Een week in een notendop - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Een week in een notendop - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Een week in een notendop

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

28 Oktober 2018 | India, Benares

22 tm 28 oktober

Maandag en dinsdag waren rustige dagen. Mijn dagelijkse massage bij de Ayurvedische dokter en tussendoor even werken en de sociale contacten her en der aanhalen.
Ook naar Divya Jyioti om weer kaarsjes te schilderen want we zijn nog lang niet klaar. Ik heb er ondertussen ook al een aantal honderden verkocht.
Woensdagmorgen ben ik met Vandana naar Naveem school geweest. De mid term examens zijn bezig dus de oudere en jongere kinderen komen in etappes op school voor de examens. Toen wij kwamen waren er ook niet veel meer aanwezig. De leerkrachten zaten hun lunch te eten en ik klets even bij met hun. Het is super leuk om hun weer te zien.
Binnen komen Janini en Neel er ook bij. Samen met hun en Vandana gaan we brainstormen over de verbouwing van de school. Er moet een nieuw dak komen en dan gaan we gelijk een verdieping erop zetten omdat er ook ruimtegebrek is. Ook moeten de lokalen worden aangepakt omdat deze open zijn is er in de winter en regentijd geen bescherming voor de leerlingen. Het wordt nat binnen en het is koud, leerlingen worden ziek of komen niet naar school. We gaan dus een soort luiken voor de lokalen maken die ze bij slecht weer of koude dicht kunnen doen. Ik was ondertussen gestart met de inzameling van de 7500 euro. Ik heb ondertussen 3500 euro bij elkaar dus we zijn op de goede weg. We gaan dus starten met de plannen want er zal toch niet eerder dan in de zomervakantie kunnen worden gestart omdat de school leeg moet zijn. Neel geeft aan dat hij er zelf wel bij moet zijn tijdens de bouw en dat hij dan 6 weken vrij van zijn werk gaat nemen. We gaan beginnen met het opvragen van offertes en beginnen met dat wat het belangrijkste is een etage erop en een nieuw dak. Misschien moeten we de nieuwe lokalen later afwerken als er meer geld is maar we beginnen met alle voorbereidingen zodat we kunnen beginnen. Het is gezellig om weer op deze school te zijn. De broer van Neel is er ook maar die ligt met Dengue op bed. Hij zal ook betrokken worden bij de bouw maar Neel moet eerst een rondreis Tibet gaan doen met een groep. Na het gesprek gaan we weer terug naar ons huis. Natuurlijk is het weer super druk onderweg. Daarna moet ik aan het werk en is de rest van de middag en avond gevuld. De nacht is voor mij een heen en weer lopen naar de wc. 'S Avonds had ik al vreselijk overgegeven dus mijn lichaam is compleet leeg. Ik bel mijn Hindi les af en ook cancel ik mijn bezoek aan een van mijn projecten. Vandaag wordt een dagje in huis. Ik kan dus op mijn gemak mijn werk vandaag doen thuis. Vrijdagmorgen ga ik toch maar naar de massage zodat ik de dokter ook even kan vragen wat ik moet doen aan de diaree. Ze vraagt of ik genoeg drink, nee dus... Ik neem ORS mee en ik krijg nog een fles met een ayurvedisch drankje. Ik ga direct terug naar huis en besluit nog maar een rustig dagje te nemen. Ik voel me vooral gelukkig niet ziek maar mijn eetlust is minimaal. Zaterdag probeer ik mijn dag weer een beetje op te pakken. Gelukkig heb ik niet meer overgegeven dus dat zal wel eenmalig blijven hoop ik. Ik doe een beetje rustig aan en sla het swing dansen op zaterdag avond ook maar even over.
Zondag ga ik wel naar de community lunch maar ik eet niks. Ik neem Carmen de Duitse vrouw mee naar de lunch. Het is gelukkig niet zo een grote groep. Het is een gezellige middag en al met al blijf ik nog best lang hangen. Ik loop met Carmen en Govinda Baba terug naar huis. De zondag avond kijk ik heerlijk uitzending gemist.

  • 04 November 2018 - 05:59

    Marrit:

    Petra, wat een mooie plannen met de school! Ik hoop dat je je snel beter voelt. Zet hem op met al die goede werken. Top!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 201684

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: