Arts and Crafts tentoonstelling op de universiteit - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Arts and Crafts tentoonstelling op de universiteit - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Arts and Crafts tentoonstelling op de universiteit

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

17 Maart 2018 | India, Benares

Vandaag voor de verandering eens buiten de deur ontbeten bij Aum café, heerlijke pannenkoeken met de beroemde lemon saus van Sangheeta. Agnetha is bij me maar die heeft ontbijt bij de familie gehad dus die neemt alleen een drankje.
Daarna lopen we naar Roly waar haar zusje Diksha ons welkom heet. Roly is met de vader naar het ziekenhuis geraakt dus die is er niet. Diksha gaat mijn voeten met Henna versieren en en Agnetha haar handen. Ik maak foto's voor hun Facebook pagina die we gaan maken. En dan maar hopen dat er mensen op af komen die henna willen of die het zelf willen leren. Na de henna gaan we nog even naar Open Hand zodat Agnetha ook weet wat daar allemaal te koop is. Ik bestel mijn nieuw ontdekte drankje komkommer refresher, een heerlijk fris drankje gemaakt van Soda met iets van kruiden en schijfjes komkommer erin.
Daarna loop ik naar mijn Spaanse vriendin Maria waar ik eindelijk mee af heb kunnen spreken. Ik geef haar nog een klein cadeautje voor haar verjaardag gisteren. We kletsen even lekker bij over onze projecten. En na verloop van rijd is haar dochter wakker dus die komt er gezellig bij. Ik geef haar een knuffel die ik had meegenomen. Het is zo een heerlijk kind.
Daarna ga ik terug naar Assi en ga naar de Ayurvedische kliniek voor mijn behandeling. Ik ga na de behandeling na Lanka waar ik me bij Roma café tracteer op een heerlijke maaltijd, natuurlijk mijn favoriet de kipschotel.
Het is erg onrustig want er is een kinderfeestje en een dames feestje. En dan kan ik zeggen dat het meeste lawaai niet van de kinderen maar van de dames is. Het hoofd van het café gaat ook zeker 2 keer naar de dames toe om hun te vragen om zich iets rustige te gedragen omdat er ook andere gasten zijn die rustig willen eten maar het maakt denk ik niet echt indruk op hun want ze gaan gewoon door. Ik kan er wel om lachen zo een groep giechelende dames een middagje uit. Ik ga met de riksja terug naar huis want om 18 uur komt Ute me halen en gaan we met Tom naar BHU om de arts fair daar te bezoeken. Ik ga met Ute op haar scooter, heerlijk met al dat stof maar wel een comfortabel vervoermiddel als je via Lanka moet, wat is dat een drama knooppunt zeg. Maar al met al komen we er goed doorheen.
We starten met Tom op de expositie en ik maak eindelijk persoonlijk kennis met professor Dr. Suresh Nair. Hij heeft het natuurlijk erg druk met de expositie dus het is een korte kennismaking. Het is een gezellige bijeenkomst, niet heel spectaculair maar ik koop nog wat dingetjes zoals kaarten, shawls en kleine pottenbakkers spulletjes. Tom zijn we al gauw kwijt die heeft een slinger Indiase dames achter hem aan die studeren en hij gaat hier ook studeren binnenkort dus het is goed voor zijn sociale contacten. Ook komen we natuurlijk allemaal mensen van de community lunch tegen die hier al langer zijn. Ute en ik gaan naar verloop van tijd terug naar huis. Ik loop thuis even naar boven en kan aanschuiven voor eten. Maar ik geef aan al te hebben gegeten maar ik moet wat nemen..... Dus even een klein hapje dan maar. Nee is niet echt een goed antwoord hier ....
In de avond werk ik mij dagboek bij en kijk ik wat dingen op uitzending gemist. Daarna lekker slapen.