk maar een filmpje want mijn internet is erg traag en het internet van mijn huis is al een paar dagen helemaal weg.uitzending gemist kijken is dus een drama......
Zo tegen 2 uur doe ik het licht uit en ga lekker slapen morgen ga ik met mijn Poolse/Zweedse buurvrouw een dagje op verkenning in Varanasi.

• 11 Maart 2018 - 08:59

Bonnie:

Fijn dat je ook in India lieve vrienden hebt waar je met je verdriet terecht kan