Een paar daagjes in een notendop - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Een paar daagjes in een notendop - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Een paar daagjes in een notendop

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

18 Oktober 2018 | India, Benares

16/10/2018 en 17/10/2018 en 18/10/2018
Dinsdag, woensdag en donderdag waren niet zo bijzonder daarom vat ik ze maar even samen in een verslag.
Dinsdag om 10 uur had ik mijn eerste massage en we starten met een zand massage en daarna een stoombad dat is standaard. Het was weer erg lekker en ik geniet al van de behandelingen die nog komen gaan. De rest van de dag ben ik thuis geweest. Oh ja gisteravond had ik nog Anil op bezoek. Op 23 oktober gaat hij met zijn zusje richting Mumbai voor de laatste controles. Het geld is nu binnen uit alle fondsen om het implantaat te regelen dus als het een beetje meezit zal het nu gaan gebeuren. Op de rekening van Chances 4 Children was van diverse oud vrijwilligers geld binnengekomen omdat het nogal wat meer geld kost dan voorzien. Dit ivm extra trein kosten, guesthouse, medicatie eten etc. Anil is het geld nu nodig dus vanavond komt hij weer om het op te halen. Ik heb het vanmorgen gepind. Dus rond 19 uur kwamen de heren Anil, Kaushal en Chandu weer om het geld te halen. Ik heb ze vanuit Chances 4 Children India er ook nog iets bij gedaan zodat hij met 25.000 richting Mumbai kan gaan. De avond werk ik voor mijn opdracht in Nederland. Skype werkt wat dat betreft prima zowel voor bellen als gebeld worden. Woensdag had ik weer Hindi class om 8 uur. Daarna heb ik het ontbijt ook maar bij Aum café genomen. Heerlijk vers fruit en yoghurt, altijd goed. Om 10 uur moest ik bij de Ayurvedische dokter zijn en was het weer tijd voor een zandmassage en daarna een steambath. Ik ben niet zo heel erg fit dus ik ga daarna terug naar huis. Mijn eetlust ligt weer op een laag niveau dus ik ben ook een beetje slap op de benen. Ik ga de middag nog even liggen want ik heb nog steeds behoefte aan slaap. De avond breng ik ook rustig door met een filmpje kijken. En ik ga vroeg liggen. Donderdagmorgen natuurlijk om 10 uur weer naar de Ayurvedische kliniek voor mijn Laatste zandmassage morgen gaan we over op de olie massage. Daarna eet ik even wat bij Open Hand café, een tosti maar mijn eetlust is erg klein dus ik neem de helft mee naar huis voor vanavond. Onderweg koop ik nog even een batterij voor mijn muis van de laptop en verse melk om weer yoghurt te kunnen maken. Thuisgekomen maak ik eerst een aardappelsalade klaar zodat die een paar dagen in de koelkast kan staan voor ik hem eet. Ik moet even een paar uurtjes werken en de rest van de avond ga ik heerlijk relaxen.

• 21 Oktober 2018 - 10:23

Marrit:

Hoop dat je snel weer fit bent Petra, dan kan je je weer inzetten zoals je wilt.

• 21 Oktober 2018 - 14:21

Anita Snippe:

Is het te warm? drink je genoeg water? na een massage moet je dat echt niet vergeten, aldus mijn Griekse massage therapeute. Anders raakt je lijf geblokkeerd van de afvalstoffen die vrijkomen...Je bent goed bezig lieve Petra, nog even fit worden en dan is alles OK! dikke zoen